کد خبر: ۱۵۵۱۳۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
وزیر نفت گفت: همه مردم باید از عواید ذخایر نفتی کشور بهره‌مند شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رستم قاسمی شامگاه دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی پالایشگاه 80 هزار بشکه‌ای زنجان احداث پالایشگاه را اشتغالزا دانست و اظهار داشت: احداث پالایشگاه و پتروشیمی در نقاط مختلف کشور زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را برای مردم فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی همه مردم کشور از ذخایر نفت ایران افزود: احداث پالایشگاه در این منطقه هم به رونق اقتصادی مردم کمک می‌کند.

وزیر نفت احداث پالایشگاه در زنجان را موجب برآورده شدن نیازهای داخل استان دانست و افزود: تامین نیازهای داخلی به افزایش تولیدات فرآورده‌های نفتی کمک می‌کند.

وی حرکت به سمت تولیدات فرآورده‌های نفتی به جای صدور نفت خام را از برنامه‌ریزی‌های کشوری اعلام کرد و گفت: حرکت در این مسیر ضمن افزایش ارزش افزوده به اشتغالزایی هم کمک می‌کند.

قاسمی احداث پالایشگاه زنجان را فرصت مناسبی برای انتقال نفت خام از خوزستان در جنوب کشور به این استان برشمرد و تصریح کرد: انتقال نفت به این منطقه از کشور رونق اقتصادی را فراهم کرده و بهره‌مندی مردم زنجان را از این رونق موجب می‌شود.

وی اضافه کرد: احداث پالایشگاه زنجان ضمن تامین نیاز زنجان به مواد سوختی مانند بنزین، نفت سفید و گازوئیل تولید و تامین انرژی استان‌های همجوار را تسهیل می‌کند.

وزیر نفت به تامین 20 درصدی سرمایه مورد نیاز پالایشگاه زنجان توسط وزارت نفت اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری و تامین خوراک به تسهیل روند عملیات اجرایی این پالایشگاه کمک می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها