کد خبر: ۱۵۴۳۲۳
زمان انتشار: ۲۱:۱۹     ۱۲ مرداد ۱۳۹۲

در پی ادعاهای اخیر نعیمه اشراقی در مورد حجاب و سکوت تاسف برانگیز موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل، بنیاد تبیین اندیشه های امام خمینی (ره) در دانشگاه ها در بیانیه ای به ادعاهای اشراقی پاسخ داد.

به گزارش جهان، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم 
بیانیه بنیاد تبیین اندیشه های امام خمینی (ره) در دانشگاه ها 
ملت شریف ایران 
 
مدتی پیش نوه بنیان گذار کبیر انقلاب با برخی رسانه‌های معلوم الحال چون «جرس» و «کلمه» مصاحبه کرده و نکاتی در خصوص نگرش خودشان و حضرت امام (ره) نسبت به مساله حجاب بیان کردند. توقعی که از موسسه تنظیم و نشر آثار می رفت موضع گیری و بیان شفاف حقایق اندیشه امام(ره) و جلوگیری از تحریف بود. لکن با توجه به امکان خلط دیدگاه‌های سرکار خانم اشراقی با آن نگاه‌های الهی آن مرد بزرگ، بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) در دانشگاه‌ها بر خود لازم می‌داند نکاتی چند را به محضرتان تقدیم کند: 
 
1. از صحبت‌های ایشان چنین برداشت می‌شود که مساله حجاب در اندیشه امام خمینی(ره) کم اهمیت و حاشیه‌ای بوده و ایشان به سادگی از کنار مساله گذشته و برخورد با آن را به عموم مردم سپرده‌اند. اما مراجعه به بیانات بر جای مانده از ایشان نشان می‌دهد که ایشان ابدا پوشش غیر شرعی را مساله‌ای ساده و کم‌اهمیت نمی‌دانسته و برخورد با انحرافات را لازم می‌دانسته‌اند. متاسفانه آن‌چه نوه امام (ره) در مصاحبه خود گفته بودند، بیانی ناقص و اشتباه بوده است. امام(ره) درخصوص بی حجابی با قاطعیت موضع گرفته و هیچ‌گونه مجامله و تساهل و تسامحی در کلام ایشان یافت نمی‌شود. اصل عبارتی که به آن استناد جسته‌اند به این قرار است: «اسلام جلوى شهوات را مى‏ گيرد؛ اسلام نمى‏ گذارد كه لخت بروند توى اين درياها شنا كنند. پوستشان را مى‏ كند! با زنها لخت بروند آنجا، و بعد زنها لخت بيايند توى شهرها! مثل كارهايى كه در زمان طاغوت مى‏ شد. همچو كارى اگر بشود، پوستشان را مردم مى ‏كنند.» 
 
2. در مصاحبه چادر را پوششی نامناسب دانسته‌اند و با ارجاع به صحبت‌های امام(ره) و به بهانه این که رنگ آن را نمی‌پسندند و در آن راحت نیستند، تلاش کرده‌اند از اهمیت پوشش ملی ایران بکاهند. هر چند طبق فتوای امام(ره) پوششی جز چادر نیز می‌تواند حدود حجاب شرعی را فراهم کند؛ اما در اندیشه آن یار سفر کرده چادر ارزشی انقلابی و ایرانی دارد. چادر نماد زن عفیف ایرانی است و تلاش برای کم‌رنگ کردن و بی‌اهمیت نشان دادن آن، آن هم از سوی منسوبین به امام خمینی(ره) ، اشتباهی بزرگ و نابخشودنی است. هر کس می تواند در چارچوب شرع مقدس اسلام حجابی جز چادر برگزیند، اما مسلما رعایت احترام و ارزش نمادهای ملی ایران بر همگان و از جمله خانواده امام(ره)  لازم و ضروری می‌باشد و بی‌ادبی و جسارت به این نماد عفت ملی به بهانه‌هایی چون «سلیقه» پذیرفته نیست.  
 
برای این که نگاه اجتماعی حضرت امام(ره) نسبت به چادر و زن  شفاف‌تر بشود به خاطره‌ای که یار فداکار و مجاهد راه امام(ره) از ایشان نقل می‌کند، ارجاع‌ می‌دهیم. خانم مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ) نقل می‌کند: «در مورد حجاب هم وقتي از فرانسه آمدم، هنوز با مانتو و شلوار و مقنعه بودم. يك بار در مهران، پايم صدمه ديد و من با عصا و با همان مانتو و شلوار خدمت امام رفتم تا گزارش بدهم. امام فرمودند: اگر چادر نداريد، بگويم احمد برايتان بخرد. عرض كردم: نه حاج آقا! چون به كوه مي‌رفتم و اسلحه روي دوشم بود و فشنگ به كمرم و قمقمه به پهلويم و گاهي هم بايد سه‌پايه تيربار را روي دوش مي‌گرفتم، چادر سركردن برايم دشوار بود. فرمودند: چادر براي زن بهتر است. من از آن روز چادر سر كردم.» 
 
3. در مصاحبه با سایت ضدانقلاب جرس که به دنبال نفی حاکمیت اسلام در ایران است ادعا شده بود که: «مسئله حجاب هر گز جزو دغدغه‌های امام نبوده و نسبت به این موضوع، بدوا کمتر اظهار نظر کرده است، مگر با اولویت و محوریت موارد اساسی یا به عنوان پاسخ به برخی پرسش‌ها به این مورد بصورت حاشیه‌ای ورود داشته‌اند». همچنین در مصاحبه با روزنامه شرق در تاریخ 6 مرداد 92 باعبارات متعدد سعی داشتند که قانون حجاب را در ایران قانونی متفاوت با عقیده امام جلوه دهند و مکرر بیان گردیده که این قانون دستور امام نبوده است. 
 
این در حالی است که با مراجعه به اصل بیانات امام مشاهده می‌شود که امام خمینی(ره) بدون اغراق ده ها بار از حجاب و اهمیت آن در قالب‌های متفاوت سخنرانی، نامه و مصاحبه‌های خارجی و داخلی یاد کرده‌اند. 
حال چطور می شود از سوی منسوبین ایشان این طور جلوه داده شود که این مسئله از دغدغه‌های امام نبوده است؟ از سوی دیگر سیره سیاسی امام راحل بر ملت عزیز ما روشن است، اولا تأکیدات امام بر حجاب بیانگر خط‌دهی اساسی شخصی ایشان در اهمیت دادن مجلس به حجاب است و ثانیا اگر ایشان مخالفتی داشتند حتما بیان می کردند، که در موارد دیگری اینگونه عمل کردند و نظر خود را صریح بیان نمودند. 
 
4. همان‌طور که ملت شربف می دانند رابطه نسبی با حضرت روح الله بیش از آن که برای‌ اشخاص «منزلت اجتماعی» ایجاد کند، «تکلیف الهی» بر دوش ایشان  قرار می نهد. بر همه منسوبین به امام(ره) لازم است تا این اعتبار اجتماعی را در راه رضای الهی صرف کنند. مسلما مصاحبه با سایت‌های معلوم الحالی که علیه نظام اسلامی شمشیر را از رو بسته‌اند و بی‌رحمانه و ناجوانمردانه به حکومت اسلامی حمله کرده و مروج سکولاریسم و لیبرالیسم می‌باشند، روح ملکوتی امام امت را اندوهگین نموده و قلوب امت حزب الله را چرکین می‌نماید... 
 
5. نکته پایانی آن‌که ممکن است هم‌چنان در نظر برخی افراد، حجاب و چادر در اندیشه امام(ره) دارای ضریب اهمیت پایینی باشد؛ اما نمی توان انکار کرد که مسائلی چون «حکومت اسلامی» ، «ولایت فقیه »، «جنگ فقر و غنا »، «تقابل اسلام ناب با اسلام امریکایی »، «تقابل اسلام مستضعفین و پابرهنگان با اسلام سرمایه‌داران زالوصفت » و «حکومت جهانی مستضعفین » و... در اندیشه حضرت امام(ره) دارای اهمیتی فوق العاده و برجسته می‌باشد. برای ما به عنوان فرزندان خمینی کبیر جای بسی تعجب است که چرا برخی نزدیکان امام راحل عظیم الشان در فتنه 88 که تلاش می‌شد همه مفاهیم فوق تحریف شود، سکوت اختیار کرده و از میراث آن روح خدا دفاع نکردند. 
 
و العاقبه للمتقین 
بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) در دانشگاه‌ها  
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۹ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
۷
۱۵
اون که نوه ی امامه نمیفهمه اونوقت شماها بهتر میفهمین؟؟/مردم حرف اونو بهتر قبول میکنن تا شماهای ..........
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها