کد خبر: ۱۵۴۳۱۱
زمان انتشار: ۱۸:۳۴     ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
دولت دهم در حالی پاستور را تحویل یازدهمین سکاندار اجرایی کشور می‌دهد که با تغییر شمای مجازی خود، فضایی نو را شاید به بهانه تبریک، به وجود آورده است.
 به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در دوره‌های نهم و دهم که شاید یکی از فعال‌ترین پایگاه‌های مجازی و محتوارسان در این دوره‌ها بود و هم‌پای رئیس جمهور پر کار، محتواسازی می‌کرد این روزها دستی بر صورت خود برده و با زدودن آثار کار و خستگی پیشاپیش به استقبال رئیس جمهور یازدهم رفته است.

این پایگاه که ظاهر و شکل ساده‌اش در کنار بنر آبی تیره‌ای که نظر مخاطبان را به خود جلب می‌کرد، قطعا نوستالوژی خاصی برای خبرنگاران سیاسی که با آن اخت شده بودند، دارد چرا که روزانه برای ارائه اخبار و گزارشات خود نیازمند مرور این پایگاه بودند.

این پایگاه که مقصد الکترونیکی نهاد ریاست جمهوری بود و برای کسانی در نظر گرفته شده بود که دسترسی حضوری به نهاد برای آنان سخت یا محال بود، در نسخه آزمایشی خود همچنان رنگ و زمینه آبی‌اش را حفظ کرده و به قطع باید گفت که دولت نهم و دهم از طرفدارای پر و پا قرص استقلال بوده است که حتی حاضر نشده در نسخه جدیدی که به دست دولت آینده می‌رسد از رنگ دیگری استفاده کند!

کاربران به راحتی می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.dolat.ir از شمایل این وبگاه اطلاعات کسب کنند.

در بخش روی بنر سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در نظر گرفته شده است که در واقع کلاس کار است و جز زبان فارسی، محتوایی دیگر قابل مشاهده نیست! در روبرو این انتخاب نیز نسخه آزمایشی در هاله‌ای از رنگ قرمز قرار گرفته که نشانه تأکید دارد.

در بخش هسته اصلی سایت، نوار گردانی قرار دارد که به سان تسمه نقاله‌ایف اخبار ویژه را به نظر مخاطبان می‌رساند و عمدتا طبق آنچه طی این روزها مشاهده شده این اخبار از لابه‌لای خبرهای انتشار یافته انتخاب می‌شود تا حجم اخبار منتشر شده در صفحه اصلی با لحاظ بخش‌های تازه‌ترین خبرها و مطالب منتخب بیشتر شود.

تنها جابه‌جایی اساسی که شاید در این پورتال جدید به چشم بخورد این است که سازمان‌های و ارگان‌های تابعه دولت که سابق بر این به شکل تفکیک شده در انتهای سایت قرار داشت و اخبار آن‌ها به شکل مستقل ارسال می‌شد، در این ورژن جدید در بخش سمت چپ سایت و زیر مجموعه وزارتخانه‌ها قرار گرفته که با انتخاب آن، لیست وزارتخانه‌ها نمایش داده می‌شود.

در بخش تاپ سایت و گوشه راست باکسی با عنوان "دیدگاه" موجود است که در این نسخه و در مدت کوتاه فعالیت به انتشار یادداشت‌ها و دیدگاه‌های کابینه و اعضای دولت پرداخته است.

نهادها، سازمان‌ها و استانداری‌ها نیز از دیگر باکس‌هایی هستند که در سمت چپ و زیرمجموعه وزارتخانه‌ها دیده شده‌اند.

از بخش‌های تاپ دیگر که البته در گوشه چپ دیده شده، مناسبت‌های خبری و پاسخ دولت به شبهات و انتقادات است.

کادر مربوط به نظرسنجی هم که این روزها به سوال "عملکرد پایگاه اطلاع رسانی دولت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟" عجین شده، دارای سه پاسخ پیش فرض 1. خوب، 2. متوسط و 3. ضعیف است و در گوشه سمت چپ سایت لحاظ شده است.

منوی در نظر گرفته شده در بالای سایت که اصطلاحا هدر یا منوی اصلی گفته می‌شود دارای بخش‌هایی به شرح صفحه نخست، کل اخبار، قوانین جدید، لوایح، اخبار دولت، مصوبات، عکس، گزارش و مقاله، گفت‌وگو، معرفی کابینه، نسخه مطبوعاتی و بانک قوانین است که دسترسی به بخش‌های مختلف این پایگاه را تسهیل می‌کند.

در پایان باید بخش چند رسانه‌ای را هم که در انتهای قالب این پایگاه قرار گرفته و باکسی ویژه را به خود اختصاص داده است یادآور شد که یکی از بخش‌های مهم و قابل توجه به شمار می‌رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها