کد خبر: ۱۵۴۲۶۳
زمان انتشار: ۱۷:۱۵     ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
گزارشگر بازي استقلال - سپاهان هر آنچه به ذهنش رسيد بر زبان آورد و هر رايي که خواست در خصوص بازيکنان دو تيم و داور مسابقه صادر کرد.

مهر - "مزدک ميرزايي" پنجشنبه شب کم فروغي را پشت سر گذاشت. اين گزارشگر که پيش از اين هم با قضاوت‌هاي بعضا تند خود دردسرساز شده بود، اين بار تعداد بيشتري را از زير تيغ انتقادات خود گذراند.

ديگر گزارشگران صدا و سيما و به ويژه عادل فردوسي پور براي اينکه به انتقاد از موضوعي بپردازند کمي چاشني طنز به گزارش خود اضافه مي کنند اما ميرزايي با جديت هر چه تمام‌تر به تخريب بازيکنان و داور پرداخت.

وي پيکان تند انتقادات خود را بيش از هر کس به سوي عليرضا فغاني نشانه رفت تا آنجا که حتي ابراز اميدواري کرد نماينده‌اي از کنفدراسيون فوتبال آسيا در ورزشگاه حضور نداشته باشد تا عملکرد وي را ببيند. قضاوت در خصوص عملکرد داور در حيطه وظايف يک گزارشگر نيست اگرچه اشاره‌هايي به نحوه قضاوت بد نيست اما نه آنقدر تند و صريح که جهت‌دار به نظر بيايد.

مساله داوري در فوتبال و به ويژه در فوتبال ايران، مساله امروز نيست که ميرزايي بخواهد يک شبه آن را حل کند ضمن اينکه براي نقد داوري بايد از کارشناس داوري در بين دو نيمه استفاده کرد. دست کم نظرات فني يک کارشناس مي‌تواند به روشن شدن موضوع کمک کند. ميرزايي تا آنجا پيش رفت که گفت فغاني با اين نوع قضاوت در رقابت با الغمدي عربستاني جايگاهش به مخاطره خواهد افتاد.

قضاوت در خصوص عملکرد بازيکنان از ديگر زياده‌روي‌هاي آقاي گزارشگر بود. خسرو حيدري از گزند انتقادهاي ميرزايي در امان نبود. آنجا که حرکت عرضي اين بازيکن را در جهان کم نظير خواند. اينکه محمد قاضي پتانسيل اين را دارد که به يک آرش برهاني ديگر تبديل شود و اينکه انتظار مي‌رفت برهاني به زمين بيايد اما سرمربي استقلال چنين نظري نداشت.

"پژمان نوري براي استقلال خوب بازي نمي کند." "فردين عابديني نيامده دو پاس اشتباه داده است." "فرهاد مجيدي مي‌تواند در صحنه فريب داور يک کارت زرد دريافت کند." "اميرحسين صادقي در صحنه خطا بر روي رحمان احمدي بايد کارت بگيرد که در اين صورت اخراج مي شود." و ...

ميرزايي در بعضي موارد پربيراه نمي‌گفت اما زياده روي را در دستور کار خود قرار داد. به هر حال بازي‎هاي ليگ ايران نيازمند انتقاد است و به ويژه نحوه برگزاري آن. آنجا که به درستي به پخش آگهي‌هاي تلويزيوني اشاره کرد چراکه نيمه دوم با 30 ثانيه تاخير آغاز شد. آنجا که تبليغات پرشمار دور ورزشگاره آزادي را به باد انتقاد گرفت چرا که براي بيننده مزاحمت ايجاد مي‌کند. اينها نکات خوبي هستند که اين گزارشگر به آن اشاره کرد و لازم هم به نظر مي‌رسيد. اما انتقادات بي امان از بازيکن و داور آن هم در هفته‌هاي نخست ليگ چندان منطقي به نظر نمي‌رسد.

ميرزايي يک بار به دليل انتقاد از بهزاد غلامپور به دليل گلي که در ديدار سايپا - پرسپوليس از وسط زمين از علي کريمي خورد از اين دروازه‌بان بشدت انتقاد کرد که در همان ورزشگاه کار به درگيري کشيد. انتقاد تند از کريم انصاريفرد در بازي ايران - قطر هم براي اين گزارشگر با سابقه دردسرهايي را درست کرد؛ جايي که مهاجم تيم ملي را ستون پنجم خوانده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها