کد خبر: ۱۵۴۱۵۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
فردا
مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب فردا در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود و روحانی سوگند یاد می‌کند که حافظ منافع ملت باشد.
به گزارش 598 به نقل از فارس، مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب عصر فردا (یکشنبه) 13 مردادماه در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

در این مراسم 90 دقیقه‌ای که به طور رسمی از ساعت 16 آغاز خواهد شد، علاوه بر علی لاریجانی رئیس مجلس و نمایندگان ملت، محمود احمدی‌نژاد در مقام رئیس‌جمهور سابق، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، نمایندگان مقام معظم رهبری در استان‌ها، استانداران، سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران، 55 هیئت خارجی شامل رؤسای جمهور، رؤسای مجالس، نخست وزیران، معاون رؤسای جمهور، معاون نخست وزیر، وزرای امور خارجه و ...، سایر اعضای شورای نگهبان، وزرای کابینه، رهبران اقلیت‌های دینی و ... حضور خواهند داشت.

در ابتدای این مراسم، علی لاریجانی رئیس مجلس سخنرانی خواهد کرد و سپس آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

در نهایت حجت‌الاسلام روحانی متن سوگندنامه را قرائت کرده و آن را امضا می‌کند و سپس به سخنرانی می‌پردازد.

طبق اصل 121 قانون اساسی، متن سوگندنامه‌ای که رئیس‌جمهور باید آن را قرائت و امضا کند، به شرح ذیل است:

«بسم‏الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏

من‏ به‏ عنوان‏ رئیس‏جمهور در پیشگاه‏ قرآن‏ کریم‏ و در برابر ملت‏ ایران‏ به‏ خداوند قادر متعال‏ سوگند یاد می‏کنم‏ که‏ پاسدار مذهب‏ رسمی و نظام‏ جمهوری اسلامی و قانون‏ اساسی کشور باشم‏ و همه‏ استعداد و صلاحیت‏ خویش‏ را در راه‏ ایفای مسئولیت‌هایی که‏ بر عهده‏ گرفته‏ام‏ به‏کار گیرم‏ و خود را وقف‏ خدمت‏ به‏ مردم‏ و اعتلای کشور، ترویج‏ دین‏ و اخلاق‏، پشتیبانی از حق‏ و گسترش‏ عدالت‏ سازم‏ و از هر گونه‏ خودکامگی بپرهیزم‏ و از آزادی و حرمت‏ اشخاص‏ و حقوقی که‏ قانون‏ اساسی برای ملت‏ شناخته‏ است‏ حمایت‏ کنم‏. در حراست‏ از مرزها و استقلال‏ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ‏ اقدامی دریغ نورزم‏ و با استعانت‏ از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام‏ و ائمه‏ اطهار علیهم‏السلام‏ قدرتی را که‏ ملت‏ به عنوان‏ امانتی مقدس‏ به‏ من‏ سپرده‏ است‏، همچون‏ امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم‏ و آن‏ را به‏ منتخب‏ ملت‏ پس‏ از خود بسپارم‏.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها