کد خبر: ۱۵۴۰۶
زمان انتشار: ۱۷:۵۹     ۱۵ تير ۱۳۹۰
به گزارش جهان به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، نشریه روسی "کومرسنت" گزارش داد که قذافی برای کناره‌گیری از قدرت یک شرط مهم دارد و آن چیزی نیست جز شرکت سیف‌الاسلام قذافی، فرزند ارشد دیکتاتور لیبی در انتخابات آینده این کشور!

بنابراین گزارش، قذافی که پس از ۴۲ سال حکومت دیکتاتورمآبانه بر لیبی همچنان بر این کشور حاکم است، در حال مذاکره برای کناره گیری از قدرت است. البته قذافی یک شرط دیگر نیز دارد و آن اجازه باقی ماندن در لیبی است که پیش‌تر شورای انقلابیون در بنغازی موافقت خود را از زبان عبدالجلیل، رئیس این شورا بیان داشته است.

روزنامه روسی مزبور مدعی است که منبع این خبر، مقامات رده‌بالای کرملین هستند که اگر چنین باشد، احتمالا شرکت روس‌ها در این مذاکرات و میانجی‌گری آنها بعید نیست چرا که در غیر این صورت دلیلی برای اطلاع داشتن از مذاکرات پشت پرده وجود نداشت.

دیلی‌میل در تحلیل خود تصریح کرده است که به نظر نمی‌رسد که شورای انقلابیون در بنغازی به موافقت با چنین اقدامی مبادرت ورزد، هر چند که در مواضع اخیر این شورا برخی عقب‌نشینی‌ها دیده می‌شود.

روز گذشته سیف‌الاسلام قذافی حملات تندی را متوجه ناتو ساخته و از کشورهای عضو ناتو به عنوان اهداف مشروع نام برده بود. وی در میان پسران قذافی به داشتن نظریات مدرن و بعضا بشردوستانه شهره است و تا پیش از انقلاب لیبی چندان مورد اعتنای پدر خویش نبوده است اما در جریان این انقلاب با تمام قوا از پدرش دفاع کرده است.

سرکوب انقلابیون لیبی از یک‌سو و عملیات ناتو از سوی دیگر تاکنون بیش از ۱۵ هزار شهروند لبیایی را به کشتن داده است. قذافی از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری لاهه تحت پیگرد است اما همچنان در قدرت باقی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها