کد خبر: ۱۵۴۰۲۶
زمان انتشار: ۰۰:۰۲     ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
احمدی نژاد در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی:
رئیس جمهور با بیان اینکه اموالم نسبت به سال۸۴ تغییر زیادی نکرده است، گفت: فردا درنامه‌ای به رئیس‌ قوه‌قضائیه تغییرات را اعلام می‌کنم.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمود احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در پاسخ به این سوال که ریاست جمهوری بار سنگین اجرایی به همراه دارد که نیاز به همراهی‌های خاص دارد آیا با شما همراهی شد یا خیر و در چه شرایطی کار کردید؟ گفت: این بحث ابعاد گوناگونی دارد؛ اینکه مسئولیت‌ها و اختیارات باید متوازن باشد، ولی هر مسئولیتی معادلش اختیارات لازم دارد؛ اینکه در قانون چگونه بدان پرداخته شده یک بحث حقوقی است، ولی اینکه چه اتفاقی افتاده بحث دیگری است.

وی با خواندن این مصرع که ما زیاران چشم یاری داشتیم، افزود: بالاخره فشار روی دولت خیلی زیاد بود و وظیفه سنگینی بود؛ ما دو سال است که می‌گوییم فشار خارجی هست ولی خیلی حاضر نیستند به این هم اذعان کنند. وقتی فشار خارجی هست همه باید با هم باشیم و دست به دست هم دهیم و مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اهل گله نیستم و خیلی علیه دولت مطالبی گفته شد، اظهار داشت: روش ما سکوت بود، سکوتی آگاهانه و متعهدانه زیرا کشور در شرایطی نیست که همه به مناقشات بپردازند؛ ما شرایط منطقه و فشارهای دشمن و تحریم‌ها را می‌دیدیم.

احمدی‌نژاد با انتقاد از طرح مسائل فرعی و مانع‌تراشی تصریح کرد: ما در این شرایط مانند آن مادر اصلی برخورد کردیم، از این به بعد نیز همانگونه برخورد می‌کنیم. تبلیغات منفی علیه دولت خیلی زیاد بود احتمال هم می‌دهم که شاید در یک بازه زمانی کوتاه این تبلیغات شدید هم بشود؛ ولی روش من همان روش قبلی است؛ زیرا کشور نیاز به همبستگی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که موضع شما درباره دولت جدید چیست و چه حسی در قبال کمک به آنها دارید، اظهار داشت: دولت متعلق به همه مردم است همه باید دست به دست هم دهند تا کشور را از شرایط مختلف عبور دهند. حتی اگر شرایط کشور عادی عادی بود نیازمند همدلی و همراهی برای افزایش سرعت پیشرفت بودیم.

رئیس جمهور ادامه داد: در این دولت برای اولین بار پس از انقلاب همه وزرا و معاونین رئیس جمهور با آقای روحانی ملاقات کردند و هر چه اطلاعات خواستند در اختیار وی قرار دادند. من نیز در دولت گفتم هر کسی هر کاری دارد باید پشتیبانی کنید. ضمن اینکه برای اولین بار بود که در فاصله سرکار بودن دولت قانونی برخی دوستان می‌آمدند و کارهایی می‌خواستند و یا ورود می‌کردند و ما حساسیت نشان نمی‌دادیم.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا حاضر هستید لیست اموال و دارایی‌های خود را اعلام کنید، اظهار داشت: در سال 84 اموالم را اعلام کردم و اکنون نیز همان اموال را با تغییرات مختصری دارم. به عنوان مثال خانه نارمک که قدیمی و 175 متری بود در 4 واحد ساخته‌ایم که با بچه‌ها در کنار هم باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ایرانی‌ها می‌خواهند دور هم باشند و این وظیفه پدر و مادرهاست که فرزندانشان را زیر پر و بال خود بگیرند، تصریح کرد: برای ساخت این خانه از بانک و صندوق نهاد ریاست جمهوری و برخی آشنایان وام گرفتیم تا با بچه‌ها در یک جا زندگی کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: پسر بزرگ من مهندس عمران است که در یک شرکت نیمه‌خصوصی نیمه دولتی کار عمرانی می‌کند. دخترم نیز مهندس برق و پسر کوچکم مهندس مکانیک است همسرم نیز مهندس است و فوق‌لیسانس تعلیم و تربیت دارد، همچنین دامادم پزشک عمومی است؛ بالاخره همه اینها دست به دست هم دادند و این 4 واحد را ساختیم تا در کنار هم زندگی کنیم.

احمدی‌نژاد در پاسخ به اینکه آیا اموال دیگری خارج از این اموال ندارید، گفت: اموالم همانی است که قبلا اعلام کردم. یک ماشین هم داشتم که بلاهایی سرش آمد اما تغییری که اتفاق افتاده، همینی بود که گفتم. من نامه‌ای نوشتم و فردا برای رئیس قوه قضائیه ارسال می‌کنم که در زندگی‌ام این تغییرات اتفاق افتاده است.

وی در پاسخ به این سوال که فردا پس از مراسم تنفیذ چه خواهید کرد، اظهار داشت: نزدیک افطار است و به خانه‌مان در نارمک می‌رویم.

رئیس جمهور درباره اینکه آیا دیگر در خانه نهاد ریاست جمهوری نیستید، گفت: اما اثاث‌مان را به نارمک برده‌ایم و امشب شب آخرمان است و از فرداشب به نارمک می‌رویم.

احمدی‌نژاد درباره اینکه به چه کاری مشغول می‌شوید، خاطرنشان کرد: ما که در خدمت کشوریم و هر زمان که مردم صلاح بدانند در هر جا و کاری خادم ملت هستیم. یکی از کارهای اصلی ما همان راه‌اندازی دانشگاه ایرانیان است. من همکاری کوچک خانواده بزرگ دانشگاه هستم و از آنجا به پاستور آمده‌ام و باید به کار اصلی‌ام بازگردم.

وی با بیان اینکه از مدت‌ها قبل فکر کردم که کسی که در این موقعیت قرار می‌گیرد و از دولت می‌رود چه کار کند که مفید باشد، اظهار داشت: البته رایزنی‌ها و گمانه‌زنی‌ها زیاد بود که حزب تاسیس می‌کنند و... حرف زیاد و هر کسی از ظن خود گمانه‌زنی کردند. منتهی ما دنبال آنجایی بودیم که بتوانیم بیشترین خدمت را به کشور بکنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر  اینکه باید کار علمی گسترش پیدا کند اشاره‌ای نیز به جهش علمی کشور در دولت‌های نهم و دهم داشت و افزود: فکر کردم در کنار همکاران عزیز در حد بضاعت خودم در دانشگاه باشم و به پیشرفت علم کمک کنیم قالب این دانشگاه‌ بین‌المللی است که مجوز آن گرفته شده و قرار است از داخل و خارج دانشجو بگیریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها