کد خبر: ۱۵۳۶۵۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
استاد حوزه علمیه قم توبه‌کنندگان حقیقی را محبوب‌ترین افراد نزد خدا توصیف کرد و به تبیین پاداش الهی برای این افراد پرداخت.

به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در جمع زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به جایگاه شب قدر در معارف اسلامی گفت: شب قدر، شب توبه و شب بازگشت گناهکاران به سوی بارگاه قرب الهی است؛ در این شب همه گناهکاران باید با دلی امیدوار خود را به جایگاه رحمانی برسانند و با دعا و درخواست عفو و واسطه قرار دادن حضرات معصومین (ع) خود را پاک کنند.

وی با اشاره به جایگاه توبه حقیقی نزد خدای متعال ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند چیزی از توبه حقیقی نزد خدای متعال محبوب‌تر نیست؛ توبه به نوعی جبران گذشته است و توبه حقیقی انقطاع از گذشته به سوی خوبی و نیکی است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: کسی که از گناه خود پشیمان است، مطمئن باشد که خداوند نیز به او کمک می‌کند که از گناه خود بازگردد به شرطی که او نیز برای بازگشت حقیقی مصمم باشد؛ بعضی از گناهان با پشیمانی نیز پاک نمی‌شوند مثل حق‌الناس که فرد باید حق را به صاحبانش برگرداند.

 

فرحزاد اظهار کرد: توبه کننده حقیقی محبوب خدا و رسول و اولیای الهی می‌شود؛ خداوند افرادی را که دوست دارد، عقوبت می‌کند بلکه به آنها تلنگری زده شود و گناه خود را به یاد بیاورند و از آن بازگردند؛ خداوند کسانی را که از صمیم قلب توبه می‌کنند می‌بخشد و بدی‌های گذشته آنان را نیز به حسنات مبدل می‌کند.

وی اظهار داشت: توبه اگر حقیقی باشد و مؤمن پس از آن خود را از گناه پاک و منزه کند، خداوند سه پاداش ویژه به او می‌دهد که نخستین پاداش محبوبیت در درگاه الهی است؛ مزد دوم او این است که تمام گناهان او به حسنات مبدل می‌شود.

این استاد حوزه افزود: یکی دیگر از پاداش‌های عظیم توبه‌کنندگان آن است که خود آن‌ها واسطه خیرات برای دیگران می‌شوند و در طول تاریخ هم افراد بسیاری بوده‌اند که حتی شفیع دیگران در روی زمین بوده‌اند؛ امشب شبی است که باید به خداوند متعال پناه برد و باید امام زمان (عج) را با توبه حقیقی خود شاد سازیم.

فرحزاد خاطرنشان کرد: در این شب برای رسیدن به فیض بخشش الهی باید قلب و ظرف دل را پاک کنیم تا خداوند هرچه نیکی است در آن فرو بریزد و اگر ظرفی آلوده باشد گواراترین آب‌ها نیز آلوده می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها