کد خبر: ۱۵۳۵۵۰
زمان انتشار: ۱۹:۵۴     ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
نیم نگاهی بر تقوای رسانه ای مخالفان دولت در سال های گذشته:
احمد توکلی و دوستانش در این سال ها سطح مواجهه خود را با دولت محمود احمدی نژاد کم کم از نقد به اتهام و افشاگری ارتقاء داد به طوری که در سال ها گذشته و بخصوص در دولت دهم هر چند روز یک بار نقش سایت ویکی لیکس را برای دولتمداران بازی می کردند و مدام با انتشار اتهام های اثبات نشده در محاکم قضایی سعی در ایجاد فضای ملتهب رسانه ای و جنجال آفرینی علیه دولت مستقر را می نمودند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، شاید بتوان ریشه اصلی مواضع همیشه تند احمد توکلی در کسوت منتقد ثابت دولت دکتر محمود احمدی نژاد از روزهای نخست دولت نهم تا امروز را جانبداری و ائتلاف وی با یکی از رقبای بازنده انتخابات سوم تیر و همچنین عدم حضور ایشان در کابینه نهم دانست.

ائتلافی که پس از انتخابات سال 84 خود را در قالب تراست رسانه ای در لایه های مختلف خبرگزاری، سایت های خبری و روزنامه ای دنبال نمود تا با در اختیار داشتن تریبون های متعدد به قول احمد توکلی به مطالبه گری همیشگی شان بپردازند که پیوسته بودن فعالیت های رسانه ای این جریان را می توان در تکثیر شدن تحریریه سایت شخصی احمد توکلی(الف) در خبرگزاری ها و رسانه های مختلف کشور و برخی از برنامه سازان سیاسی رسانه ملی مشاهده نمود.

آقای همیشه منتقد در این سال ها سطح مواجهه خود را با دولت محمود احمدی نژاد کم کم از نقد به اتهام و افشاگری ارتقاء داد به طوری که در سال ها گذشته و بخصوص در دولت دهم هر چند روز یک بار نقش سایت ویکی لیکس را برای دولتمداران بازی می کرد و مدام با انتشار اتهام های اثبات نشده در محاکم قضایی سعی در ایجاد فضای ملتهب رسانه ای و جنجال آفرینی علیه دولت مستقر را می نمود.

انتشار اتهامات اثبات نشده در فضای رسانه ای کشور در خصوص مسئولین نظام تا حدی شدت گرفت که رهبری معظم انقلاب در هشدار به صاحبان رسانه ها بیان داشتند: "... واقعاً یکى از چیزهائى که ما همه‌مان باید توجه کنیم، به مردم هم باید بگوئیم، یاد بدهیم که توجه بکنند این است که: به صرف توهم این که حالا این کار مصلحت دارد، دستشان را، یا قلمشان را، یا وبلاگشان را آزاد نکنند که هر چه به دهنشان آمد، آن را بگویند." 7/10/89

با تداوم این فضا در برخی از رسانه های اینترنتی و عمومی کشور مقام معظم رهبری در سخنانی دیگر بیان نمودند: "رسانه‌هاى الکترونیکى و اینترنتى متأسفانه موجب شده‌اند که افراد بى‌محابا علیه یکدیگر حرف بزنند، بد بگویند. باید از طرف مسئولین کشور براى این هم یک جورى تدبیر بشود. ولى عمده این است که خود ما مردم، خودمان را مقید کنیم به اخلاق اسلامى؛ خودمان را مقید کنیم به قانون." 1/1/91

اما نگاه معکوس صاحبان برخی از رسانه های کشور با فرامین رهبر انقلاب نتوانست سدی برای جلوگیری از حجم بالای تخریب ها و اتهامات علیه مسئولان اجرایی کشور باشد به طوری که در زمانی که تنها سه روز به پایان دولت دهم مانده است رسانه های این جریان با هدف قرار دادن دستاوردهای مثبتی دولت محمود احمدی نژاد از پروژه های عمرانی و خدماتی گرفته تا مواضع احمدی نژاد در خصوص اسرائیل نهایت عصبانیت و هراس خود را از این دولت عیان نمودند که اختصاص دادن 12 مطلب از از 20 مطلب صفحه اصلی سایت شخصی احمد توکلی(الف) در حمله به دولت خود گواه این سناریو می باشد.

در همین خصوص مقام معظم رهبری در آخرین دیدار خود با هیئت دولت با انتقاد از مخالفان خدمات دولت نهم و دهم فرمودند: «مخالفين و كسانى كه بى‌اطلاعند - بعضى از دستگاه‌هاى رسانه‌اىِ خارجىِ مغرض، و گاهى بعضى در داخل - برخى از چيزهائى را كه جلوى چشم هم هست، انكار ميكنند. يعنى كارى انجام گرفته، جلوى چشم است، همه مى‌بينند، منعكس شده، اين را دوست دارند انكار كنند. كارى به اين نداريم كه حالا بعضى‌ها ممكن است نگاه خوشبينانه‌اى يا دوستانه‌اى يا منصفانه‌اى نداشته باشند».

احمد توکلی امروز در بخشی از مصاحبه با روزنامه اعتماد بیان داشته است که احمدی نژاد دیگر تکرار نمی شود . وی با جایگزین نمودن نظر شخصی خود به جای همه مردم ایران ادعا نموده است که مردم از این دولت فعلی دل خور و ناراحتند و مردم دیگر به سمت این جریان نخواهند آمد(نقل به مضمون)

حال فارغ از تمایل دوباره مردم به سبک و سیاق مدیریتی و جهت گیری دولت محمود احمدی نژاد که گذر زمان آن را به خوبی روشن خواهد کرد این سول پیش می آید که احمد توکلی ها از چه می هراسند؟ وحشت وی از بازگشت احمدی نژاد به چه علتی است و تداوم پیگیری پروژه حذف غیرمردمی احمدی نژاد توسط چه جریانی دنبال می شود؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها