کد خبر: ۱۵۳۵۲۱
زمان انتشار: ۱۶:۱۱     ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
سرمربي تيم استقلال گفت: خود آقاي کي‌روش هم مي‌داند بدون ملي پوشان نمي‌توان در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا شرکت کرد.

امير قلعه نويي در گفت و گو با فارس در مورد بازي با سپاهان و صحبت هاي کارلوس کي‌روش صحبت هاي زير را انجام داده که در زير مي خوانيد:

* در خصوص اظهارات علي کفاشيان که اعلام کرده به دليل مشکلات مالي شايد تيم ملي به سازمان ليگ واگذار شود چه صحبتي داريد؟

اجازه بفرماييد من راجع به آنجايي که مسئوليت دارم صحبت کنم، راجع موضوع ديگري صحبت نکنم.

* به هر حال نظر کارشناسي شما مي‌تواند بسيار حائز اهميت باشد.

ما کارشناس نيستيم.

* بازي برابر سپاهان را پيش رو داريد، پيش‌بيني مي‌شود هواداران استقبال خوبي از اين مسابقه داشته باشند.

بله. هميشه استقلال و سپاهان بازي‌هاي خوبي مي‌شود و هر دو تيم هواداران خاص خودشان را دارند. تيم سپاهان هم به تمام معنا يک باشگاه حرفه‌‌اي است بازيکنان خوبي هم جذب کرده‌اند ولي ما هم استقلاليم و در تهران بازي مي‌کنيم و اميدواريم با يک بازي خوب و هجومي نتيجه لازم را کسب کنيم.

به هر حال سپاهان هم يک خط هافبک قوي دارد ما بايد ارتباط خط هافبک‌شان را تا آنجا که مي‌توانيم با مهاجم‌شان قطع کنيم. يعني ليدر يک‌شان اميد ابراهيمي است اگر بتوانيم پل ارتباطي آنجا را قطع کنيم مي‌توانيم به يکي از هدف‌هايمان برسيم.

* در همين هفته‌هاي ابتدايي ليگ دچار بدشانسي شديد و يکي دو بازيکن‌تان مصدوم شده‌اند.

بله، متاسفانه دو سه بازيکن‌مان را به دليل مصدوميت و محروميت نداريم يکي از آنها (ساموئل) در بازي قبل اخراج شد و در اين بازي غايب خواهد بود. دو بازيکن هم (بيک‌زاده و جمشيديان) مصدوم هستند. ولي بقيه بازيکنان مشکلي ندارند. الحمدالله تيموريان و نکونام هم به اين بازي مي‌رسند.

* نکونام و تيموريان شرايط بازي را پيدا کرده‌اند؟

بله.

 

 

* در هفته دوم به آن استقلالي که مدنظرتان بود رسيده‌ايد؟

نه. خيلي فاصله دارد، ولي به هر حال يارهايي که گرفته‌ايم به غير از احمد جمشيديان که جراحي کرده است ولي آن سه بازيکن ديگر روز به روز بهتر مي‌شوند. مهدي نظري شرايط بسيار خوبي پيدا کرده و ما را اميدوار کرده است.

* هميشه مي‌گفتند تيم‌هاي امير قلعه‌نويي شايد در هفته‌هاي اول خوب عمل نکند اما رفته رفته بهتر شود، ولي در اين فصل از ابتداي فصل خوب نتيجه گرفته‌ايد اما باز هم زمان مي‌خواهيد که به آن شرايط ايده‌آلي که به آن مدنظرتان هست برسيد؟

بله. ما خيلي تغييرات داشتيم و خيلي هم دير کارمان را شروع کرديم.

* پيش‌بيني‌تان از ليگ امسال چيست؟

حقيقت اين است که زود است از الان بخواهيم راجع به ليگ و حتي تيم خودمان صحبت کنيم. اجازه بفرماييد پنج، شش هفته بگذرد تا بتوانيم راجع به اين مسائل صحبت کنيم.

* آقاي کي‌روش موضع‌اش را در خصوص اينکه شما بايد بدون ملي‌پوشان در ليگ قهرمانان آسيا شرکت کنيد تغيير داده ولي اگر اين اتفاق بيفتد دست شما براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا خالي خواهد بود.

يک چيز بسيار طبيعي است و آن اينکه ما تا لحظه‌اي که درگير جام باشگاه آسيا هستيم بايد بازيکنان‌مان در اختيار خودمان باشند اين را همه مي‌دانند خود آقاي کي‌روش هم بهتر از من اين مسئله را مي‌داند.

* براي شما کسب ستاره سوم در آسيا خيلي مهم است؟

براي همه مهم است. براي فوتبال ايران مهم است، نه براي من.

* برخي از کارشناسان از جمله مرتضي محصص تاکيد داشتند اگر بخواهيم از بين جام باشگاه‌ها و جام جهاني يکي را در اولويت قرار دهيم جام جهاني در اولويت است...

نه اصلا، مثل اين است که به تيم بايرن مونيخ، يوونتوس و پاري سن‌ژرمن بگوييم در ليگ قهرمانان اروپا شرکت نکنند چون جام جهاني مهم‌تر است. اين حرف که از طرف آقاي محصص که استاد بنده و رئيس کميته آموزش بوده،به نظر شما منطقي است؟ يعني ما الان به آن تيم‌ها بگوييم چون درگير جام جهاني هستيم بازيکنان نبايد در اختيار باشگاه باشند. من فکر نمي‌کنم اين حرف، حرف فني باشد!

* در مورد اينکه گفته مي‌شود استقلال يک مقدار پير است چه صحبتي داريد؟

به هرحال يک موقع بايد روي جوان سرمايه‌گذاري کرد و يک موقع تيم درگير يک سري بازي‌هاي حساس است و بايد در ليگ قهرمانان آسيا بازي کند. بالاخره بازيکن باتجربه در اين شرايط مي‌تواند به تيم کمک کند.

*البته وقتي فلش‌بک به گذشته بزنيم امير قلعه‌نويي در اوايل دهه هشتاد و در اولين سال‌هاي حضورش در استقلال بازيکنان جوان را به استقلال آورد که بعدها همان بازيکنان جوان ستاره‌هاي فوتبال ايران شدند و در تيم ملي عملکرد قابل قبولي داشتند.

ما که هيچ کاره‌ايم ولي بايد امسال تيمي را آماده مي‌کرديم تا در چهار جبهه حضور داشته باشد. يک به لطف خدا و اهل‌بيت دفاع از عنوان قهرماني ليگ برتر دوم، در مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا هستيم و سوم دوباره مسابقات آسيايي‌مان شروع مي‌شود و چهارم مسابقات جام حذفي را پيش رو داريم. يعني ما يک تيمي را بسته‌ايم که در چهار جبهه بايد بجنگند پس طبيعتا کار سختي را پيش رو داريم. در مواقعي بازيکنان تحت فشار مسابقات قرار خواهند گرفت. البته تيم ما بازيکن جوان و خوب هم دارد. فردين عابديني و مهدي نظري و همين‌طور دروازه‌بان دوم تيم‌مان از جمله نفرات جوان و با آتيه هستند. خيلي بازيکنان جوان داريم تلفيقي از بازيکنان باتجربه در کنار بازيکنان جوان و پرانرژي کنار هم هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها