کد خبر: ۱۵۳۴۸۱
زمان انتشار: ۱۹:۵۱     ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
رئیس جمهور آمریکا از دو سناتور جمهوری خواه خواسته است برای دیدار با مقامات بلندپایه ارتش مصر و معارضان، به آن کشور سفر کنند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «رویترز»، در حالی که متحدان قاهره نحوه واکنش به ناآرامی ها در بزرگترین کشور عربی را بررسی می کنند، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا از دو عضو جمهوری خواه کنگره خواسته است برای دیدار با مقامات ارتش مصر و معارضان، به این کشور سفر کنند.

قرار است «جان مک کین» و «لیندسی گراهام» از اعضای کمیسیون نیروهای مسلح کنگره آمریکا هفته آینده به مصر سفر کنند.

گراهام، روز سه شنبه، به خبرنگاران گفت:« می خواهیم این پیام را به مصری ها برسانیم که کشتار مخالفان، بیش از هر چیزی به یک کودتا شباهت دارد.»

وی افزود:« همچنین در این دیدار، ارتشی ها را به برگزاری انتخابات ترغیب می کنیم.»

مقامات آمریکایی درخصوص نحوه واکنش به اوضاع مصر پس از سرنگونی «محمد مرسی» رئیس جمهوری منتخب این کشور از قدرت در تاریخ سوم ژوئیه، با چالش هایی مواجه هستند.

اذعان آمریکا به وقوع کودتای نظامی در مصر به معنای تعلیق کمک 1.5 میلیارد دلاری سالانه این کشور به مصر است که 1.3 میلیارد دلار از این بودجه به ارتش مصر اختصاص پیدا می کند. اما آمریکا نمی خواهد روابط خود را با ارتش کشور همپیمان خود، مصر در یک منطقه پرتنش قطع کند بویژه آنکه برخی از فرماندهان ارشد ارتش مصر تحصیلات خود را در آمریکا به پایان رسانده اند.

گراهام عنوان داشت:« معتقدم ما به قطع کمک ها (از مصر) نیاز داریم اما من می خواهم به مصر بروم و با ارتشی ها و اعضای دولت موقت و جمعیت اخوان (المسلمین) گفت وگو کنم تا از تحولات مصر آگاهی پیدا کنم. می خواهم این پیام روشن را به سران قدرت در مصر برسانم که در آمریکا هر دو حزب اصلی آن (جمهوری خواه و دموکرات ها) انتظارات خاصی از آنها دارند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها