کد خبر: ۱۵۲۶۰
زمان انتشار: ۱۸:۰۱     ۱۳ تير ۱۳۹۰
بولتن نیوز: نماينده قوه مقننه دركميسيون ماده 10احزاب با طرح اين پرسش كه چگونه كساني كه قانون را رعايت نمي كنند،خانه احزاب قانوني كشور را اداره مي كنند؟بر لزوم بركناري اعضاي هيئت مديره كنوني و برگزاري انتخابات قانوني مجدد و قانوني شدن فعاليت مجموعه فوق الذكر تاكيد كرد.



به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  در همین حال عضو ديگر كميسيون ماده 10 احزاب نيز با ابراز ناخرسندي از وضعيت نابسامان خانه احزاب با توجه به نزديك شدن به زمان انتخابات مجلس گفت:وزارت كشور بايد هرچه سريع تر نسبت به قانونمندكردن فعاليت خانه احزاب و برگزاري انتخابات قانوني در اين مجموعه اقدام كند.
حميدرضا فولادگر بر لزوم برگزاري انتخابات قانونمند درخانه احزاب تاكيد و اظهار داشت:با توجه به نزديك شدن به زمان انتخابات،بايد هرچه سريع تر نسبت به اصلاح وضعيت خانه احزاب به لحاظ هيئت مديره و عملكرد آن،اقدامات لازم صورت گيرد.
عضو كميسيون ماده10 احزاب به نامه نگاري ها و تذكرات كميسيون متبوعش به موارد غيرقانوني فعاليت هاي خانه احزاب اشاره كرد و افزود:مسئولين امر بايد از ظرفيت هاي خانه احزاب در جهت اهداف تعريف شده در قانون احزاب براي اين مجموعه استفاده كنند تا فرصت سوء استفاده از ساختارشكنان و عدول كنندگان از قانون سلب شود.
وي تاكيد كرد:با برگزاري انتخابات مجدد،تمامي احزاب و تشكل هاي قانوني كشور دراين مجموعه حضور پيدا مي كنند لذا احزاب قانوني كشور با توجه به اهداف تعريف شده در اين مجموعه به فعاليت خود ادامه خواهند داد.
بهادر ولی زاده بازرس خانه احزاب نيز در همين ارتباط گفت: قانونمندكردن فعاليت خانه احزاب وظيفه احزاب قانوني كشور است.
بهادر ولي زاده با اشاره به اينكه بسامان كردن وضعيت خانه احزاب وظيفه احزاب فعال كشور است گفت:احزاب فعال و قانونمند كشور با برگزاري جلسه و مذاكره با يكديگر،راهكار و ساختار جديدي را درجهت بهبود وضعيت خانه احزاب ايجاد كنند.
بازرس خانه احزاب به هدفمندبودن شكل گيري و تاسيس اين مجموعه اشاره و تصريح كرد:خانه احزاب از ابتداي شكل گيري با حمايت دولت وقت و بدون درخواست هيئت موسس،تاسيس شده لذا بوجود آمدن آن محل اشكال بوده است.
وي وزارت كشور را مرجع نهايي پاسخگو درقبال عملكرد خانه احزاب دانست و يادآور شد:احزاب قانوني كشور بايد وارد ميدان شده و نسبت به تغيير ساختار و اساسنامه و قانونمندكردن فعاليت خانه احزاب مبادرت ورزند.
ولي زاده همچنين از جريان انحرافي به عنوان مانع قانونمندشدن فعاليت خانه احزاب يادكرد و توضيح داد:با توجه به تماس جريان انحرافي براي ورود به كانون هاي قدرت؛بسامان شدن خانه احزاب و حضور اصولگرايان رقيب،حذف جريان انحرافي را به دنبال خواهد.
نماينده قوه مقننه دركميسيون ماده 10 احزاب بر غيرقانوني بودن فعاليت خانه احزاب اشاره كرد و گفت:نبايد اجازه دهيم حضور افراد قانون گريز در يك مجموعه قانوني و تاثيرگذار كل مجموعه را زير سوال ببرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها