کد خبر: ۱۵۲۳۴۳
زمان انتشار: ۱۵:۳۳     ۰۵ مرداد ۱۳۹۲
بی پولی در فدراسیون یک بار دیگر داد کارلوس کروش سرمربی تیم ملی را درآورد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛دیروز به من گفتند اردوی پرتغال ما لغو می شود چون پول نداریم. الان مردم از این اتفاق دغدغه دارند و من خیلی دلگیرم از این اتفاق. پس من در اینجا هم از جانب تیم ملی و هم از نظر شخص خودم می گویم ، اصلا خوب نیست بعد از موفقیت ها بیایید در کنارمان عکس بگیرید اما کاری برای تدارک تیم مان نکنید. من و دستیارانم وقتی رفتیم برای استراحت ، فقط عکس یادگاری داشتیم اما هیچ پولی به ما نداده بودند و این عکس ها را هیچ جای دنیا جای پول از ما نمی گیرند.

پس امروز من نظرات خودم را درباره آماده سازی تیم ملی با رسانه ها می گویم و البته با هواداران فوتبال. امیدوارم حمایت های لازم را از جانب سازمان لیگ در برنامه ریزی ها داشته باشیم. این لیگ با این برنامه قابلیت اجرا ندارد. شما وقتی 4 راند مختلف بازی های آسیایی همزمان با لیگ دارید ، چه اتفاقی می افتد؟

من مطالبی که گفتم برایش 3 مثال داشتم. قرار بود لیگ 22 تیر شروع شود که نشد ، برنامه ها هم که حرفی برای گفتن ندارد. اردوی نخست مان هم که کنسل می شود. ولی به خاطر اینکه هنوز ایمان دارم هواداران فوتبال ایران استحقاق شان خیلی بیشتر از اینهاست ، راهم را ادامه می دهم و مسئولیتم را به دوش می کشم. اگرچه وقتی خارج از ایران هستم مدام می گویند رفته برای تعطیلات ، کارم را با قدرت ادامه می دهم و بدون پول کار می کنم. وقت مبارزه من رهبر هستم و جلوی لشگرم می ایستم . مثل آنهایی نیستم که این وقت ها می روند قایم می شوند. اگر ما بخواهیم تیم مان را برای جام جهانی آماده کنیم نیاز به این برنامه داریم. مطمئنا ما به هدف مان رسیدیم . ماموریت ما صعود بود که انجامش دادیم اما حالا که به جام جهانی رسیدیم ، همه باید یک رویای مشترک داشته باشیم. اینکه برای اولین بار در تاریخ به دور دوم بازی ها صعود کنیم. اگر ما می خواهیم از این نا به سامانی ها جلوگیری کنیم و برنامه خوبی داشته باشیم باید این 4 نکته را پشت سر بگذاریم و روی آن توافقی ملی کنیم.

1.       متاسفانه ابتدای لیگ را از دست دادیم اما باید حتما لیگ مان قبل از 22 فروردین 1393 به پایان برسد.

2.       پیشنهادم این است که جام حذفی باید بعد از پایان لیگ انجام شود.

3.       تمامی اهالی فوتبال باید توافق کنند که پس از 22 فروردین 1393 در دمت تیم ملی باشند. آن زمان لیگ تمام شده است.

4.       تمامی بازیکنان منتخب تیم ملی باید زیر نظر کمیته پزشکی تیم ملی باشند. فوتبال ایران دیگر نمی تواند تحمل کند پولادی ، جباری و حیدری را از دست بدهد چون این بچه ها را بد درمان کرده اند

تشریح برنامه ها: با این پیشنهاد ، فرصت را به لیگ دادم که 223 روز را برای بازی های داخلی و لیگ داشته باشند.برای اطلاع تان می گویم ما 3 مرحله برای آماده سازی داریم.

1.       مرحله آماده سازی بلند مدت : از الان تا 22 فروردین 93 ادامه دارد.

2.       22 فروردین تا اواسط خرداد که قبل از کمپ نهایی است

3.       زمان اعزام به برزیل.

این ها حداقل هایی است که ما نیاز داریم تا با کمال غرور بتوانیم در برزیل موفق باشیم. این مسائلی است که ما به آنها احتیاج داریم تا به روی مان برسیم. حالا آماده ام تا سئوال های تان را بپرسید.

 

*بازیکنان قرار بود 15 روز استراحت کنند ولی این اتفاق نیفتاد اما بازی ها را عقب انداختند؟

این یک مثال دیگر است برای بی برنامگی ، عدم همکاری و عدم درک صحیح . من درخواست کردم برای بحث های پزشکی ، مسائل تاکتیکی و منافع فوتبال و بازیکنان بود. من اعتقاد دارم بازیکنان اگر 15 روز بعد از این فشار استراحت نکنند، شرایط سختی دارند برای ریکاوری سال بعدی که قرار است در جام جهانی هم حاضر باشند. اگر بازیکن استراحت لازم را نداشته باشد در ریسک پزشکی قرار می گیرد و از دیدگاه مربیگری خودم می گویم اگر این اتفاق می افتاد و آنها استراحت می کردند ، شرایط بهتری می شد. کسانی که غیر از این می گویند یا دروغ می گویند یا هیچ چیزی از فوتبال نمی فهمند.

*پایان لیگ در 22 فروردین این مشکل را دارد که بازی های لیگ قهرمانان باقی می ماند. آیا این تیم ها بازیکنان شان را به شما می دهند؟

بله باید دو هفته تیم ها بدون ملی پوشان بازی کنند ، جام حذفی را هم بدون ملی پوشان برگزار کنند. الان کره ای ها و ژاپنی ها هم همین کار را می کنند. اینجا بحث منافع ملی است. همه در چشمان من نگاه کنید. چند بار این مطالب را نوشتید که باید تیم باید به جوانترها فرصت بدهد. چرا همین را برای باشگاه ها نمی نویسید؟ چرا در این فصل به بازیکنان جوانان تان نمی دهید که در جام حذفی بازی کنند؟ چه می شود اگر این کار را تیم های تان بکنند؟

چرا این تیم ها به بازیکنان جوان شان فرصت نمی دهند؟ این درخواست را از تیم ملی داشتید ، حالا این درخواست را از باشگاه ها کنید. چه ایرادی دارد اگر این تیم ها این کار را بکنند. هیچ ایرادی ندارد. تازه این اتفاق بیفتد  ، کمک بزرگی به فوتبال ایران می کند.

*شما دو دیدار داشتید با رئیس جمهور های فعلی و منتخب درست بعد از صعود تیم ملی . الان که این لغو بازی ها اتفاق افتاده ، شما چه انتظاری دارید؟

نقطه نظرات من بنا بر واقعیتهاست. من اهداف بزرگی دارم. تنها مطلبی که می گویم این است که ما پول نداریم تا اردوی درست و حسابی بگذاریم. مسائلی را که می گویم بنا بر اتفاقاتی است که افتاده. این فدراسیون صدها اعزام داشته ، تمام تلاشش را به خرج داده. ما به اهداف مان رسیدیم. هم به جام جهانی رفتیم ، هم تیم های دیگرمان موفق شدند. تنها مطلبی که ی توانم بگویم این است که ناراحتم از این شرایط ولی من پشت پرده قایم نمی شوم. کسی نیستم که پشت میزم سنگر بگیرم . من می ایستم و برای تیم ملی می جنگم. این را قبلا هم برای تان ثابت کردم. عادت دارم جلوتر از همه برای تان بجنگم. تنها چیزی که می شود گفت این است که این بازیکنان و تیم ملی و فوتبال ایران استحقاق حمایت را دارد. شما به نتایج تیم های دیگر نگاه کنید. بیش از 3 هزار بازیکن رفتند خارج از کشور و بالغ از 100 تیم . الان همکاران من ماه هاست که حقوق نگرفتند و پولی ندارند ، ولی دم نمی زنند. ولی افرادی را می شناسم که به تیم ملی پشت کردند. پول خوبی از فوتبال می گیرند و از فوتبال و موفقیت هایش لذت می برند اما تیم ملی را بایکوت کرده اند.

*برای تیم ملی و اردوی کنسل شده جایگزینی هم دارید؟

در فوتبال مثل دریا و اقیانوس است. وقتی سوار موج نباشی آن لحظه را باختی. فقط یک مسئله است که هیچ وقت نمی توانی آن را بخری و آن زمان است. وقتی زمان را از دست دادی دیگر هیچ وقت بدستش نمی آوری. من حداقل امیدوارم شخصی که این نابسامانی را ایجاد کرد بتواند بازی های عقب افتاده لیگ را پیش ببرد. البته اگر خواب نباشد.

*درست است که شما علاقه ای ندارید با تیم های قدرتند بازی کنید؟

من می دانم این شایعات را از کجا می سازند. می توانم رودررو کسی که این شایعات را گفته بروم و به او بگویم. من عادت دارم با تیمی بازی کنم که مفید باشد. از طرح این سئوال خوشحالم. ولی این را از قول من به آن شایعه ساز بگو. اگر با تیمی بازی می کنیم باید یک بازی بدرد بخور باشد. باید این فرصتی بوجود بیاورد برای یادگیری. خیلی ها دوست دارند با برزیل بازی کنند. چون ته آن بازی آنها پول زیادی بدست می آورند اما ما سردرد می گیریم. در حال حاضر من فکر می کنم زمان مناسبی نیست برای بازی با برزیل چون چیزی برای مان ندارد غیر از رفتن پولی در جیب این شایعه سازها که پول می گیرند.

*شما از دست های پشت پرده می گویید. شایعه سازها ، برنامه دارها و کاسب ها. این ها چه کسی هستند؟

افراد زیادی نیستند. شما می توانید بدانید چه کسی این برنامه را نوشته. راجع به شایعات هم این آقا هم خودش نمی داند چه کسی است پس من اسمش را می گذارم آقای شایعه ساز. آیا لازم است اسم آنهایی که شایعه سازان را بیاورم.

*این برنامه را آقای تاج نوشته؟

من نمی دانم. من این برنامه را امروز گرفتم ، خودتان بروید از تاج بپرسید. من رئیس سازمان لیگ نیستم. باید از خود او بپرسید. فقط می دانم من 3 جلسه مفصل با لیگی ها داشتم. من مطمئنم این برنامه صحیح نیست. ایا این درست است که 4 راند از لیگ با بازی های لیگ قهرمانان با هم برگزار شود. این تنها چیزی است که می گویم.

*آیا تیم ملی بازیهایش در جام جهانی را شبیه سازی می کند؟

من امروز دوباره این برنامه را تحویل دادم اما اگر بخواهند این برنامه ها واقعیت پیدا کند باید آستین بالا بزنیم. برای مثال در اردویی که از دست دادیم ، بازی با غنا را از دست دادیم یا فرصت بازی با گابن. من برنامه دارم اما نباید با وزش باد ، برنامه های مان به هم بریزد.

*قبل از صعود به جام جهانی از اشخاصی گفتند که برای قطری ها کار می کنند. الان که بعد از صعود به جام جهانی هستیم و هدفگذاری جدید ، نمی شود اسم آن افراد را بگویید؟

نه من هیچ وقت این مسئله را نگفتم. شما در رسانه ها مطرح کردید . شخص شما نه ، منظورم بعضی از رسانه هاست که نوشتند من برای قطری ها کار می کنم. پاسخم این بود که متوجه می شوید چه کسی با قطری ها همکاری می کنند. من باز تکرار می کنم. این تهمت به من وارد شد که بازی ها را می فروشم اما من گفتم بعد از بازی های انتخابی مشخص می شود ، چه کسی داشت در راستای منافع قطر قدم بر می داشت. پس فکر می کنم ثابت کردم که برای قطر کار نمی کنم.

*آیا در کادرفنی تیم ملی تغییراتی خواهیم داشت؟

من واقعا ناراحتم از این مسئله برای اینکه من نمی دانم این گومه گمانه زنی ها از کجا مسئله می گیرد. واقعا فکر نمی کنم این حرف ها را گفتن منصفانه باشد. این بچه ها ماه هاست که حقوق نگرفتند و این بار اول هم نیست اما پشت به تیم ملی نکردند و ما را تنها نگذاشتند. آیا فکر می کنید این تیم متعهد من شغل شان را از دست بدهند اما آنهایی که از تیم ملی کاسبی می کنند ، بیایند؟ اگر این صحت دارد از خود من شروع کنید. چون من نمی گذارم کسی را عوض کنند قبل از اینکه خود من را عوض کنند. مخصوصا وقتی می بینم افرادی که به تیم ملی پشت کردند از این پول های هنگفت لذت می برند. اگر این برنامه را دارید لطفا از خود من شروع کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها