کد خبر: ۱۵۲۰۴۵
زمان انتشار: ۱۵:۴۱     ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
آندو دوست دارد که تیم ملی ایران در جام‌جهانی‌ با آلمان همگروه شود.

کریم اعظمی:آندرانیک تیموریان هافبک سابق استقلال دوباره به جمع آبی‌پوشان پیوست و این یک خبر خوشحال‌کننده برای امیر قلعه‌نویی است. سرمربی استقلال سال گذشته هم خیلی دوست داشت آندو در تیمش باشد ولی تیموریان استقلال را به مقصد لیگ قطر ترک کرد و حتی در آن زمان این موضوع باعث ناراحتی قلعه‌نویی شد. حالا تیموریان را در جمع آبی‌پوشان می‌بینیم و مطمئناً او یکی از هافبک‌های کلیدی استقلال در لیگ سیزدهم خواهد بود. البته آندو در قراردادی که با استقلال امضا کرده است این شرط را گذاشته که اگر تا دو هفته آینده پیشنهادی از لیگ قطر داشته باشد دوباره راهی لیگ این کشور شود. تیموریان در مورد بازگشت به استقلال، وضعیت خودش، شرایط تیم‌ملی و مسائل مختلف دیگر به سؤالات ما پاسخ می‌دهد.

*مثل اینکه باید به تیم شما لقب کهکشانی داد؟

من نمی‌دانم لقب کهکشانی یعنی چه. شما به من می‌گویید؟

*لقب کهکشانی را از روی باشگاه رئال‌مادرید روی استقلال گذاشتند و این به خاطر پرستاره بودن استقلال است. حالا در این مورد چه صحبتی داری؟

لقب کهکشانی برای رئال‌مادرید است نه استقلال و این را خودتان هم گفتید. من مخالف این هستم که به استقلال لقب کهکشانی بدهند. ما استقلال هستیم و تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه را در اختیار داریم و تیم ما از تعدادی بازیکن ملی‌پوش هم تشکیل شده است. استقلال قدرتمند بود و حالا قدرتمندتر شده است و متأسفانه فقط مجتبی جباری را از دست داده‌ایم. با این حال 80 تا 90 درصد اسکلت اصلی تیم حفظ شده و این بسیار خوب است.

*در مورد لیگ سیزدهم پیش‌بینی‌ات چیست؟

به نظر لیگ سختی است و استقلال کار بسیار سختی در پیش دارد. امسال لیگ 16 تیمی شده و کیفیت بازی‌ها بالاتر خواهد رفت. تیم‌ها خیلی به هم نزدیک هستند و اکثر آنها بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته‌اند و فرصتی برای اشتباه وجود نخواهد داشت. همه تیم‌ها می‌خواهند حریفان خود را سورپرایز کنند، در ضمن مهم‌تر از همه این است که امسال سال جام‌جهانی‌ است و همه بازیکنان انگیزه زیادی دارند تا بهترین بازی‌ها را انجام داده و به تیم‌ملی دعوت شوند.

*آیا حضور تو در استقلال قطعی شده یا همچنان امکان دارد به لیگ قطر بروی؟

من برای رفتن به لیگ قطر 2 هفته وقت دارم. در جلسه‌ای که من و برادرم با آقای فتح‌ا...‌زاده داشتیم این موضوع را با او در میان گذاشتیم. من در مذاکراتی که با تیم قطری داشتم در مورد دو بند قرارداد به آنها تأکید کردم و این دو بند با توجه به سال جام‌جهانی‌ برایم بسیار مهم است. آنها هم وقت خواستند تا جواب بدهند. حالا اگر شرایط مهیا شد، می‌روم و اگر هم نشد در استقلال می‌مانم چون با این تیم قرارداد امضا کرده‌ام.

*با کدام تیم قطری مذاکره کردی؟

اسمش را نمی‌گویم.

*در مورد اولین حضور در تمرین استقلال صحبت کن. آیا جو تمرین خوب بود؟

همه چیز خوب بود. من از 10 سال پیش پیراهن استقلال را در رده‌های پایه بر تن کرده‌ام و گفته بودم اگر قطر نشد به این تیم می‌‌آیم. اگر هم هواداران این تیم کمی منتظر ماندند و اذیت شدند از آنها عذر می‌خواهم. هر چند نمی‌توانم در تمرینات گروهی شرکت کنم ولی در حال حاضر با مربی بدنساز تمرین می‌کنم تا هرچه زودتر با بهبودی کامل در تمرینات شرکت کنم. تلاش می‌کنم هرچه زودتر خودم را به شرایط بازی برسانم.

*مثل اینکه پرسپولیس هم تو را می‌خواست؟

در این مورد صحبتی ندارم.

*از جدایی مجتبی جباری چه احساسی داری؟

این اتفاق برای من ناراحت‌کننده بود و فکر می‌کنم در چند سال اخیر نزدیکترین دوست مجتبی بودم. ما در اکثر اردوها در کنار هم بودیم و با هم بزرگ شدیم. من از جدایی او ناراحت شدم ولی زندگی هر فوتبالیست دست خودش است و خودش باید تصمیم بگیرد. مجتبی از لحاظ فنی و شخصیتی یک بازیکن بزرگ است، من نمی‌دانم چه اتفاقاتی برای او افتاد که منجر ‌به جدایی‌اش شد ولی با اطمینان می‌گویم اگر او در تیم ما می‌ماند شرایط تاکتیکی و فنی استقلال طور دیگری می‌شد. با این حال باید بگویم بازیکنان فعلی استقلال جزو بهترین‌ها هستند ولی همه می‌دانند که شرایط مجتبی فرق می‌کرد و او در این سال‌ها عملکرد خوبی در استقلال داشت.

*به نظر تو هواداران استقلال همچنان جباری را دوست دارند؟

جباری برای استقلال بازی‌های خوب و خاطره‌انگیزی را انجام داد و همیشه در لیگ‌برتر، جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشت. استقلالی‌ها نه تنها جباری بلکه بازیکنان دیگر را نباید فراموش کنند. آنها نباید تصمیم‌گیری بازیکنان را یک موضوع شخصی بدانند. من معتقدم در این سال‌ها جباری و هواداران استقلال به یکدیگر احترام گذاشته‌اند.

*مهم‌ترین هدف خودت در این فصل چیست؟

قهرمانی در لیگ‌برتر با استقلال مهم‌ترین هدف من است که امیدوارم برای اولین بار به آن برسم.

*شرایط استقلال را در آسیا چطور ارزیابی می‌کنی؟

استقلال پتانسیل خوبی برای موفقیت در آسیا دارد ولی باید شانس هم داشته باشد. برای قهرمانی در آسیا جدا از مسائل فنی باید شانس هم داشته باشیم و این یک واقعیت در فوتبال است. ما حالا چند پله تا رسیدن به فینال فاصله داریم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

*می‌گویند برای یک فصل بازی در استقلال دو میلیارد تومان پول خواهی گرفت. آیا این موضوع صحت دارد؟

شما شرایط لیگ قطر را با لیگ ایران مقایسه نکنید. در لیگ ایران باشگاه‌ها بودجه محدودی برای جذب بازیکن یا هزینه‌های دیگر دارند و نمی‌توانند هر طور که دوست دارند هزینه کنند. من هیچ مشکلی بابت عقد قراردادم ندارم و در این مورد هم دوست ندارم صحبت کنم. من فقط می‌خواهم با کمک بازیکن‌های دیگر بهترین عملکرد را در استقلال داشته باشم، در ضمن هر بازیکنی در فوتبال حق دارد آن‌طور که خودش می‌خواهد پول بگیرد و این را نمی‌توان کتمان کرد. هر کس عرق می‌ریزد دوست دارد مزدش را بگیرد.

*قبلاً این موضوع مطرح بود که با قلعه‌نویی اختلاف داری. این یک شایعه بود؟

اگر مشکلی بود به استقلال می‌آمدم؟ خیر، من در طول دوران بازیگری‌ام با هیچ‌کس مشکل نداشتم. همیشه سعی کرده‌ام سرم توی کار خودم باشد.

*امسال می‌توانی در پست پلی‌میکر هم بازی کنی؟

در فوتبال روز دنیا همه بازیکنان باید در بازیسازی شرکت کنند. همین بارسلونا را مثال بزنم. در بارسا 4، 5 بازیکن همزمان بازیسازی می‌کنند. حتی مسی هم که یک گلزن تمام‌عیار است گاهی عقب می‌آید و در بازیسازی به تیم کمک می‌کند. در استقلال هم همه ما باید در بازیسازی شرکت کنیم. به نظر من وظیفه بازیسازی نباید بر عهده یک نفر باشد.

*اصلی‌ترین رقیب استقلال برای قهرمانی چه تیمی است؟

همه تیم‌های لیگ‌برتر قوی هستند و بازی‌های سختی داریم. 4 تیم استقلال، سپاهان، پرسپولیس و تراکتورسازی مدعیان جدی هستند ولی نباید از کنار نام تیم‌های دیگر هم عبور کنیم. من معتقدم امسال از لحاظ فنی لیگ خوبی خواهیم داشت.

*استقلال حالا با جذب آندو و جاسم کرار، تمدید قرارداد نکونام و جذب گوران لاوره شرایط خوبی در خط هافبک دارد. آیا می‌توان گفت استقلال بهترین خط هافبک ایران را در اختیار دارد؟

استقلال در همه پست‌ها از جمله خط میانی بازیکنان خوبی دارد ولی ما باید در زمین مسابقه ثابت کنیم که بهترین خط هافبک ایران را داریم. با حرف زدن نمی‌توان چیزی را ثابت کرد.

*کمی در مورد تیم‌ملی صحبت کنیم. آیا تو موافق هستی که تا جام‌جهانی‌ با چند تیم بزرگ و قوی بازی کنیم؟

صد درصد موافق هستم و چرا نباید بازی کنیم؟ البته بازی کردن با تیم‌های بزرگ دنیا تقریباً غیرممکن است ولی ما می‌توانیم با تیم‌های قدرتمند بازی کنیم.

*ولی کارلوس کروش گفته چندان علاقه‌ای ندارد که تیم‌ملی با تیم‌های بزرگ بازی کند و این به خاطر احتمال شکست‌های تیم و به هم خوردن روحیه بازیکنان است. در این مورد چه صحبتی داری؟

نظر سرمربی تیم‌ملی محترم است ولی همه بازیکنان تیم‌ملی دوست دارند مقابل تیم‌های بزرگ بازی کنند. البته کروش هم در این مورد دید خاص خودش را دارد. به ‌هر‌ حال باید این را در نظر گرفت که بازیکنان ایرانی از لحاظ شرایط روحی روانی وضعیت خاصی دارند و شاید گاهی اوقات نمی‌توان بعضی از شکست‌ها را در فوتبال هضم کرد.

*فکر می‌کنی در جام‌جهانی‌ برای اولین بار از گروه خودمان صعود کنیم؟

امیدوارم این اتفاق بیفتد ولی جام‌جهانی‌ سختی‌های خاص خودش را دارد و فوتبال هم مثل والیبال یا ورزش‌های دیگر نیست.

*حرف از والیبال زدی، خیلی‌ها دوست دارند تیم‌ملی فوتبال مثل تیم‌ملی والیبال نتیجه بگیرد. در این مورد چه صحبتی داری؟

من به تیم‌ملی والیبال علاقه زیادی دارم و به بازیکنان والیبال احترام می‌گذارم ولی شرایط فوتبال با والیبال خیلی فرق می‌کند. استرس و حساسیت مسابقات جام‌جهانی‌ فوتبال بسیار زیاد است و با لیگ جهانی والیبال قابل قیاس نیست. نمی‌توان این دو ورزش را با هم مقایسه کرد ولی امیدوارم در جام‌جهانی‌ نتایج خوبی بگیریم.

*راستی دوست داری در جام‌جهانی‌ بازی کردن مقابل کدام تیم را تجربه کرده و با کدام‌یک از تیم‌های بزرگ دنیا همگروه شویم؟

من دوست دارم با تیم‌ملی آلمان همگروه شویم. آلمان از لحاظ فوتبالی و تاکتیکی یکی از بهترین تیم‌های دنیاست و شانس زیادی برای قهرمانی در جام‌جهانی‌ دارد. من دوست دارم بازی کردن مقابل این تیم را تجربه کنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها