کد خبر: ۱۵۱۸۵۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
حضرت آیت الله مکارم شیرازی از برخی اظهارات سخیف درباره قرآن کریم انتقاد کرد و با اشاره به هجمه همه جانبه دشمنان علیه این کتاب مقدس، از حوزه های علمیه و روحانیت خواست با کار و تلاش بیشتر و گسترش فرهنگ قرآن پژوهی پاسخ مناسبی به این هجمه بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی از مراجع تقلید، چهارشنبه شب در ضیافت افطار طلاب و فضلای حافظ قرآن کریم در دارالقرآن علامه طباطبایی، با تجلیل از خدمات علمی و قرآنی صاحب تفسیر گرانسنگ المیزان، تاسیس دارالقران به نام ایشان را اقدامی ارزنده دانست و تاکید کرد:‌ خوشبختانه تاکنون کارهای خوبی در این مرکز انجام شده و امیدواریم در آینده به کانونی تبدیل شود که در جهان اسلام بدرخشد.

 

حضرت آیت الله مکارم ‌شیرازی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه قرآن کریم، تصریح کرد: دشمان گاهی قرآن را به آتش می‌کشند، گاهی به آن اهانت می کنند، گاهی هم می‌گویند قرآن زاییده ذهن پیامبر اکرم (ص) است.

 

مفسر برجسته قرآن کریم اظهار داشت: اخیراً هم صاحب این مقال سازه تازه ای نواخته و گفته قرآن رؤیاها و خواب‌های پیامبر اکرم (ص) است و از سویی دیگر همین فرد می گوید قرآن را قبول دارم!

 

این مرجع تقلید از قرآن به عنوان حلقه اتصال همه مسلمانان یاد کرد و گفت: این کتاب مقدس قانون اساسی اسلام، الهام بخش قلوب اسلامی و همه چیز مسلمانان است و دشمنان می‌خواهند با روش های مختلف به این کتاب مقدس جسارت و اهانت کنند.

 

وی وظیفه حوزه های علمیه در مقابل این هجمه سنگین را مهم ارزیابی کرد و گفت: ما باید بیشتر در جامعه به ویژه حوزه علمیه و بالاخص در در حوزه علمیه قم به قرآن توجه کنیم و و قرآن پژوهی را در جامعه گسترش دهیم.

 

این مرجع تقلید یادآورشد: قرآن کریم کلام خداست، کلام خدا هم نامحدود نامحدود است و هر چه روی آن کار و تدبر شود باز هم به مطالب تازه‌ای دست پیدا می کنیم و ما این مطلب را تجربه کرده ایم.

 

‌حضرت آیت الله مکارم‌ شیرازی تصریح کرد: با توجه به هجمه همه جانبه دشمنان ضروری است قرآن پژوهان فعالیت‌ها و برنامه های خود را متمرکز کنند و کار گروهی را در دستور کار قرار دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها