کد خبر: ۱۵۱۷۸۹
زمان انتشار: ۰۸:۵۱     ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
رئیس جمهور ترکیه در اقدامی متناقض از موضع دولت این کشور نسبت به تحولات مصر، به رئیس جمهور موقت مصر پیام تبریکی فرستاده است.
به گزارش 598، تسنیم به نقل از خبرگزاری «رویترز» نوشت: مقامات ترکیه، روز چهارشنبه، اعلام کردند، «عبدالله گل» رئیس جمهوری این کشور پیام تبریکی برای «عدلی منصور» رئیس جمهور موقت مصر فرستاده است. این پیام در حالی ارسال می شود که آنکارا هنوز دولت موقت مصر را به رسمیت نشناخته است.

ترکیه برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهوری اسلام گرای مصر از قدرت را «کودتایی غیر قابل قبول» می خواند. با اینکه روابط این دو کشور از زمان سقوط مرسی به تیرگی گراییده است، آنکارا، اما، تأکید کرده است در عین حال که به روابط دیپلماسی با قاهره ادامه می دهد، اما آن را به رسمیت نخواهد شناخت!

دفتر گل، روز چهارشنبه، گفت:« رئیس جمهور ترکیه پیام مکتوبی برای منصور فرستاده و در آن سالگرد انقلاب مصر در ۲۳ ژوئیه ۱۹۵۲ را به وی تبریک گفته است.»

در همین راستا، یک منبع ناشناس نزدیک به دولت ترکیه گفت:« دولت ترکیه به سوی بزرگترین کشور عرب دست رابطه دراز نکرد اما یک کسی باید این کار را می کرد. این اقدام حداقل پروتکل دیپلماتیک است که باید حفظ شود.»

وی افزود:« این نامه به معنای عقب نشینی از موضع سیاسی مان نیست. هرگونه تغییر موضع را باید دولت انجام دهد و نه شخص رئیس جمهور که نقشی تشریفاتی دارد. وی با لحن یا سیاست دولت مخالفت علنی نخواهد کرد.»

«رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه از کشورهای دیگر به دلیل امتناع از محکوم کردن کودتای نظامی در مصر و عزل مرسی، انتقاد و آنها را به «استاندارد دوگانه» متهم کرد. اما موضع گل در این باره ملایم است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها