کد خبر: ۱۵۱۵۸۴
زمان انتشار: ۱۵:۴۷     ۰۲ مرداد ۱۳۹۲
کوهنورد مشهور آلماني در نامه‌اي به مسئول باشگاه کوهنوردي باشگاه آرش اعلام کرد سه کوهنورد ايراني به دليل از دست دادن آب بدن ديگر زنده نيستند.
فارس، توماس لامل آلماني، کوهنورد و جستجوگر مشهور کوهستان که براي پيدا کردن کوهنوردان مفقود شده ايراني (آيدين بزرگي، پويا کيوان و مجتبي جراحي) در قله برودپيک پاکستان چند روزي را مشغول کار بود و با بالگرد به عکس برداري از منطقه مورد نظر پرداخته بود آخرين نظر خود را در خصوص اين جستجو به همايون بختياري، مسئول باشگاه کوهنوردي باشگاه آرش اعلام کرد.

اين نامه به شرح زير است:

"متاسفانه من بايستي با تلفنم اين نامه را برايت بنويسم. امروز آخرين کنفرانس مطبوعاتي را داشتيم که در آن من توانستم نظراتم را بيان کنم. من کاملا اطمينان دارم و به علت ارتفاع بالا و از دست دادن آب بدن (dehydration) هيچکدام از اين سه نفر ديگر زنده نيستند. نظر ديگر من اين است که به دليل اينکه آنها جاي بسيار دور از مسير نرمال و در ارتفاعي حداقل 7500 متري قرار دارند هيچ شانسي براي پايين آوردن آنها وجود ندارد. هلي‌کوپتر تنها مي‌تواند نفرات را از ارتفاع 5800 متري به پايين بياورد. هر چيزي که بالاتر از اين ارتفاع باشد بايد بوسيله انسان حمل شود.

در گذشته عملياتي براي پايين آوردن افراد از اين ارتفاع انجام شده ولي از روي مسير نرمال بوده است. براي ما دو محل وجود دارد که امکان دارد اجساد در آنجا باشند:

الف) محلي که آخرين تماس تلفني ماهواره‌اي از آن صورت گرفته است

ب) نقطه زرد رنگ مشخص شده در عکس




هردو نقطه در ارتفاع بالاي 7500 متري و 500 متر زير قله و خارج از مسير نرمال هستند. هيچ شانسي براي پايين آوردن ايشان وجود ندارد! من به عنوان يک کوهنورد اعتقاد راسخ دارم که هيچکدام از اين سه نفر راضي نبوده اند که کسي براي پايين آوردن اجسادشان جان خود را به خطر بيندازد. آنها عاشق کوهستان بودند پس چرا نگذاريم آنها در جايي که اينقدر دوست داشتند در آرامش بمانند. دو نفر باربر ارتفاع پرچم ايران را در بالاي قله اصلي پيدا کرده اند. بنابراين مسير ايرانيان به روي قله برود پيک به طور کامل و موفقيت آميز توسط اين سه کوهنورد صعود شده است. به نظر مي رسد که آنها قله سنگي يال را اشتباه پايين آمده‌اند.

اميدوارم که توانسته باشم به برخي از سوالات شما پاسخ دهم. هر زمان که خواستي مي تواني با من تماس بگيري.

با بهترين درودها"

"توماس لامل"

به گزارش فارس، اين 3 کوهنورد ايراني براي فتح قله برودپيک مسير جديدي را انتخاب کردند و موفق شدند پرچم کشورمان را بر اين قله برافراشته کنند، اما متاسفانه در مسير بازگشت راه خود را گم کردند و بر اساس نظارت کارشناسان و مقامات محلي پاکستان، جان خود را از دست داده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها