کد خبر: ۱۵۱۵۱۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۰۲ مرداد ۱۳۹۲
مهاجم 31 ساله پرسپولیس که دیگر باید او را مهاجمی متعلق به تاریخچه تمام تیم‌های باسابقه و ریشه‌دار ایران که همواره ادعای قهرمانی و موفقیت را دارند، نامید.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ تا همین فصل پیش، در آستانه آخرین دیدار نیم‌فصل، دیدار تراکتورسازی برابر پرسپولیس، دیداری که قرار بود دوئل اندیشه‌های تاکتیکی دو مرد پرتغالی باشد تا یک بازی پر گل را شاهد باشیم اما نبودیم، مهاجم پایتخت‌زاده گرگ‌های تبریزی آرزوی یک طلسم‌شکنی در این دیدار را داشت، آرزوی گشودن دروازه پرسپولیس را! آری، سیدمهدی سیدصالحی، مهاجم نام‌آشنای این روزهای پرسپولیس تا پیش از لیگ دوازدهم هیچ‌گاه موفق به گشودن دروازه پرسپولیس نشده بود و طبیعی بود که در دو فصلی که در استقلال نیز حضور داشت، هیچ‌گاه طعم گل‌زنی در دربی را نچشید، هر چند آن روزها این‌قدرها در اوج و زخم‌دار نبود که حالا نامش را با هزار امید و آرزو بر لب می‌آورند و دايی نیز در پیکان خط حمله خود برای او برنامه‌ها دارد.


مهاجم 31 ساله پرسپولیس که دیگر باید او را مهاجمی متعلق به تاریخچه تمام تیم‌های باسابقه و ریشه‌دار ایران که همواره ادعای قهرمانی و موفقیت را دارند، نامید. بانک تجارت و راه‌آهن را کنار می‌گذاریم، سال‌ها پیش بود و سیدصالحی امروز هنوز جوانی بود، بی‌نام و نشان با هزاران امید که در حال ساختن رویاهای کودکی خود بود ! به سراغ دوران اوج می‌رویم، دورانی که این مهاجم تهرانی یک مهاجم پرسابقه اصفهانی ساخت، آن‌هم با شش فصل حضور مداوم در سپاهان و کسب تمامی افتخارات داخلی، نه یک‌‌بار بلکه چند بار و از همه مهم‌تر افتخار حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2007 به همراه طلائی‌پوشان اصفهانی.


سیدصالحی با قرارگیری در رتبه دوم رابطه بسیار خوبی دارد، او جدا از نايب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، سه عنوان نائب قهرمانی در لیگ برتر را به همراه آبی‌پوشان پایتخت، سپاهان اصفهان و البته تراکتورسازی تبریز در کارنامه دارد و جالب آن است که بدانید همراه دو تا از این چهار عنوان نائب قهرمانی، او دو بار در گل‌شماری در رده‌ی دوم قرار گرفت تا مرد نقره‌ای لقب گیرد! مرد نقره‌ای داستان ما که همواره آرزوی گل‌زنی برابر پرسپولیس و شکستن این طلسم را داشته است، اما از پایان هفته‌ی هفدهم لیگ دوازدهم دیگر حسرتی ندارد، در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2007 با زدن 5 گل و اختلاف دو گل نسبت به آقای به عنوان آقای نقره‌ای جدول گل‌زنان انتخاب شد، درست مشابه لیگ برتر در دوره‌ی گذشته که با اختلاف سه گل نسبت به جلال رافخائی، در رده‌ی دوم قرار گرفت تا همچنان در 31 سالگی حسرت رسیدن به عنوان آقای گلی را داشته باشد.


اما بازهم به سراغ حسرت سرخ سیدصالحی می‌رویم، طلسم‌شکنی برابر پرسپولیس و گشودن دروازه‌ی تیمی که امروز لباس آن‌را برتن دارد و برای موفقیت آن خواهد جنگید. مهدی سیدصالحی تاکنون دو گل وارد دروازه‌ی پرسپولیس کرده است، که هر دو گل آن با پیراهن تراکتورسازی بوده است و یکی در هفته‌ی هفدهم لیگ دوازدهم و البته سه امتیازی و دیگر در هفته‌ی سی و چهارم لیگ دوازدهم!


حیف که پرسپولیس امسال آسیائی نیست، حیف. سیدصالحی یکی از مهاجمان موفق ایرانی در رقابت‌های آسیائی با زدن 15 گل می‌باشد!


***
سیدصالحی با پیراهن سپاهان؛ همان پیراهنی که او را به عنوان یک مرد گل‌زن به فوتبال ایران معرفی کرد. سیدصالحی در دو مقطع در سپاهان حضور یافت و در هر دو مقطع نیز جدا از افتخارات تیمی، آمار گلزنی قابل توجهی را نیز از خود به جای گذاشت ! آمار او در سپاهان دو رقمی نشد و تنها در لیگ یازدهم بود که با زدن هشت گل در لیگ برتر بهترین عملکرد را از خود بروز داد. او در لیگ برتر حتی در دو دوره‌ی دوم و چهارم گلی نزد و در دوره‌ی سوم، پنجم، ششم و هفتم به ترتیب دو، سه، یک و چهار گل به ثمر رساند تا با یک مهاجم شش‌دانگ که برای آقای گلی می‌جنگد فرسخ‌ها فاصله داشته باشد. سید صالحی در دومین مقطع حضور خود در سپاهان در مسیر قهرمانی سپاهان در لیگ یازدهم 8 گل در 30 دیدار به ثمر رساند!


***
مهاجم پرسپولیس با پیراهن پیکان تهران؛ او در پیکان نیز حضور موفقی داشت و در طول دو فصل 12 گل را در 52 بازی به ثمر رساند تا مد نظر سران استقلال و شخص پرویز مظلومی قرار گیرد و راهی تیم پایتخت‌نشین شود.


***
پوشیدن پیراهن استقلال و آغاز دوران کابوس‌وار افول و نیمکت‌نشینی. نکته‌ی جالب این‌که او در فصل نخست 4 گل در 23 بازی به ثمر رساند و در فصل دوم 8 گل در 12 بازی. این امر نشان از پیشرفت این بازیکن می‌داد ! کسب یک عنوان نائب قهرمانی لیگ و البته فتح یک جام حذفی تنها دست‌آوردی بود که سیدصالحی از دو فصل حضور در اردوی آبی‌ها کسب کرد!


***
اما پوشیدن لباس تراکتورسازی برای سیدصالحی خوش‌یمن بود و علاوه براین‌که آمار گل‌زنی او در یک فصل را دو رقمی کرد، موفق شد نقش بسزائی در نائب قهرمانی تراکتور داشته باشد و در کورس آقای گلی نیز گام بردارد ! 16 گل در 32 بازی لیگ برتر آمار قابل‌قبولی است که حتی دائی را نیز برای جذب این بازیکن توجیه می‌کند.


***
و اما پوشیدن لباس پرسپولیس؛ این پاراگراف را وقتی کامل خواهیم کرد که لیگ سیزدهم نیز به نقطه‌ی پایان رسیده باشد و آمار و ارقام تکمیل شده باشند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها