کد خبر: ۱۵۱۴۱۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۰۲ مرداد ۱۳۹۲

میترا شعبانیان سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره علت سقوط 13 پله‌ای بانوان در رده‌بندی جهانی گفت: من نمی‌دانم چرا همه تلاش می‌کنند تیم ملی بانوان را با آقایان مقایسه کنند در صورتی که این دو تیم اصلا قابل مقایسه نیستند. فقط کافی است لیگ برتر زنان را با مردان قیاس کنیم. همین لیگ قوی باعث موفقیت تیم ملی مردان ایران است. ما در تیم ملی تلاش می‌کنیم تا بازیکنان را به حد معمول برسانیم زیرا در لیگ آمادگی مطلوبی ندارند.

او در ادامه افزود: بازیکنان ملی آقایان قبل از پایان هر فصل قرارداد فصل آینده‌ی خود را می‌بندند در حالی که بسیاری از بازیکنان بانوان سال گذشته بدون تیم مانده بودند.

شعبانیان مشکل اصلی والیبال بانوان را نبود اسپانسر عنوان و تصریح کرد: نبودن اسپانسر باعث می‌شود تیم‌ها به حضور در لیگ برتر زنان علاقه‌ای نداشته باشند. خانم کعبی‌زاده تلاش زیادی برای جذب اسپانسر انجام می‌دهد اما موانع زیادی در این راه وجود دارد.

شعبانیان ادامه داد: اگر مشکل پخش تلویزیونی مسابقه‌ها حل شود اسپانسرها راغب می‌شوند در حوزه بانوان هم تیم‌داری کنند. همین پخش تلویزیونی لیگ برتر آقایان باعث شد شرکت‌های تبلیغاتی زیادی برای حمایت از تیم‌های لیگ برتری داوطلب شوند.

سرمربی تیم ملی والیبال زنان گفت: حدود 12 تا 13 سال پیش برنامه‌ریزی طولانی مدت برای والیبال مردان صورت گرفت و امکانات مورد نیاز آن‌ها برای پیشرفت فراهم شد.

او ادامه داد: ما فکرهای زیادی در ذهن داریم و باید برنامه‌ریزی اساسی در والیبال بانوان انجام دهیم مثل کشور چین که میانگین قدی خود را افزایش داد و الان در رده‌هاای جوانان قهرمان جهان است.

میترا شعبانیان تصریح کرد: باید آکادمی، اردوهای متمرکز و برون مرزی و استعدادیابی انجام شود. همان طور که زمان "ایوان بوگانیکف" سرمربی سابق تیم ملی آقایان این کارها صورت گرفت و بازیکنانی مثل ترکاشوند و محمودی که الان اسطوره‌های والیبال هستند کشف شدند و با برنامه‌ریزی صحیح این سیاست ادامه یافت و با آمدن ولاسکو به این موفقیت‌ها ختم شد.

شعبانیان در ادامه گفت: پس همه چیز با برنامه‌ریزی امکان‌پذیر است. اگر ما فقط پنج امتیاز در رده‌بندی جهانی گرفتیم و الان رده 93 جهان هستیم به دلیل بی‌برنامگی است. ما اصلا اردوی تدارکاتی یا بازی رسمی نداشیم که امتیاز کسب کنیم و جایگاه بهتری را در رده‌بندی جهانی به دست بیاوریم. آقای ولاسکو زمانی که در تمرین‌های ما حاضر شد به من گفت این بازیکنان فقط احتیاج به بازی بیشتر دارند. آن‌ها هنوز می‌ترسند که با تیم‌های قوی روبه‌رو شوند.

میترا شعبانیان سرمربی تیم ملی والیبال بانوان درباره اردوی تدارکاتی تیم ملی در آذربایجان گفت: در تمام طول این اردو ما فقط با تیم ملی آذربایجان بازی انجام داده‌ایم و در تلاش بودیم تا با جوانان و یا چند باشگاه آذربایجانی مسابقه بدهیم که هیچ کدام از آن‌ها در اردو نبودند و این کار میسر نشد.

شعبانیان درباره تاثیر این بازی‌های تدارکاتی تصریح کرد: صددرصد این اردو بسیار موثر خواهد بود. این اولین اردوی برون مرزی تیم ملی والیبال بانوان است و ما خوشبختانه این اردو را با یک تیم قوی مثل آذربایجان برپا کرده‌ایم.

او در ادامه افزود: تیم ملی آذربایجان یک لژیونر کوبایی دارد و در لیگ اروپا در رده‌ی نهم قرار گرفته است و با این شرایط ما انتظار برد آذربایجان را از بازیکنان نداریم.

میترا شعبانیان درباره پیشرفت بازیکنان در این اردو اظهار کرد: من می‌خواستم نقاط ضعف و قوت تیم خودم را تشخیص بدهم و از نظر تکنیکی هم به سطح بالاتری برسیم که تا حد زیادی برآورده شده است. مهم‌ترین پیشرفت بازیکنان از نظر من کسب تجربه و از بین رفتن وحشت بازی با بزرگان والیبال جهان است.

او در پایان تصریح کرد: درست است که تیم ما دو بازی دوستانه قبلی با آذربایجان را واگذار کرده است اما نتایج ست‌ها قابل قبول و نزدیک بوده است و با فراهم شدن امکانات به آینده والیبال بانوان می‌توان امیدوار بود.

تیم ملی والیبال بانوان برای برپای یک اردوی چند روزه هفته گذشته راهی آذربایجان شد تا با تیم زنان این کشور چند بازی تدارکاتی را انجام دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها