کد خبر: ۱۵۱۰۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۰۱ مرداد ۱۳۹۲
بازيگر فيلم هاي طنز كه اخيرا به گزارشگري فوتبال روي آورده گفت: «گزارشگري از بازيگري سخت‌تر است.»

به گزارش 598 به نقل ازجام ورزشي؛ بهنوش بختياري بازيگر توانمند سينما و تلويزيون باز هم يك كار خاص كرد تا باعث تعجب همگان شود. اين خانم خوش اخلاق و بي‌رياي سينما هميشه از كارهاي متفاوت استقبال مي‌‌‌كند و اين بار هم گزارشگري فوتبال را به كارنامه هنري‌اش اضافه كرد. بعد از حضور در مسابقه رالي ايراني او بازي در فيلم «گاهي تلخ، گاهي شيرين» را پذيرفت و جالب اينكه براي اولين بار بهنوش خانم طناز را در نقشي درام مي‌‌بينيد كه اين فيلم در جشنواره فجر اكران خواهد شد. او در حال حاضر تصميم گرفته توانايي‌هاي خود را در شرايط خاص و نقش‌هاي متفاوت نشان دهد و به همين دليل باز هم پيشتاز بود. بختياري گزارشگري بازي‌هاي فوتبال كامپيوتري را قبول كرد. به اميد اينكه روزي بتواند مسابقات فوتبال را گزارش كند. او يك پرسپوليسي دو آتشه هم است. كه فوتبال را با نگاه كارشناسانه مي‌‌بيند. تمام اين مسائل بهانه‌اي شد تا گفتگوي مفصلي با بهنوش بختياري داشته باشيم كه ماحصل آن را مي‌‌خوانيد:


* باز هم بهنوش بختياري يك كار خاص انجام داد.
- بله، من هميشه دنبال كارهايي بودم كه با يك كار معمولي فرق داشته باشد. كارهاي متفاوت براي من جذابيت زيادي داشته.


* چطور شد كه اين كار را قبول كرديد؟
- يك شركت اين پيشنهاد را به من داد. اين بازي‌هاي كامپيوتري براي نوجوانان ساخته شده و از من خواسته شد كه اين بازي‌ها را گزارش كنم. كار جالبي از آب‌ درآمده، بخاطر علاقه زيادي كه به فوتبال و حواشي آن دارم اين كار را قبول كردم.


* از كداميك از گزارشگران الگوبرداري كرديد؟ به عنوان مثال گزارش‌هاي فردوسي‌پور، مزدك ميرزايي يا خياباني در ذهن‌تان بود؟
- من اصلا قابل مقايسه با آقايان فردوسي‌پور، خياباني و ميرزايي نيستم. من با صداي زنانه گزارش كردم و اگر مي‌‌خواستم لحن مردانه گزارش كنم كار بدي از آب درمي‌آمد. ولي براي گزارش هيجان زيادي داشتم و او اصطلاحات فوتبال استفاده كردم. مثلا در اين گزارش‌ها گفتم، اين بازيكن چقدر شل بازي مي‌‌كند يا اين صحنه خطا بود.


* اين كار سخت نبود؟
- در اين كار متوجه شدم كه فوتبال چقدر مهندسي مي‌‌خواهد و از لحاظ بازي، چقدر تكنيكي است. فوتبال مثل زندگي واقعي است و هم هيجان دارد و هم اعتدال مي‌‌خواهد. به نظر من يك بازيكن خوب بايد روان‌شناس باشد چون فوتبال هوش زيادي مي‌‌خواهد. بازيكني كه گل مي‌‌زند هوش ما فوق بشري دارد!


* واقعا اينطور فكر مي‌‌كنيد؟
- بله، خيلي سخت است كه در چند ثانيه يك بازيكن زمين را تقسيم كند، فاصله با دروازه‌بان و زاويه زدن توپ به داخل دروازه را بسنجد. كار فوتباليست‌ها خيلي سخت است و هر چقدر پول مي‌‌گيرند حقشان است!


* مخالف دادن اين پول‌ها به فوتباليست‌ها نيستيد؟
- نه، نوش‌جانشان! واقعا فوتبال بازي كردن سخت است، به نظر من بايد براي علي دايي احترام زيادي قائل شويم. او نابغه است و آقاي گل جهان شدن كار راحتي نيست.


* براي انجام اين كار با چه كساني مشورت كرديد؟
- از كسي مشورت نگرفتم ولي يك كتاب درخصوص فوتبال خواندم و چند فوتبال هم ديدم. اصطلاحات و اسامي فوتباليست‌ها را هم مي‌‌دانستم.


* گزارشگري سخت‌تر است يا بازيگري؟
- اين كار انرژي بيشتري ازكار تصوير از من گرفت و واقعا خسته شدم. از بازيگري سخت‌تر بود. در 10 روز اين كار را انجام دادم كه زمان فشرده‌اي بود. من ساعت 10، 11 شب بعد از كار فيلمبرداري به استوديو مي‌‌رفتم و بايد با هيجان زيادي گزارش مي‌‌كردم. تازه فهميدم آقاي فردوسي‌پور چقدر كارش سخت است و واقعا انرژي زيادي براي گزارشگري صرف مي‌‌كند.


* دوست داريد فوتبال پخش مستقيم را گزارش كنيد؟
- خيلي دوست دارم. هميشه به عنوان يك خانم دوست داشتم اين كار را بكنم و توانايي‌هايم را ثابت كنم. من خيلي دوست دارم به استاديوم بروم اما نمي‌‌شود. رفت! *درخواستت چيست؟
حالا كه تيم‌ملي به جام‌جهاني رفته اميدوارم اقداماتي انجام شود تا زمينه براي حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را فراهم كنند. بايد نگاه‌‌ها عوض شود و به خواسته‌هاي جوانان تغييراتي بدهند. البته قانون و ضوابط هم بايد رعايت شود. بايد در صورتي اين كار را بكنند كه به خانم‌ها لطمه نخورد و از لحاظ شخصيتي اشكالي وارد نشود.


* به همين خاطر گزارشگري را قبول كرديد تا ثابت كنيد زنان هم مي‌‌توانند؟
- فوتبال يك نماد است و زنان هم به اين رشته علاقه‌ دارند. زن جدي گرفته نمي‌‌شوند در حاليكه خانم‌ها مسئوليت‌پذيرتر هستند. بله، بخاطر اين محدوديت‌ها هميشه خواستيم خودمان را ثابت كنيم و به همين خاطر اين كار براي ما لذت‌بخش بود.


* بعد از صعود تيم‌ملي به جام‌جهاني كجا بوديد؟
- من سر فيلمبرداري بودم اما با بقيه بچه‌ها كار را تعطيل كرديم و گفتيم. فوتبال واجب‌تر است! حتي تهديد كرديم كه كار نمي‌‌كنيم! بعد از اينكه تيم‌ملي توانسته كره را شكست دهد، صحنه فيلمبرداري را ترك كردم و همراه همسرم به خيابان رفتم و در شادي مردم شريك بودم.


* پرسپوليسي هم كه هستيد؟
- بله، پرسپوليس تيم مورد علاقه‌ من است و هميشه دلم مي‌‌‌خواهد بهترين جايگاه را داشته باشد.


* اما پرسپوليس در اين چند سال خوب كار نكرده؟
- من از آن طرفداراني نيستم كه وقتي تيمم ضعف داشت بگويم طرفداري و حمايت تعطيل است. من هميشه پايه پرسپوليس هستم و دوستش دارم حتي در بدترين شرايط! حالا شانسش ياري نكرده و يك سري مسائل بوجود آمده كه پرسپوليس نتوانسته خوب كار كند. اما امسال مي‌‌تواند موفق باشد.


* به نظرتان پرسپوليس امسال مي‌‌تواند با دايي موفق شود؟
- علي دايي براي من اسطوره بوده و هست. اگر هم نتواند قهرمان شود من از چشم دايي نمي‌‌بينم. شايد بخاطر مسائل مديريتي مانند سال‌هاي پيش شرايط تيم بهم بريزد. ما بخاطر غيرت پرسپوليس دوستش داريم و احساس غرور مي‌‌كنيم.


* در جريان يارگيري‌هاي پرسپوليس هستيد؟
- در جريان جزئيات نيستم اما شنيدم بازيکنان خوبي گرفته است. امسال پرسپوليسي‌ها زياد سر و صدا نکردند.


* ولي باشگاه‌هاي ديگر مثل سپاهان بازيکنان ستاره گرفتند؟
- خب اين باشگاه پولدار است. اما پرسپوليس با همين بازيکنان موفق مي‌شود. باشگاه‌هاي ديگر ستاره‌ها را گرفتند اما پرسپوليس ستاره مي‌سازد. ليگ امسال خيلي جذاب مي‌شود چون سپاهان، استقلال و تراکتور خوب يارگيري کردند. در جريان مسابقات خيلي چيزها ثابت مي‌شود چون جمع و جور کردن يک تيم پرستاره خيلي سخت است و شايد حاشيه‌ساز شود.


* از جدايي کريمي ناراحت شديد؟
- خيلي ناراحت شدم و دوست داشتم در پرسپوليس بماند. اما خودش تصميم گرفت بنابه شرايط پيش آمده به تراکتور برود.


* فکر مي‌کنيد، او در تراکتور موفق شود؟
- صددرصد. کريمي هرجا باشد موفق مي‌شود. من حس خوبي به تراکتور دارم وبه خاطر مردم تبريز به اين تيم علاقمند هستم. اميدوارم تراکتور بتواند فصل آينده در آسيا خوب کار کند.


* با اين حساب دوست داريد در اولين بازي ليگ پرسپوليس پيروز شود يا تراکتور؟
- دوست دارم پرسپوليس ببرد ولي علي کريمي گل بزند!


* مسابقات واليبال را هم ديديد؟
- بله و خيلي هم لذت بردم. تا جايي که مي‌توانستم پيام تبريک براي واليباليست‌ها گذاشتم و سعي کردم از آنها تشکر کنم. واقعا همه به وجد آمده بودند.


* به نظر شما درست است که فوتباليست‌هاي ما در تيم‌هاي اماراتي بازي کنند؟
- ما که اينقدر ترانه مي‌خوانيم و از غيرت و تعصب حرف مي‌زنيم نبايد اين اتفاق‌ها را ببينيم، همين!


* تيم ملي مي‌تواند در جام جهاني نتايج خوبي بگيرد؟
- صددرصد! امسال فقط براي خودنمايي به جام جهاني نمي‌رويم! تيم ملي در برزيل موفق مي‌شود و احساس غرور و افتخار به ملت ايران برمي‌گردد. ما بايد از غرور ملي‌مان دفاع کنيم ما ايراني‌ها دعا مي‌کنيم و دعا انرژي مثبتي را به تيم ملي منتقل مي‌کند. با کي‌روش موفق مي‌شويم و اميدوارم کدورت‌ها در تيم ملي را کنار بگذارند.


* پرسپوليس امسال قهرمان مي‌شود؟
- دوست دارم اول شود اما نمي‌دانم در جريان مسابقات چه اتفاقي مي‌افتد. پرسپوليس با دايي موفق مي‌شود. بقيه تيم‌ها هرچقدر مي‌خواهند پول خرج کنند آخرش پرسپوليس قهرمان مي‌شود! حتي اگر پرسپوليس آخر جدول هم شود باز از اين تيم حمايت مي‌کنم و کري مي‌خوانم!


* اگر حرفي باقي مانده بفرماييد.
- فقط دوست دارم بنويسيد اگر دوست مي‌خواهيد اهلي‌اش کنيد!


* ناگفته‌هاي بختياري از رالي ايران
بهنوش بختياري و الناز شاکردوست در رالي ايران گروه خوبي را تشکيل داده بودند و پرطرفدارترين گروه اين مسابقه در بين مردم بودند اما در نهايت نتوانستند برنده شوند. بختياري بعد از پايان اين مسابقه جالب حرف‌هايي زد که خواندنش خالي از لطف نيست. او در خصوص گروه برنده که نيما فلاح و همسرش سحر ولدبيگي بودند، صحبت کرد و گفت: «کساني که برنده مي‌شوند بايد سخاوت داشته باشند. البته آقاي فلاح و همسرشان هم دلايل خودشان را داشتند.»


بختياري از اين ناراحت بود که اين گروه 20 ميليون تومان را براي خودشان برداشتند و ادامه داد: «من نمي‌توانم آنها را قضاوت کنم اما همه ما در زندگي‌مان چاله زياد داريم ولي بايد کاري کنيم که همه لذت ببرند. من خيلي پولکي هستم ولي خدا را شکر مي‌کنم که خدا همانقدر که روحيه مادي در وجود من گذاشته نيروي بخشش هم به من داده. من و الناز قرار گذاشته بوديم اگر برنده شديم 20 ميليون را بين تک تک بچه‌هاي پشت صحنه مخصوصا بچه‌هاي تصويربرداري تقسيم کنيم. حتي يک ريال هم براي خودمان نمي‌خواستيم. حتي اواخر مسابقه من به آقاي فروتن گفتم، مراعات ما را بکنيد و ايشان هم جوانمردي کردند. گروه آقاي فروتن و سيروان خسروي گروه خوبي بودند و معرفت و انسانيت داشتند.»


بختياري از محاسن اين مسابقه هم حرف زد و گفت رالي ايراني باعث شده ترسش را کنار بگذارد و در همين رابطه ادامه داد: «در اين مسابقه همه گفتند از من استقامت و اخلاق ياد گرفتند. از الناز شجاعت، از سيروان تکنيک و از فروتن جوانمردي ... اي کاش در آخر با هم لذت مي‌برديم. من و شاکردوست اينقدر ساده بوديم که حتي يک قرص ويتامين با خودمان نبرديم و اگر جنگ شروع شود با مشت و لگد جبهه مي‌رويم!»


اما بختياري از گروه فلاح و ولدبيگي حرفي نزد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها