کد خبر: ۱۵۰۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۱۱ تير ۱۳۹۰
بعد از اینکه هیات سه نفره ای از طرف دادگاه بین المللی بررسی ترور رفیق حریری (نخست وزیر اسبق لبنان) نسخه ای از کیفرخواست این دادگاه شامل حکم بازداشت چهار لبنانی را به دادستان کل لبنان تحویل دادند، جنجال زیادی توسط رسانه های غربی و حامیان سعد حریری صورت گرفت امّا زمان صدور این کیفر خواست و رسانه ای شدن نام و اسامی برخی افراد نزدیک به حزب الله بصورتی عجیب و از قبل طراحی شده، سیاسی کاری آنرا بیش از پیش تائید می کند.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، نویسنده و روزنامه نگار معروف انگلیسی با اشاره به فرایند دادگاه بین المللی ترور نخست وزیر اسبق لبنان؛ ادامه ابهام درباره متهمان این پرونده را سئوال برانگیز دانست.

 "رابرت فیسک" دیروز در گزارشی  در روزنامه ایندیپندنت انگلیس، با طرح این پرسش که چه کسی در پرونده ترور حریری گناه‌کار است، نوشت: ابتدا در پرونده ترور حریری سوری‌ها متهم به قتل حریری بودند.

فیسک افزود: در این خصوص دوستان دولت سوریه نیز بازداشت شدند، اما پس از سال ها حبس در زندان الرومیه، سازمان ملل آنها را به علت کافی نبودن مدارک و مستندات بی گناه دانست.

این نویسنده انگلیسی می افزاید: اکنون نیز برخی بر این باورند که حزب الله مسئول  قتل حریری است، و دلایل آنها این است که منابعی در مجله دیراشپیگل آلمان  تاکید کرده اند که حزب الله حریری را کشته است.

فیسک تاکید کرد: با وجود این، در لبنان هیچ کسی چنین عقیده ای ندارد. امکان ندارد حزب الله که دستگاه های اطلاعاتی هوشمندی در اختیار دارد، مرتکب چنین اشتباهی شده، و حریری را ترور کرده باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها