کد خبر: ۱۵۰۳۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۳۰ تير ۱۳۹۲
کفش های تن تاک، کفش هایی چینی هستند که چندی قبل به تعداد بسیار زیاد وارد کشور شدند. وارد کنندۀ این کفش ها ابتدا تلاش کرد آن ها را با قیمت 50 هزار تومان در امیریه به فروش برساند اما موفق نشد.

گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ هنوز چهار ماه از سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایۀ ایرانی نگذشته است. به کمّ و کیف فعالیت های صورت گرفته در سال گذشته و کم کاری هایی که هر یک از مسئولین به نوعی در آن سهیم بودند کاری نداریم.


در بیانات مقام معظم رهبری هر دو وجه مصرف تولید ملی یعنی ارتقای کیفیت تولید و کاهش قیمت نهایی از سوی تولیدکنندگان از طرفی و اقبال مردم به سوی تولید داخلی و مصرف هرچه بیشتر این کالاها از سوی دیگر متجلی بود.


این امر تقریباً از سوی تولید کنندگان نادیده گرفته شد. اگر هم مردم به سخنان مقام معظم رهبری لبیک گقتند، تنها به خاطر علاقه به ایشان به کالاهایی کم کیفیت و حتی بی کیفیت و همچنین گران تن دادند. چه آنکه تولید کنندگان با خیالی آسوده کیفیت محصولات خود را در همان سطح نازل گذشته نگه داشتند، اگر نگوییم سطح کیفیت این محصولات را پایین تر آوردند. البته قطعاً مستحضرید که منظورمان تمامی شرکت هایی که در عرصۀ تولید فعالیت می کنند نیست. بودند تولیدکنندگانی که به مردم و مصرف کنندگان داخلی احترام گذاشتند سطح کیفیت محصولاتشان را ارتقا دادند.


اما از همۀ این بحث ها که بگذریم حداقل کاری که سال گذشته می توانست انجام گیرد و در سال های بعد نیز ادامه یابد تبلیغ محصولات داخلی و یادآوری مزیت استفاده از آن ها بود. یعنی در حوزۀ سیاست های کلان، فرهنگ سازی رسانۀ ملی حداقل خواستۀ مردم ایران بود.


صدا و سیما در دو مرحله باید فعالیت های خود را شکل می داد. اولاً باید نشان می داد مصرف کالاهای خارجی چه مشکلاتی برای اقتصاد ملی ایران دارد، دوماً باید با تبلیغ محصولات داخلی به مصرف ملی مردم ایران کمک می نمود.


اما متأسفانه صدا و سیما به خصوص در بخش دوم با مشکلاتی اساسی روبرو بود. یعنی مردم در تلویزیون تبلیغاتی را مشاهده می کردند که تماماً خارجی بودند. البته که بسیاری از این محصولات در داخل ایران منتاژ می شدند، اما در نهایت باید آنها را محصولاتی خارجی محسوب کرد.


هنوز سال تولید ملی رخت خود را به درستی بر نبسته در صدا و سیما محصولی تبلیغ شد که تولید داخل نیست اما به نام محصولی داخلی به مردم قالب شد. کفش تن تاک با تبلیغات بسیار زیاد توانست به فروش خوبی برسد. جالب است این محصول عجیب که به ادعای همان تبلیغات، سلامتی و تناسب اندام را به ارمغان می آورد، نه بلکه مفید فایده نیست بلکه محصول دست چندم چینی است.


اگر مطالب قبلی «خبرگزاری دانشجو» در همین رابطه را مطالعه نکرده باشید احتمالاً تعجب خواهید کرد. اما این کفش محصولی چینی است که تنها با تغییر نام خود از «پرفکت استپس» به «تن تاک»، سود کلانی نصیب وارد کنندۀ آن ها کرده است.


اصل ماجرا از این قرار است که کفش های تن تاک، کفش هایی چینی هستند که چندی قبل به تعداد بسیار زیاد وارد کشور شدند. وارد کنندۀ این کفش ها ابتدا تلاش کرد آن ها را با قیمت 50 هزار تومان در امیریه به فروش برساند اما موفق نشد. سپس با تبلیغات تلویزیونی موفق شد تمامی کفش های خود را با بیش از 3 برابر قیمت یعنی 188 هزار تومان! بفروشد.


اما سؤالی که پیش می آید این است که آیا صدا و سیما نسبت به محصولاتی که تبلیغ می کند، کوچک ترین تحقیقی می کند؟ طبعاً خود مسئولین صدا و سیما نیز واقف هستند که مردم به واسطۀ مشاهدۀ هر تبلیغی در این رسانه به آن اعتماد می کنند و آن محصول را واجد حداقل های کیفیت می پندارند. اگر هم به کیفیت خوب این محصولات صرفاً به خاطر تبلیغات رسانۀ ملی اعتماد نکنند، حداقل گمان می کنند صدا و سیما از ارگان های ذی ربط مثل وزارت بازرگانی و وزارت بهداشت استعلام می کنند تا ببیند آیا آن ها مجوز تولید و توزیع دارند یا نه.


اما به نظر می رسد صدا و سیما از همین حداقل ها نیز چشم پوشی می کند و هر کسی هر تبلیغی به این رسانه ملی! ببرد، آن ها تبلیغ می کنند.


چندی قبل نیز در رسانه ها نسبت به تبلیغات کرم و محصولات حلزون نقد شده بود و نسبت به مضرات آن هشدار داده بودند. رسانه ها با پیگیری های خود متوجه شدند کرم حلزون مجوز وزارت بهداشت را نیز ندارد.


ظاهراً کسب درآمد برای صدا و سیما مهمتر از تولید داخلی و سلامت مردم است که محصولات را بدون کوچکترین تحقیقی تبلیغ می کنند.

آقایان صدا و سیما! تحقیق کنید: کارخانۀ کفش تن تاک کجاست؟ چرا محصولات داخلی ایران با قیمت هایی ارزان و کیفیتی بسیار مطلوب تر در مغازه ها باقی مانده اما کفش تن تاک با واسطۀ تبلیغات شما به راحتی به فروش می رسد؟ بهتر نیست به حداقل وظیفۀ خود در امر اطلاع رسانی عمل کنید؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۷۰
* نظر:
ارسال نظرات
مهدی اسدی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶
۰
۰
سلام و خسته نباشید..واقعا کیفیت کفش تن تاک .قابل مقایسه و یا حتی بهتر از کفش های خارجی گران قیمت می باشد....امیدوارم که همینطور روز به روز به پیشرفتتون ادامه بدین و ما هم از تولیدات داخلی حمایت میکنیم..
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها