کد خبر: ۱۵۰۰۴۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۲۹ تير ۱۳۹۲
گروه ضد ایرانی "اتحاد علیه ایران هسته‌یی" با این ادعا که نفتکش یکی از شرکت‌های کشتیرانی سوئدی در بنادر نفتی ایران توقف‌هایی داشته و احتمالا برای پایگاه‌های نظامی ایران سوخت حمل می‌کند، خواستار قطع روابط این شرکت با ایران شد.
به گزارش 598 به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی "واشنگتن فری‌بیکن" با ذکر اینکه اطلاعاتی از بررسی‌های چند ماهه مسیرهای یک نفتکش توسط گروه "اتحاد علیه ایران هسته‌یی " را در اختیار دارد مدعی شد که بر اساس این اطلاعات شرکت سوئدی «استکهلم چارترینگ ای‌.بی» کشتی را در اختیار دارد که ظاهرا به صورت انحصاری در طول مرز جنوبی ایران در خلیج فارس فعالیت می‌کند و چنین نقل و انتقالاتی ناقض تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران است.

گروه "اتحاد علیه ایران هسته‌یی " شرکت‌های آمریکایی و اروپایی را برای قطع روابط اقتصادی با ایران تحت فشار می گذارد.

این گزارش حاکی است: این کشتی که "پرشیا" نام دارد در دو ماه گذشته چندین مرتبه در نزدیکی چند بندر ایرانی لنگر انداخته که قطب های صادرات مواد پتروشیمی و نظامی هستند.

"اتحاد علیه ایران هسته یی" از این شرکت درخواست کرده است به این فعالیت پایان دهد و با غیر قانونی خواندن معاملات احتمالی این شرکت با ایران به اتحادیه در این باره هشدار داده است.

در نامه این گروه به شرکت مذکور آمده است که فعالیت هایش، تحریم های آمریکا و اروپا علیه ایران را تضعیف می‌کند.

بنا بر این گزارش ظاهرا این شرکت در تماسی که فری بیکن با آن گرفت، ارتباطش با ایران را تکذیب نکرده و از ارائه هرگونه توضیحی خودداری کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها