کد خبر: ۱۴۹۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۰۸ تير ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از عصر امروز، مدتی است که لندن نشینان در راستای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ایران شبکه ای با نام جذاب "من و تو" را راه اندازی کرده اند؛ این شبکه فعالیت خود را در ادامه شبکه های mbc persian و bbc persian و gem tv و pmc و۱ farsi آغاز کرده است.

"من و تو" با مدیریت فائقه آتشین یک خواننده زن دوران پهلوی با نام مستعار گوگوش که مدتی پیش با پیوستن به جمع غربی ها سر و صدایی به پا کرده بود راه اندازی شده است. این خواننده که تا سال گذشته ساکن آمریکا بوده در اکثر تجمعات خارجی فتنه گران حضور فعال داشته است.

اما این شبکه ماهواره ای نیز پس از گذشت مدتی از راه اندازی خود "متاسفانه" مخاطبان قابل توجهی را در کشور جذب کرده است که می تواند آثار مخربی بر خانواده های ایرانی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، یکی از سایت های خبری پس از آغاز فعالیت این شبکه ماهواره ای به نکته جالبی اشاره کرد و نوشت: " هنوز از تأسف جذب مخاطب شبكه‏ «فارسي وان» درنيامده بوديم كه چشممان به جمال طفلي نوظهور از دامان استعمار پير روشن شد.
شبكه ‏اي به نام «من و تو» و به كام همان كه روز و شبش و تمام و دل‏مشغوليش استحاله‏ فكر من و توست.
این شبکه با ارايه برنامه ‏هاي تفريحي و سرگرمي با جهت‏ گيري خلاف شئونات اخلاقي و بومي مردم ايران عملاً مكمل شبكه‏ هايي همچون «فارسي وان» است. اين شبكه متعلق به شركت تلويزيوني مرجان است و از بريتانيا پخش مي‏شود."

* افزایش فروشگاه های  "من و تو" در تهران

اما این همه ماجرا نیست؛ این روزها با گشتی در خیابان های تهران می توان کافی شاپ ها، فست فودها، رستوران ها و فروشگاه های مختلفی را دید که یا نام فروشگاه خود را به "من و تو" تغییر داده اند یا پس از افتتاح، این نام را برگزیده اند که مطمئنا تحت تاثیر این شبکه ماهواره ای این نام ها انتخاب می شوند که البته در حال افزایش هم هستند.

* راه اندازی سرویس "من و تو" در خبرگزاری برنا!

به گزارش عصر امروز، در اقدامی جالب تر و تاسف بارتر، مسئولان خبرگزاری برنا هم که این روزها زیر نظر وزیرتعاون! اداره می شوند، نبوغشان گل کرده و سرویسی به نام "من و تو" را در خبرگزاری جوانان ایران راه اندازی کردند!

مدیران این خبرگزاری که باید به عنوان رسانه متعلق به جوانان کشور، خط مقدم جبهه جنگ نرم باشند و با ایده ها و ابداعات خلاقانه، دشمنان کشور را غافل گیر کنند در اقدامی منفعلانه همچون یک مدیر کافی شاپ در مقابل این شبیخون فرهنگی عمل کرده اند!

جای تاسف دارد که پس از گذشت ۳۲ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، برخی از نخبگان کشور به اندازه بازیگر "شیطون بلا" هم نمی توانند موثر باشند و مجبورند از وی تقلید کنند؛ مسئولان کافی شاپ و ساندویچی که جای خود دارند...

* "من و تو" با بازی گلزار و شاکردوست

برپایه این گزارش، اخیرا نیز یکی از کارگردانان کشور نیز به جرگه "من و تو" یی ها پیوسته و قرار است فیلمی را با این عنوان بسازد!

اصغر بانكي تهيه‌كننده اين فيلم گفته که تاكنون ۳۵ دقيقه از فيلم سينمايي "من و تو" به كارگرداني محمد بانكي فيلمبرداري شده است.

وي اضافه کرده است: فيلمبرداري پروژه در اصفهان ادامه دارد و همه بازيگران از جمله محمدرضا گلزار، الناز شاكردوست،‌ بهنوش بختياري و اشكان بانكي جلوي دوربين رفته‌اند.

* مسئولان فرهنگی و اقدامات همیشه دیر

بر اساس این گزارش، ظاهرا مسئولان فرهنگی کشور و به وِیژه نهادهای نظارتی مانند ناجا که این روزها بدجوری به صرافت جمع آوری دیش های ماهواره ای از پشت بام خانه ها افتاده اند هنوز به این فکر نیافتاده اند که می توان با یک بررسی ساده از پخش و گسترش نمادها و اسامی شبکه های منحرف جلوگیری کرد. مثلا اداره اماکن ناجا که در زمینه برخورد با موارد اخلاقی در کافی شاپ ها دارای مسئولیت قانونی است می تواند به راحتی با صدور یک بخشنامه از افزایش روند این گونه نام گذاری ها را که در حقیقت نوعی تبلیغ رایگان این شبکه ها محسوب می شود جلوگیری نماید؛ کاری که به مراتب از انجام عملیات "راپل" راحت تر است.

اما آنچه تاسف بارتر است آنجاست که در عرصه فرهنگی کشور - که بنا به وظیفه ذاتی اش طبیعتا باید از نهادهایی مانند ناجا هوشیارانه تر عمل کند - شاهد چنین وادادگی هایی هستیم.

این که یک کارگردان برای فیلمی با همین نام - و لابد با مضمونی پر از المان های تداعی کننده - به راحتی مجوز ساخت بگیرد و یا در یک خبرگزاری که قرار بوده بنا به ادعای خودش در صف نخست مبارزه فرهنگی و با رویکرد تامین خوراک فکری برای جوانان عمل کند سرویسی به نام من و تو راه بیافتد و در آن سرویس هیچ اثری هم از تبلیغ ارزشهای اسلامی مشاهده نشود بسیار تاسف بار تر از نام گذاری یک کافی شاپ است.

شک نیست که تعمدی در کار نبوده و آنچه اتفاق افتاده این بوده که یقینا مسئولین فرهنگی کشور تاکنون به این مساله فکر هم نکرده بودند و سوال اساسی دقیقا همین است: "چرا مسئولین فرهنگی کشور همیشه دیر و منفعلانه وارد عمل می شوند؟"

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۰
۰
۰
ربط دادن جمله کوتاه و پنج حرفی من و تو به شبکه من وتو و به دنبال آن خط دادن به نیروی انتظامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مقابله با آن موضوع خیلی مهمی نیست . و من تعجب می کنم شما چطور به چنین موارد کم اهمیتی با دید امنیتی !! نگاه می کنید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۰
۰
۰
واقعا خجالت آوره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها