کد خبر: ۱۴۹۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۰۸ تير ۱۳۹۰
برگزاری کنسرت راک(!)در روز 9 و 10 تیر با مجوز دولتی باعث شد موسیقی ای که در کشور به صورت زیرزمینی اجرا می شود به سالن مجموعه فرهنگی-هنری 9 دی کشانده شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، سازمانها و تشکلهای استان بوشهر با صدور بیانیه مشترکی برگزاری کنسرت موسیقی راک در بوشهر در روز عید مبعث را محکوم کردند.

این بیانیه توسط سازمانها و تشکلهای استان نیز امضا شده است که در زیر می آید:

بسم الله اللطیف الخبیر

انقلاب اسلامی در بهمن ماه 57 به پیروزی رسید تا اغلال و زنجیرهایی را که به پای بشریت بسته شده است باز کند و بار سنگین جهل و خرافه پرستی را از دوش انسان بردارد و او را به کمال شایسته انسانی که خلیفۀ‏‏الهی است برساند.

انسان موجودی است مختار که می تواند راه درست یا راههای غلط را انتخاب کند و سعید یا شقی شود اما وظیفه دین و به تبع آن حکومت اسلامی نشان دادن صراط فطرت به انسانها و ایجاد جامعه ای با محیط اسلامی و عامل رشد انسانهاست. مقام معظم رهبری می فرمایند: «ویژگی شهر اسلامی این است که اهل دین و پارسایی در همه جای آن احساس امنیت کنند و اهل فساد هیچ جا را برای ارتکاب فساد و تباهی امن نمی یابند.»

هنر، جوشش چشمه معرفت حق از زلال دل هنرمند و تجلی گاه آیه شریفه «وَالَّذِينَ آمَنُواْ أَشَدُّ حُبًّا لِّلّهِ» است . کوشش هنر متعهد، بر رفع نیازهای جامعه و سلوک مردم در مسیر ارزشهای والای انسانی شکل گرفته و تاریخ گرانبهای اسلام سرشار از وجود هنرمندانی اینچنین است. هنرمند مسلمان حرکتی هدفمند و مطابق با فطرت اصیل انسانی دارد و با بکار گرفتن ابزارهای شعر و موسیقی و معماری و نقاشی و نمایش و هنرهای دستی و ... در گذشته و ورود به عرصه های نوین در امروز تاریخ ،غبار از فطرت انسان می شوید و او را در راه سعادت راهنمایی می کند.

تاریخ هنر ایرانی-اسلامی به اعتقاد تاریخنگاران عرصه هنر از درخشانترین دوره های تاریخ بشری است.هنر اسلامی در تقابل با هنر فاسد و فرهنگ غربی است؛ آنجا که زیبایی را در مردابی می بیند که انسان را در لذائذ دنیوی و شهوات حیوانی فرو می برد و تنها سرابی از حقیقت و آرامش و زیبایی را به کام انسان تشنه می نشاند.

اکنون در شرایطی که بیش از شش سال از حماسه 3 تیر، فصل رویش دیگرباره اصل"ما می توانیم" و احیای گفتمان امام و انقلاب می گذرد، و ملت با بصیرت ایران، با به اغما فرستادن جریان فتنه و نحله های فرهنگی مقهور غرب و جانشینی مدیران صالح به جای مدیران غرب زده در کشور و استان وارد مرحله جدیدی شدیم.

اما متأسفانه باز هم شاهدیم در شهر بوشهر به جای آنکه محیط، برای فساد و تباهی ناامن باشد و شاهد شکوفایی هنر اصیل ایرانی-اسلامی باشیم باید برگزاری کنسرت راک(!) را در روز 9 و 10 تیر با مجوز دولتی به نظاره بنشینیم و شهر خود را آلوده به بنرها و پوسترهای این ابتذالات فرهنگی می بینیم. موسیقی ای که امروز در کشور به صورت زیرزمینی اجرا می شود به سالن مجموعه فرهنگی-هنری 9 دی کشانده شده است.

موسیقی جاز و بی ریشه ای که امروز در تمامی زوایای جامعه امریکا رخنه کرده و روان جوانان غربی را به تسخیر خود در آورده، اروپا را تحت سیطره خود گرفته و حتی در میان جوامع اسلامی به ویژه کشورهای عربی رواج یافته و عاملی برای انحطاط جوانان شده است. اکنون نیز شاهد برگزاری این برنامه موهن در شهر بوشهر و در روز مبعث رسولی هستیم که برای مبارزه با این چنین انحرافاتی مبعوث شده است. برنامه ای که نماد موسیقی شیطان پرستان است و راهی جز شهوت و خشونت را پیش روی انسانها نمی گذارد.

این سیر انحراف از خط اصیل نظام جمهوری اسلامی تا چه هنگام قابل تحمل است؟ تا چه وقت می بایست در اعیاد مذهبی برگزاری کنسرت در دستور کار نهادهای فرهنگی استان قرار گیرد و به اسم دین، راه انحراف را به فضای عمومی جامعه کشاند؟ برگزاری اینگونه کنسرت ها و این سبک از موسیقی که مختص شیطان پرستان است آن هم در روز مبعث پیامبر اعظم چه تناسبی با سیره ی ایشان دارد؟ آیا امروز تمام مشکلات فرهنگی جامعه مرتفع شده است و تنها مشکل استان، برگزاری کنسرت موسیقی راک است؟ صدور مجوز اینگونه برنامه های فاسد غربی و حاوی انحرافات اخلاقی از سوی مسئولین فرهنگی چه معنایی دارد؟ این عمل جز در راستای اهداف استکبار جهانی و تهاجم فرهنگی و تهدید بیشتر جامعه در فضای جنگ نرم چه دستاوردی برای استان ولایتمدار بوشهر خواهد داشت؟ تا چه هنگام این خطاها را باید به حساب سهل انگاری گذاشت و در مقابل آن به تذکر ساده اکتفا نمود؟ کدام خانواده است که راضی به انحطاط جوان خود باشد؟ افسوس که برخی بی خبر از خواستگاه اصلی این شبه هنرها به دام آن می افتند و مگر وظیفه نهادهای فرهنگی جز صیانت از ذهن و قلب مردم و جوانان این مرز و بوم است؟

روابط عمومی شورای هیئات مذهبی استان بوشهر، سازمان بسیج اساتید استان بوشهر، سازمان بسیج مداحان استان بوشهر، کانون مداحان سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ها، کانون های فرهنگی و تبلیغی بوشهر، تشکلهای جامعه اسلامی دانشجویان و هیئت محبین اهل بیت(ع) دانشگاه خلیج فارس و کانون بسیج هنرمندان بوشهر اجرای این قبیل برنامه ها را در روز مبعث رسول رحمت(ص) نشانه ضعف دستگاه های فرهنگی استان می داند و برخورد قاطع و جلوگیری از اجرای این برنامه را از ایشان خواستار است و ضمن درخواست از مسئولین جهت اجرای برنامه های فاخر و انسان ساز هنری، اهتمام ایشان را در جلوگیری از تکرار اینگونه امور ضد فرهنگی خواستار است.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

تشکلهای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس
روابط عمومی شورای هیئات مذهبی استان بوشهر
سازمان بسیج اساتید استان بوشهر
سازمان بسیج مداحان استان بوشهر
هیئت محبین اهل بیت(ع) دانشگاه خلیج فارس
کانون مداحان سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ها
کانون های فرهنگی و تبلیغی بوشهر
کانون بسیج هنرمندان بوشهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها