کد خبر: ۱۴۸۸۴۶
زمان انتشار: ۲۳:۳۰     ۲۴ تير ۱۳۹۲
استرا گفته است که بعد از پیروزی آقای روحانی در حالی که سفارتخانه های دو کشور در پایتخت طرف مقابل تعطیل است، از طریق سفارت عمان، برای رئیس جمهور منتخب ایران پیام تبریک فرستاده است.

598 به نقل از جام: جک استرا، وزیر پیشین امور خارجه انگلیس در دولت تونی بلر گفته است که به دولت حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران خوشبین است و قصد دارد با هدف بهبود روابط با ایران و انگلیس، به تهران سفر کند.

 

استرا به بخش فارسی بی‌بی‌سی گفته است که بعد از پیروزی آقای روحانی در حالی که سفارتخانه های دو کشور در پایتخت طرف مقابل تعطیل است، از طریق سفارت عمان، برای رئیس جمهور منتخب ایران پیام تبریک فرستاده است.

 

او ابراز امیدواری کرده که روابط دو کشور در این دوره بهبود پیدا کند و سفارتخانه های دو کشور در تهران و لندن بازگشایی شود.

 

آقای استرا در حال حاضر نماینده مجلس عوام انگلیس و از مسئولان گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران است.

 

همزمان با بالا گرفتن بحث ها بر سر پرونده اتمی ایران در تابستان سال ۱۳۸۲، او به همراه وزاری وقت امور خارجه فرانسه و آلمان، گفت و گوهای اتمی را با ایران آغاز کردند.

 

او در خلال این سال ها بارها با دکتر روحانی، رئیس جمهور منتخب که در آن زمان مذاکره کننده ارشد اتمی ایران  بود، برسر حل و فصل پرونده اتمی گفت و گو کرده بود.

 

آقای استرا گفته است که حسن روحانی "یک مقام حکومتی باشخصیت بود که همیشه می‌دانست درباره چه صحبت می‌کند، و کاملا بر موضوعات مسلط بود."

 

او به دیدارهای متعددش از ایران از جمله سفرش به تهران پس از حوادث یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ و حمله به برج های دوقلوی سازمان تجارت جهانی در نیویورک اشاره کرده و گفته "آقای خاتمی واقعا به طرف غربی‌ها قدم برداشت. دلیل اولین سفر من به تهران هم همین بود. او ضمانت داد که تهران به آمریکا و بریتانیا در سرنگون کردن طالبان کمک خواهد کرد."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها