کد خبر: ۱۴۸۶۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۲۴ تير ۱۳۹۲
سرمربی تیم‌های ملی وزنه‌برداری گفت: قطعا برنامه داریم تا رکوردشکنی فوق‌سنگین در لهستان به وقوع بپیوندد.

به گزارش 598،کوروش باقری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص رد پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی وزنه‌برداری هند و تداوم همکاری‌اش با ملی‌پوشان ایران گفت:‌ تا زمانی که حمایت‌های حسین رضازاده باشد در کنار تیم ملی ایران هستم.

وی ادامه داد: خیلی‌ها عقیده دارند که بنده وزنه‌برداری ایران را متحول کرده‌ام که این اتفاق هم با کمک خداوند رخ داده است اما فراموش نمی‌کنم که افراد دیگری هم رئیس فدراسیون بودند، اما هیچ زمان این فرصت را به عنوان مربی به من نداده و شرایط را برایم فراهم نکردند.

*قهرمان روس دانشجویان، 4 کیلو بیشتر از قهرمان المپیک زد

وی در مورد سطح برگزاری بازی‌های دانشجویان جهان و نایب قهرمانی کشورمان در این بازی‌ها گفت: آمار و ارقام و رکوردها نشان می‌دهد که سطح رقابت‌ها فوق‌العاده بالا بود. چندین نفر از مدال‌آوران المپیک لندن در این رقابت‌ها حضور داشتند و حتی روسیه که قهرمان شد با نفرات مدال‌آور المپیکی خود در بازی‌های دانشجویان جهان شرکت کردند. حتی دیدید که نفر سوم فوق سنگین المپیک در کازان با 4 کیلو بیشتر از رکورد قهرمان المپیک به قهرمانی این رقابت‌ها رسید.

باقری در مورد ارزیابی‌اش از رقابت‌های قهرمانی جهان که کمتر از 3 ماه دیگر به میزبانی لهستان برگزار می‌شود، گفت: ما برای هر مقطع، برنامه‌ریزی خاص خودش را داریم. در حال حاضر یک سری از دوستان شروع به مصاحبه کرده‌اند که به جز تقیان، وزنه‌بردار دیگری از ایران مدال نمی‌گیرد. این انتقادات در حالی مطرح می شود که قرار نیست با این رکوردها راهی قهرمانی جهان شویم، ضمن اینکه امیدوارم همین دوستان، زمانی که نفرات جدید مدال‌آور را دیدند، مصاحبه‌های امروزشان را فراموش نکنند، هرچند در گذشته هم از این دست انتقادات زیاد بود.

*همه مدال می‌گیرند، می‌گویند به تک ستاره‌ها وابسته‌ایم

وی در مورد اینکه آیا وزنه‌برداری ایران به تک ستاره‌ها وابسته است، گفت: چه تک ستاره‌ای؟ معنی این صحبت را نمی فهمم. این تک ستاره است که هر 8 ملی‌پوش ما در قهرمانی آسیا مدال کسب می‌کنند؟

سرمربی تیم ملی افزود: تک ستاره زمانی بود که رضازاده 7 سال به تنهایی جور وزنه‌برداری ایران را می‌کشید، نه اینکه هفته گذشته رشید شریفی قهرمان آسیا می‌شود و دو هفته بعد بهادر مولایی به رکورد دنیا حمله می‌کند. من به این حرف‌ها خیلی توجهی ندارم.

*برای رکوردشکنی فوق سنگین برنامه داریم

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بهادر مولایی توانایی شکستن رکورد دوضرب جهان را داشت، تأکید کرد: در کازان خیر، چون در توانش نبود و تا به حال هم در تمرینات آن را نزده بود، اما در جهانی امیدوارم این اتفاق بیفتد، البته اولویت اول ما برای جهانی کسب یک مدال خوشرنگ در فوق سنگین است اما قطعا در برنامه داریم تا این رکوردشکنی در لهستان به وقوع بپیوندد.

باقری یادآور شد: وقتی برنامه داشته باشیم شاید یک زمان‌هایی 100 درصد به آن نرسیم اما همین برنامه می‌تواند به ما کمک کند تا هدفمان را گم نکنیم.

*مجیدی فهمید راه را اشتباه رفت

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در پایان در خصوص بازگشت حامد مجیدی، وزنه‌برداری که در سال 2011 به بهانه سنگینی و فشار تمرینات، اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، گفت: وی پس از المپیک چندین بار با من تماس گرفته و از کاری که انجام داده بود ابراز پشیمانی کرد و عنوان کرد مسیری که رفته اشتباه بود و برای رسیدن به قهرمانی جهان باید با این نوع تمرینات را دنبال می‌کرد، به نظر من هم او متحول شده است و چون دوست ندارم آدم‌ها را با گذشته‌شان بسنجم و ملاک برایم حال افراد است، تصمیم گرفتم به وی یک فرصت دیگر بدهم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها