کد خبر: ۱۴۸۶۱۴
زمان انتشار: ۰۱:۵۱     ۲۴ تير ۱۳۹۲
علی مطهری در تشکیک اینکه از سوی اطلاعات شنود می شده یا ضدانقلاب؟!

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی مطهری در صحبتی عجیب مدعی شد در دفتر کارش دستگاه شنود بوده است و حول این موضوع موضع گیری های مختلفی صورت گرفت اما هنوز مشخص نیست که این شنود صورت گرفته خیر؟ و یا اینکه دفتر مطهری از سوی اطلاعات ایران شنود می شده یا سرویس های جاسوسی دشمن!

علی مطهری اعلام کرد: «صبح روز سه شنبه ۱۸/۴/۹۲ زمانی که مسئول دفتر خارج از مجلس اینجانب وارد  دفتر می شود، متوجه تغییراتی در دفتر از جمله در پنجره کولر می گردد. لذا پنجره را باز و با زحمت کشف می کند که پشت کانال کولر دستگاه های  مختلف استراق سمع و فیلمبرداری با مهارت نصب شده است و سپس دوربین نصب شده هم روی دیوار در نزدیکی پنجره کانال کولر پیدا می شود به طوری که گچ مسیر عبور سیم آن هنوز خیس بوده است.

با نظر اینجانب تجهیزات را بیرون آوردند. در تصاویر به دست آمده از این تجهیزات، تصویر فردی که آن را نصب می کند به وضوح دیده می شود و تصویر ۲ نفر دیگر از ۹ نفر متجاوز به حریم این ملک نیز تا حدی واضح است.

تصاویر دوربین طبقه ششم ساختمان نشان می دهد که ساعت ورود این متجاوزان ۱۸ دقیقه بامداد و ساعت خروجشان حدود ۴ صبح بوده است و تصاویر به دست آمده از تجهیزات فوق الذکر نشان می دهد که در این مدت در سایر اتاقهای دفتر نیز مشغول کار بوده اند.».

مطهری همچنین مدعی شد تحقیقاتش نشان می دهد که سرایدار را با تهدید، همراه خود کرده اند و به گفته او یک بار دیگر در اسفند ماه ۹۱ نیز این گروه وارد ساختمان شده اند.

مطهری در یادداشتی با عنوان " نقض آشکار و گستاخانه حقوق شهروندی " با حمله وزارت اطلاعات گفت:« طبق اصل بیست و پنجم قانون اساسی "استراق سمع و هرگونه تجسس ممنوع است مگر به حکم قانون” و طبق ضوابط مربوط که در حکم قانون است شنود باید با حکم قاضیِ شنود، آن هم برای مسائل حیاتی مانند کشف قاتل و در مدت معین، و درباره نمایندگان مجلس باید با اطلاع رئیس مجلس انجام شود، در حالی که هیچ یک از قاضی شنود و رئیس مجلس از این موضوع اطلاع نداشتند.

زمانی که با یک نماینده شناخته شده مجلس این گونه رفتار می کنند، معلوم نیست چه ظلم هایی در حق مردم عادی روا داشته می شود! لذا نباید به سادگی از کنار این گونه حوادث گذشت بلکه باید تا معرفی و مجازات عاملان آن دنبال شود و دامن نظام جمهوری اسلامی از این آلودگی ها پاک گردد.

طبیعت کار اطلاعاتی به گونه ای است که اگر مراقبت نشود بسیاری از کارهای غیرقانونی و حرام، قانونی و مباح جلوه می کند، خصوصا با توجه به این تعلیم غلط برخی افراد که برای حفظ نظام دست به هر کاری می توان زد. اینجاست که ممکن است سرباز گمنام امام زمان تبدیل به سرباز گمنام شیطان شود و زحمات افراد پاک و متدین و فداکار همکار خود را بر باد دهد.»

مطهری طی دو سال اخیر سوژه زیر ذره بین رسانه های بیگانه بوده است و هفته ای نبوده که از وی خبری در بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و ... نباشد. این گفته های مطهری نیز باعث شد اظهار نظرهای مختلف پیرامون ادعاهای او از  سوی هم رسانه های داخلی و هم رسانه های خارجی صورت بگیرد.

توکلی با اشاره به نصب دستگاه شنود در دفتر علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: این حادثه‌ای که در دفتر آقای مطهری اتفاق افتاده، نشان می‌دهد که این ناشی‌گری کار دستگاه رسمی نیست. اگر دستگاه رسمی قصد شنود داشته باشد این کار را آنقدر ماهرانه انجام می‌دهد که به این سادگی‌ها کشف نمی‌شود.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم افراد و گروه‌هایی ممکن است که به دلیل اینکه مطهری مشهور به صراحت در انتقاد است و برای اینکه نشان دهند که حکومت، منتقدان داخل خود را تحمل نمی‌کند و آن را به رئیس جمهوری اسلامی انتصاب دهند، کاری کردند که این شنودها کشف شود و اعتراضات بلند شود و وزارت اطلاعات که به عنوان سیستم عصبی بدنه کشور کارمی‌کند، زیر سوال رفته و نتواند کار خود را به درستی انجام دهد؛ وزارت اطلاعات سریع باید به این مسئله رسیدگی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: البته تا آنجا که بنده اطلاع دارم، همان ظهر پنجشنبه که علی مطهری به وزیر اطلاعات نامه نوشت، یک کمیته تخصصی از گروه‌های مختلفی از این وزارتخانه تشکیل شده تا این موضوع را رسیدگی کند، ولی فعلا اتهام متوجه دستگاه اطلاعاتی کشور شده است. لذا این باعث می‌شود که ما باید به جد از وزارت اطلاعات بخواهیم که تکلیف را روشن کند و دفاع جمهوری اسلامی از انتقادات سازنده را نشان دهد..

از سوی دیگر نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تذکر یکی از نمایندگان در جلسه امروز به دستگاه امنیتی نظام جفا شده است، گفت: ما موظفیم در مقابل دشمنان از دستگاه امنیتی دفاع کنیم.

بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در اخطار قانون اساسی خود در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز دو بار به اسم نطق وقت گرفته شد، اما تذکر داده شد. در یکی از تذکرات به دستگاه امنیتی نظام جفا شد و رئیس جلسه به جای اینکه تذکر را قطع کند، ایستاد و تا انتها جلو رفت و در آخر گفت ما به حراست مجلس می گوییم که موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود: یک دوستی گفته است من در دفترم دستگاه شنود پیدا کردم این موضوع را دستگاه ها باید پیگیری کنند و همه دنیا می دانند که تیم 9 نفره عملیاتی هیچگاه پنج ساعت در یک اتاق مشغول کارگذاشتن شنود نمی‌شود به همین خاطر ما موظفیم در مقابل دشمنان از دستگاه امنیتی دفاع کنیم.

علی لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده دارد؛ یکی از چالش هایش با رئیس جمهور در چند سال گذشته این بوده است که "احمدی نژاد را انسانی می داند که ادعاهای اثبات نشده را همواره بکار می برد و این خلاف است". اما وی در خلال صحبت های نماینده مردم بروجرد، اظهار داشت: شما اطلاعی از این موضوع دارید که می‌خواهیم اظهارنظر کنید؟ یکی از دوستان و همکاران شما گفته است که در دفترش شنود گذاشته اند، آیا شما الان مسئولیتی دارید یا اطلاعی دارید که می خواهید پاسخ دهید؟ اگر این موضوع صحت داشته باشد که خلاف قانون بوده است.

بیرانوند در ادامه گفت: این مطلب اثبات نشده است و می تواند خوراکی برای رسانه های بیگانه باشد ما موظفیم از منافع نظام دفاع کنیم و ایشان نیز حق ندارد بگوید چون این موضوع اثبات نشده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه پاسخ داد: اتفاقی که افتاده است یکی از همکاران شما ادعا کرده که این ماجرا رخ داده، اگر درست باشد خلاف قانون است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی محل بحث این موضوعات نیست.

لاریجانی پاسخ داد پس چرا بحث می کنید: این نماینده شکایت کرده و راهش این است که قوه قضائیه رسیدگی کند، راهش مجلس نیست و نباید اینجا بحث کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی موضوعی را مطرح کرد، شما جواب دادید و من نیز خاتمه دادم، اینجا محل مباحثه نیست و اخطار شما وارد نیست و اینگونه مباحث باید به روش خودش رسیدگی شود..

از طرف دیگر مهدی کوچک زاده؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز طی یادداشتی چند نکته را خطاب به مطهری گفته که جای تأمل بسیار دارد. وی نوشته است:« آقای علی مطهری در مطلبی تحت عنوان " نقض آشکار و گستاخانه حقوق شهروندی " که روز شنبه 22 تیرماه در سایتش برای اطلاع ملت شریف ایران و رهبری گرامی و رئیس جمهور منتخب !!! (که هنوز اختیار و مسئولیتی ندارند) منتشر نموده  و بلافاصله توسط دهها سایت و خبرگزاری داخلی و خارجی پوشش داده شده ، خبر از کشف ابزار شنود و فیلمبرداری در صبح روز سه شنبه 18 تیرماه توسط مسئول دفترش ،در دفتر خارج از مجلس خود،  داده و تلویحا سربازان گمنام امام زمان را مسئول آن معرفی و آنان را هتاکانه در مسیر تبدیل شدن به سربازان گمنام شیطان معرفی نموده است.

این نامه که معلوم نیست چرا قبل از ارسال برای مسئولین اطلاعاتی و امنیتی نظام و یا در صورت ارسال، ندادن مهلت کافی برای رسیدگی و اعلام نظر از سوی آنان، برای اطلاع عموم منتشر شده حاوی نکات ابهام آلود  قابل توجهی است که رفع ابهام از آنها برای رئیس جمهور منتخب! که آقای مطهری از هواداران ایشان و یکی از مخاطبان نامه است مفید و ایشان را نیز درنیتی که دارند موفق تر خواهد نمود.».

وی در ادامه بعنوان یک شهروند عادی 8 دلیل را در جوای مطهری نوشته است که عبارت است از:

.1همانطور که در مقدمه عرض شد چرا آقای مطهری پیش از دادن اطلاع و یا در صورت دادن اطلاع بدون دادن  مهلت کافی به مسئولان ذیربط، اقدام به پخش عمومی حدسیات کارآگاهی خود نموده؟ راستی جای این سوال نیست که چرا لحن نامه ایشان مثل دیگر افاضاتشان  به گونه ای است که انگار تنها مسئولین و خدمتگذاران داخل نظام را در کمین خود می پندارد؟ آیا این احتمال غیر عقلایی است که اربابان کسانی که ایشان را از تلویزیون بی بی سی برای وزارت ارشاد نامزد کرده اند و اقدامات متعدد جاسوسی در کشور نموده اند در این مورد نیز برای اهداف شوم خود دست به این کار زده باشند؟ مثلا آیا این احتمال را نمی توان لااقل مورد بررسی قرار داد که آیا مسئول دفتر ایشان تمام این صحنه ها را درست نکرده است؟ متن نامه ایشان گویای این حقیقت است که در زمان کشف و تا مرحله باز کردن پنجره کولر و . . . تنها مسئول دفتر در محل حضور داشته و ایشان بعدا به دفتر رفته و با نظر ایشان!!! تجهیزات را بیرون آورده اند البته اگر اصل ماجرا که فعلا ادعای آقای مطهری است صحت و حقیقت داشته باشد!!! به راستی اگر در دفتر هر دلسوز نظام وسایل جاسوسی پیدا شود انگشت اتهام همه به سمت مسئولین امنیتی داخل نظام می رود؟ و یا لااقل این احتمال هم داده می شود که دشمنان نظام و رهبری مظلوم و دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی آن دست به این کار زده باشند؟ البته کسانی که برعلیه نظام توطئه و دسیسه می کنند حق دارند و منطقی است که همیشه تصور کنند که دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی نظام در کمین آنانند! و البته شاید کار آقای مطهری هم به آنجا رسیده باشد که خود نسبت به خویشتن چنین احساسی پیدا کرده باشند!

2.آیا به راستی دستگاه اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی که به لطف خدا و با تجربه سه دهه خود توانسته پیچیده ترین عملیات تعقیب و مراقبت و شنود و دیگر عملیات فنی را در چارچوب قانون به نحوی عملیاتی کند که منجر به  موفقیت هایی نظیر دستگیری ریگی و قاتلان دانشمندان هسته ای و دهها جاسوس دیگر شده، نمیتوانسته بدون راه انداختن لشگر 9 نفره!!! به دفتر آقای مطهری وارد شود و به گونه ای اقدام به نصب تجهیزات کند که عکس و تصویر نصب کننده در آن ثبت و ضبط نشود؟!!!

3.آیا آقای مطهری نمی دانسته که اسباب و لوازم و صحنه چنین جرم عظیمی را که تنها ایراد اتهام آن موجب وهن  نظام مقدس، مظلوم  و خونبار جمهوری اسلامی است (چنانکه ایشان مرتکب آن شده اند) نباید سرخود و با نظر خودشان دستکاری می کرده اند؟؟!! و آیا این دستکاری "با نظر اینجانب"  نمی تواند برای از بین بردن آثار باقی مانده از مجرمان اصلی که احتمالا شناسایی آنها مطلوب آقای مطهری نیست صورت گرفته باشد؟ البته اینها همه احتمالاتی هستند که باید در مرجع ذیصلاح و به موازات اتهاماتی که آقای علی  مطهری وارد کرده مورد رسیدگی قرار گیرند.

4.آقای مطهری با استناد به تصاویر دوربین طبقه ششم ساعت ورود و خروج افراد مورد ادعای خود را اعلام و بعد با استناد به تصاویر تجهیزات فوق !! (احتمالا منظورشان تجهیزات نصب شده در دریچه کولر یکی ازاطاقها بوده) نتیجه گرفته اند که مجرمان در اطاقهای دیگر دفتر نیز مشغول کار بوده اند!!! اما نمی گویند چگونه تجهیزات ادعایی نصب شده در دریچه کولر یک اطاق فعالیت در اطاقهای دیگر را ثبت می کند به نحوی که برای ایشان یقین به فعالیت در آن اطاقها حاصل شود؟

5.آقای مطهری به استناد سخن سرایداری که به قول خودشان با تهدید  با مجرمان همراهی نموده!!! مدعی می شود که آنها در اسفند 91 هم وارد ساختمان شده اند! و خوبست معلوم شود آیا همان سرایدار نمی تواند توسط مثلا مسئول دفترآقای مطهری (همان فردی که نصب تجهیزات توسط او نیز می تواند محتمل باشد) تهدید شده باشد تا چنین ادعایی بکند؟! البته این نیز صرفا یک احتمال است که باید در مرجع ذیصلاح در باره صحت و سقم آن بررسی دقیق صورت گیرد و در صورت اثبات با ادله و قرائن متقن مطرح گردد!!!

6.آقای مطهری در ادعای دیگر خود صاحب مغازه طبقه همکف ساختمان را نیز مثل سرایدار ساختمان مجبور خوانده و از این فرد "مجبور" نقل می کند که سه نفر که خود را پلیس معرفی می کرده اند فیلم دوربینی که ورود و خروج ساختمان را ثبت می کرده از او گرفته اند. که باز جای این سوال هست که همین مجبور چرا احتمال ندارد از سوی همان مسئول دفتر مجبور به گفتن این حرفها شده باشد؟ اصلا معلوم نیست طبق چه ضابطه ای مغازه دار مجبور بوده یا حسب قرار(به ادعای آقای مطهری) باید یک نسخه از فیلم را به آقای مطهری می داده؟ ضمنا آقای مطهری معلوم نمی فرمایند معاون پارلمانی نیروی انتظامی !!! که شرح وظایف و امکانات ایشان برای نمایندگان روشن و واضح است چگونه می توانسته در طی یک تماس تلفنی از فرمانده پلیس امنیت استعلام و به ایشان قاطعانه بگوید مراجعه کنندگان از کدام نهاد بوده یا نبوده اند؟؟؟؟!!

7.ادعای سوال برانگیز دیگر آقای مطهری آنست که می نویسد " لذا با پلیس 110 تماس گرفتیم و دو تن از آنها را به کلانتری محل بردیم و یک تن فرار کرده بود. آنها قبل از ما رسیده بودند و رئیس کلانتری گفت آن دو نفر را تحویل اطلاعات ناجا دادیم"!!!!! آقای مطهری اگر شما با پلیس 110 تماس گرفتید و دوتن را به کلانتری بردید چطور یک تن فرار کرد؟ چطور شما که می گویید "آنها را به کلانتری بردیم" بعد می نویسید " آنها قبل از ما رسیده بودند" ؟؟؟! آقای علی مطهری چرا همه را دروغگو و بی اختیار می خوانید و انتظار دارید همه ادعاهای شما صحیح و پذیرقته شده تلقی گردد؟ به کدام حق قانونی ، عقلی و شرعی رئیس کلانتری با هویت معین را متهم به فراری دادن متهمان می کنید؟ و او را بی اختیار می خوانید؟ کاش مرجع صالح به این اتهامات بی حساب و کتاب شما رسیدگی کند تا بین مردم چنین رسم منحوس و خانمان براندازی برچیده شود! آقای مطهری چرا این ادعای همان رئیس کلانتری به قول شما فراری دهنده متهمان و بی اختیار را می پذیرید که متهمان از یک نهاد اطلاعاتی بوده اند؟ چرا احتمال نمی دهید همین حرف را هم از سر بی اختیاری مجبور به گفتن شده باشد؟

8.آقای مطهری عرصه افکار عمومی جای طرح نظرات ناروای شخصی شما که در آن اتهامات ناروا به زمین و زمان وارد می کنید نیست و شما اصلا صلاحیت و حق چنین اظهار نظری را که موجب وهن جایگاه نمایندگی مجلس است را ندارید البته می دانم همه هرزه نگاران شما را در این اتهام زنی های ناجوانمردانه تان حمایت خواهند کرد و بعد از انتشار این مطلب از جانب من مثل چند سال گذشته بارها در مورد من توهین های رکیکی را به کار خواهند برد که شما از تریبون باز مجلس بر زبان راندید و دستگاه قضایی تا امروز نشنیده است!!!

نظر شما در مورد اصل آن 9 نفر!!!! یک ادعا بیش نیست که تا رسیدگی مرجع ذیصلاح پشیزی نمی ارزد حال آن سه نفر کذایی را هم به آنها مرتبط می دانید؟؟؟!

آقای مطهری وزارت اطلاعات به عینه و در عمل ثابت نموده است که بدون تعیین تکلیف ساده لوحان بازی خورده وظایف خود را به درستی می داند و اینجانب نیز به عنوان یک نماینده از مسئولان محترم این وزارتخانه می خواهم بدون فوت وقت و بی ملاحظه کاری ادعاهای شما را پیگیری و گزارش نهایی آن را هرچه سریعتر به مردم ارائه نمایند تا بیش از این آبروی کسب شده ناشی از مجاهدتهای بی شمار سربازان گمنام امام زمان (عج) لگدکوب نشود!

در پایان برای آنکه مثل آقای مطهری یک جانبه به قاضی نرفته باشم این احتمال عقلایی را نیز نفی نمی کنم که ممکن است عناصر فاسد و خودسری مثل آنانکه مرتکب قتل فروهرها شدند و بعد معلوم شد با تفکر و جریان اصلاحات آمریکایی همراهند و یا نفوذیهایی که قصد و نیت تضعیف نظام را دارند دست به چنین اقدام ابلهانه ای زده باشند  اما در چنین فرضی نیز  زیر سوال بردن کل دستگاه اطلاعاتی چنانکه در قضیه قتلها و توسط دو رئیس قوه بازی خورده رخ داد را خیانت بار دانسته و از مسئولین قضایی کشور خواستار رسیدگی قاطعانه به این نحو فضاسازی ها می باشم. در غیر اینصورت وقتی به یک نماینده مجلس  که غیر مسئولانه هرچه را می خواهد می گوید و می نویسد و در جامعه انتشار می دهد برخورد نشود از دیگر مردم نباید انتظار داشت که در ایراد اتهام علیه هرکس و هر نهاد مسئولانه عمل کنند! و این آغاز هرج و مرج و نابودی حقیقت است و متاسفانه مدتهاست در اثر عدم توجه جدی دستگاه قضایی به هر دلیل باب شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها