کد خبر: ۱۴۸۵۱۹
زمان انتشار: ۲۲:۱۰     ۲۳ تير ۱۳۹۲
سید هادی خامنه ای در مصاحبه ای که با هفته نامه آسمان انجام داد، به ماجرای توقیف روزنامه جهان اسلام در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی اشاره کرده، و از هاشمی خواست تا آن ماجرا را جبران کند. وی عنوان کرد، هاشمی در دوران ریاست جمهوریش از آستانه تحمل پایینی برخوردار بود. ولی گذشت زمان تحمل وی را خیلی بالا برده است.اما داستان آن روزنامه چه بود که هاشمی الان باید جبرانش کند؟
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سید هادی خامنه ای در مصاحبه ای که با هفته نامه آسمان انجام داد، به ماجرای توقیف روزنامه جهان اسلام در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی اشاره کرده، و از هاشمی خواست تا آن ماجرا را جبران کند. وی عنوان کرد، هاشمی در دوران ریاست جمهوریش از آستانه تحمل پایینی برخوردار بود. ولی گذشت زمان تحمل وی را خیلی بالا برده است.اما داستان آن روزنامه چه بود که هاشمی الان باید جبرانش کند؟

در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی تعداد کمی روزنامه فعالیت می کردند که غالب آنها از وارد شدن در مباحث جنجالی و موضع منتقدانه به دولت پرهیز می کردند. تنها تعداد انگشت شماری از روزنامه ها بودند (یک یا دو روزنامه ) که نقدهای قشر فرهیخته و دانشگاهیان را به سیاست های دولت منتشر می کردند.

روزنامه جهان اسلام از این دست روزنامه ها بود که در نهایت ادب و با کمال احترام نقدهای علمی و محکمی را به دولت هاشمی وارد می کرد. این نقدها برای شخص هاشمی و هیئت دولت به هیچ وجه خوشایند نبود و در نهایت، دستور توقیف روزنامه را صادر کردند و حتی بعد از شکایت مسئولین این روزنامه به مراجع قضایی و صادر شدن حکم دادگاه مبنی بر عدم توقیف روزنامه باز هم با کارشکنی هایی که وزارت ارشاد آن زمان انجام داد، تا آخرین روز دولت هاشمی این روزنامه منتشر نشد و نکته جالب تر آنجا بود که به علت فضای سنگین سیاسی حاکم در آن زمان هیچ روزنامه ای حتی حاضر به درج خبر توقیف جهان اسلام و بررسی علل آن نشد!!

بماند که در هشت سال گذشته، تقریبا روزی نبوده که روزنامه های مخالف دولت به انتقاد از وی نپردازند، کاریکاتور رئیس جمهور را نکشند و یا محترمانه به او فحاشی نکنند اگر چه در بعضی موارد نقدها درست و منصفانه بوده اما در موارد زیادی هم تنها با شگردهای رسانه ای سعی در مخدوش کردن چهره رئیس جمهور داشتند که با صبر و خویشتن داری احمدی نژاد مواجهه شدند.

البته در این هشت سال روزنامه هایی هم بودند که توقیف شدند اما هرگز به خاطر انتقاد از دولت نبود برای نمونه روزنامه شرق در سال 86 به علت انجام مصاحبه با یک شاعر همجنس باز توقیف شد.

روزنامه شهروند امروز به علت انجام مصاحبه با فرزندان آیت الله لاحوتی که در آن به نظام اتهام آدم کشی زده شده بود توقیف شد و یا روزنامه کارگزاران به علت حمله به جریان مقاومت فلسطین و روزنامه یاس نو به علت اتهام زنی به شورای نگهبان توقیف شدند

اما جای این سوال از آقای هادی خامنه ای باقی است که چه طور ایشان به این نتیجه رسیده اند که آقای هاشمی دارای تحمل بالاتری نسبت به گذشته شده اند؟! آیا چون امروز با هم در یک حزب سیاسی فعالیت می کنند و به خاطر منافعشان دارای مواضع مشترک شده اند فهمیده اند که جناب هاشمی تغییر کرده و دارای تحمل بیشتری شده اند؟

اما آنچه ما در حوادث سالهای اخیر مشاهده کردیم خلاف ادعای آقای سید هادی خامنه ای را نشان می دهد! زیرا هنوز عکس العمل آقای هاشمی را بعد از مناظره جنجالی احمدی نژاد و موسوی در انتخابات 88، فراموش نکردیم.

در آن مناظره، احمدی نژاد پرسید: "فرزندان هاشمی در این کشور چه می کنند؟" اگر چه این حرف ها نادرست بود و از اشتباهات احمدی نژاد شناخته می شود. اما در برابر این نقدی که رئیس دولت نهم از هاشمی کرد ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نتوانست صبوری به خرج دهد و در اوضاع نابسامان و آشفته آن روز سکوت کند، تا آبی به آسیاب دشمن نریخته باشد.

بلکه با دست پاچگی و بدون در نظر گرفتن شرایط نامه ای غیر منتظره را به رهبر انقلاب نوشت و در آن نظام و رهبری را تهدید به مبارزه خاموش کرد اگر چه حق ایشان بود که از خود دفاع کند گلایه مندی خود را ارائه کند. اما در آن شرایط که آتشهای فتنه از همه جا زبانه می کشید و گرگهای داخلی و خارجی برای دریدن این مردم دندان تیز کرده بودند به صلاح کشور و نظام اسلامی بود که سکوت می کردند و یا نامه انتشار عمومی نمی یافت تا دستمایه سوءاستفاده فرصت طلبان نباشد.

به هر حال به نظر نمی رسد که آقای هاشمی در این سالها تحملش زیاد شده باشد و باید از جناب سید هادی خامنه ای بخواهیم که منصفانه سخن براند نه جانب دارانه!
علیرضا جمالی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها