کد خبر: ۱۴۸۴۳۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۲۳ تير ۱۳۹۲

به دنبال اظهارات علی مطهری نماینده تهران، مبنی بر پیدا کردن وسایل شنود در دفتر کار وی، موجی از سیاه نمایی‏ها، اظهارنظرها واخبار وگزارش های مختلف به خصوص از ناحیه رسانه های بیگانه را شاهد هستیم. 

به گزارش بولتن نیوز، از روز شنبه 22 تیرماه تا صبح یکشنبه 23 تیرماه 92، رسانه هایی مانند بی بی سی فارسی، صدای آمریکا، رادیوفردا، شبکه من و تو و.... به بزرگنمایی اظهارات علی مطهری پرداخته اند و برخی از مخالفان نظام و حامیان جریان فتنه در خارج کشور نیز در حمایت از علی مطهری و پردازش موضوع، به اظهارنظرهای خلاف واقع، سیاه نمایی و دروغ پردازی پرداخته اند. 

براین اساس، ابتدا لازم است که آقای علی مطهری به عنوان نماینده تهران، توجه داشته باشند که سخنان ایشان هم به عنوان یک شهروند نظام جمهوری اسلامی و هم به عنوان یک نماینده، از نظر حقوقی باید سنجیده باشد و عملا باعث سیاه نمایی و بهانه دادن به دست ضدانقلاب و دشمنان و مخالفان نظام نشود. 

برخی کارشناسان گفته اند که چنین دستگاه های شنود اطلاعاتی، توسط هر شخص یا حزب سیاسی رقیب یا هر دستگاه اجرایی ممکن است انجام شده باشد و در این زمینه نمی توان به طور مشخص و قانونی، مسوولیت را متوجه یک دستگاه خاص اطلاعاتی کرد. زیرا به دلیل عدم شناخت شهروندان و برخی رسانه ها و همچنین برخی فعالان سیاسی، مشخص نیست که دستگاه شنود را چه کسی کار گذاشته و چه کسی مسوول آن بوده است. 

برخی حقوقدانان نیز گفته اند که شنود اطلاعاتی تنها با حکم قاضی و مقام قضایی و در شرایط خاص امکان پذیر است و هر دستگاهی نمی تواند بر اساس نظر خود اقدام به شنود کند. 

در عین حال برخی دیگر از کارشناسان نیز گفته اند که به سبب حساسیت فعالیت برخی مسوولان سیاسی، فعالان و نمایندگان سیاسی، شنود قانونی جهت حفاظت ازمنافع نظام و شخص مسوول لازم است و در هر موردی نمیتوان به شنود ایراد گرفت و بهتر بود که آقای مطهری ابتدا از دستگاه های اطلاعاتی سوال می کرد که این کار آیا صحت دارد و قانونی است و ضمن این که دلیل آن چه بوده است؟

اما شلوغ کردن موضوع، به سبک برخی رسانه های داخلی و خارجی، نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه بر ابهام ها و اختلافات سیاسی و سواستفاده دشمن و مخالفان نظام می افزاید.

جالب است که برخی از نمایندگان سابق در مجلس ششم از جمله علی مزروعی، در اظهار نظری اعلام کرده که به خاطر حضور دستگاه های مختلف اطلاعاتی امنیتی، مشخص نیست که مسوولیت چنین اقداماتی و شنود در دفتر علی مطهری به عهده کیست اما در عین حال از نظر قانونی و حقوقی، این وزارت اطلاعات است که باید جوابگوی این اقدام باشد!

در شرایطی که چنین اظهاراتی از یک نماینده سابق مجلس ششم مطرح می شود و همچنین اظهارنظرهای متعدد دیگری توسط نمایندگان مجلس کنونی در این مورد مطرح است، خوب است که نمایندگان محترم به این پرسش اساسی پاسخ دهند که چه دلیل و مستند قانونی، در این زمینه برای زیر سوال بردن دستگاه رسمی و قانونی اطلاعاتی کشور وجود دارد و در شرایطی که خود نمایندگان و فعالان سیاسی، بر حضور نهادهای موازی اطلاعاتی امنیتی و همچنین وجود دستگاه های شنود غیرقانونی در کشور تاکید دارند، چه عاملی باعث شده که برخی افراد تنهاوزارت اطلاعات را مسوول این گونه اقدامات معرفی کنند؟

براین اساس، آیا بهتر نبود که آقای مطهری، موضوع را از وزیر اطلاعات سوال نماید و یا با هیات رئیسه مجلس در میان گذارد تا کمیته ای یا کارشناسانی موضوع را رسیدگی و دلایل آن را جستجو نمایند؟

ایا بهتر نیست که آقای مطهری و همکاران ایشان، وضعیت فعالیت برخی فعالیت های موازی و احتمال شنود توسط دیگران را نیز رسیدگی کنند و اجازه ندهند که عده ای علیه سربازان گمنام امام زمان و زحمت کشان واقعی عرصه حفظ امنیت کشور، سخن بگویند و به این حافظان امنیت کشور اشاره نمایند!

آن چنان که قانون گذار و نمایند گان مجلس وظیفه دارند، تشکیلات اجرایی کشور از هر قسم باید مورد بررسی و اصلاح ساختار قرار گیرند تا حدود وظایف و شکل مدیریت دستگاه های اجرایی مشخص باشد و ساختار هر پدیده سیاسی واجتماعی ریشه یابی شود و لذا تنها نمی توان در چارچوب شکلی قانون، مسائل را مطرح کرد بلکه اگر پدیده ای ریشه های دیگری دارد باید مورد بررسی و واکاوی باشد تا حقیقت بر آقای مطهری و دیگران مشخص شود و تنها دستگاه حقوقی و قانونی مسوول در این زمینه را نباید زیر سوال ببرند بلکه ابتدا باید حقیقت را روشن نمایند و بعد اعلام عمومی کنند. 

زیرا اعلان عمومی چنین موضوعی، به سبب نا آشنایی بسیاری از مخاطبان آن در سراسر جهان، برداشت های مختلفی را موجب می شود و سوء تفاهم ها، اختلاف ها، لطمه زدن به امنیت و منافع ملی، تضعیف تلاش های حافظان امنیت، و فرصت سواستفاده دشمن از این بهانه ها را مطرح می کند و آن که بیش از همه متضرر می شود منافع ملی است نه یک گروه سیاسی خاص...

آیا درست است که آقای مطهری، بهانه ای برای لطمه زدن به نیروهای اطلاعاتی آن هم در پایان دولت دهم بیابند و آن را در بوق و کرنا کنند تا رسانه های خارجی و مخالفان نظام، به این بهانه، ادعا کنند که دلیلی بر امنیتی بودن فضای سیاسی کشور یافته اند و برخی نیز اعلام کنند که فضای سیاسی بهتر نشده است؟!

آقای مطهری، که به عنوان نماینده اصولگرای منتقد دولت، فعالیت دارند و در ماه های اخیر نیز به شکل های مختلف، فضای سیاسی کشور را تحت تاثیر قرار داده اند و برخی اقدامات و سخنان ایشان در سال های اخیر مورد انتقاد صاحب نظران و فعالان سیاسی بوده است، در جایگاه یک نماینده، و در آستانه شکل گیری دولت جدید، بهتر است که به جای تنش بیشتر و حمله به دولت، از این طریق، و فرصت دادن به افراد و جریان هایی که به سیاه نمایی علیه نظام مشغول هستند، طوری عمل کند که فضای کشور را همچنان در آرامش و عدم تنش روز انتخابات حفظ کند و اجازه دهد که شور ونشاط مردم و گروه های سیاسی در جهت کاهش مشکلات کشور و فشارها تقویت شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها