کد خبر: ۱۴۸۴۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۲۳ تير ۱۳۹۲
پنج تيم سپاهان، استقلال، تراکتورسازي، پرسپوليس و فولاد خوزستان مدعيان اصلي قهرماني در ليگ سيزدهم هستند که فعاليت اين تيم‌ها در زمان نقل و انتقالات را بررسي کرده‌ايم.

طبق برنامه قرار بود روز پنجشنبه 20 تيرماه زمان نقل و انتقالات فوتبال به پايان برسد اما تا اين زمان باشگاه استقلال هنوز قرارداد بازيکنانش را در هيئت فوتبال ثبت نکرده است.

البته گفته مي‌شود که قرار است مدت نقل و انتقالات تا روز يکشنبه 23 تيرماه تمديد شود. آن هم براي ثبت قرارداد بازيکنان در هيئت فوتبال و بعيد است در اين دو روز پاياني بمب خبري در نقل و انتقالات منفجر شود.

روي کاغذ چهار الي پنج تيم مدعي اصلي قهرماني براي ليگ سيزدهم هستند.

سپاهان، استقلال، تراکتورسازي، پرسپوليس و فولاد خوزستان را مي‌توان مدعيان اصلي قهرماني در فصل آينده دانست.

نگاهي به بازيکنان ورودي و خروجي اين تيم‌ها در فصل نقل و انتقالات انداخته‌ايم. به نظر مي‌رسد سپاهان در فصل نقل و انتقالات موفق‌ترين تيم بوده است و به قول يکي از بازيکنانش قهرمان فصل نقل و انتقالات شده است اما قهرماني در ليگ برتر سيزدهم به اين راحتي نيست.

نگاهي به فهرست بازيکنان خروجي و ورودي اين پنج مدعي اصلي قهرماني انداخته‌ايم. شايد در ليگ سيزدهم هم پديده‌اي ظهور کند و خودش را به جمع مدعيان برساند ولي روي کاغذ اين پنج تيم شانس اصلي قهرماني هستند.

سپاهان: قهرمان نقل و انتقالات با جذب ملي‌پوشان

ورودي ها: يعقوب کريمي، رحمان احمدي، هادي عقيلي، علي حمودي، شجاع خليل‌زاده، آرش افشين و مجتبي جباري

خروجي‌ها: احمد جمشيديان، مهدي جعفرپور، حسن جعفري، ميلان سوشاک، محمد رضا خلعتبري، فرشيد طالبي، جواهير سوکاي(قطعي نشده) و محمد باقر صادقي

به اين ترتيب سپاهان 5 ملي‌پوش را جذب کرده است. جباري، خليل‌زاده، احمدي، افشين و عقيلي(بازيکني که خودش اردوي تيم ملي را ترک کرد.)

در فهرست خروجي‌هاي زردپوشان اصفهاني خلعتبري تنها ملي‌پوش است. مصدوميت سوکاي هم باعث شده که اين تيم يک مهره ارزشمندش را ناخواسته از دست بدهد.


استقلال؛ جذب پرسپوليسي‌ها

ورودي‌ها: محمد مهدي نظري، احمد جمشيديان، محمد قاضي، فردين عابديني، پژمان نوري، عليرضا نيکبخت واحدي، آندرانيک تيموريان(قطعي نشده) - گوران لاوره(قطعي نشده)

 خروجي‌ها:حسن اشجاري، علي حمودي، ميثم بائو،کيانوش رحمتي، ايمان موسوي، ويسنته آرزه، عباس محمدرضايي، فرزاد حاتمي ، آرمن طهماسيان و مجتبي جباري

جذب نيکبخت واحدي نکته‌اي بود که هواداران استقلال بر رويش اتفاق نظر نداشتند و برخي مخالف جذب اين بازيکن بودند و برخي موافق بازگشت اين بازيکن بودند. با اين حال استقلال در اين فصل سه بازيکن سابق پرسپوليس را به خدمت گرفت؛ محمد قاضي، پژمان نوري و نيکبخت واحدي که او را نيز به نوعي مي‌توان پرسپوليسي دانست.

جدايي مجتبي جباري بزرگترين صدمه به ترکيب استقلال را زد. به ويژه اينکه جباري به تيمي رفته که همواره استقلال را براي رسيدن به قهرماني به زحمت انداخته است.


تراکتورسازي: جادوگر در تبريز

ورودي‌ها: حامد لک، محسن دلير، ميثم بائو، سعيد دقيقي، علي کريمي، داود نوشي صوفياني،محسن ربيع خواه و فرشيد طالبي، کريم انصاري فرد( قطعي نشده است)

خروجي ها: عقيل اعتمادي ، محسن فروزان، سيد مهدي سيدصالحي، قاسم دهنوي، مهدي ثابتي، عابديني، اکرامي و فلاويولوپز

با وجود تمام اخباري که در مورد جذب ستاره‌ها از تبريز شنيده مي‌شد فقط علي کريمي، فرشيد طالبي و حامد لک به اين تيم رفتند. تا امروز صبح خبري از حضور آندرانيک تيموريان و جواد نکونام در اين تيم نشد. ولي جذب علي کريمي که به او لقب جادوگر در فوتبال را داده‌اند را مي‌توان يکي از بزرگترين خريدهاي تراکتورسازي در نقل و انتقالات دانست.

باشگاه تبريزي همچنان به دنبال جذب کريم انصاري فرد است اما بايد ديد از چه طريق مي تواند اين بازيکن را جذب کند و البته جواد نکونام هم هنوز وضعيت مشخصي ندارد و تکليف او با استقلال امروز و فردا مشخص مي شود.

 
پرسپوليس؛ به دنبال جوانان

ورودي ها:يونس شاکري، ميلاد غريبي، محمد عباس‌زاده، مهرداد کفشگري، حميد رضا علي‌عسگري، سيد مهدي سيدصالحي، ميثم حسيني، اميد عاليشاه،مارکو سپانوويچ، پيام صادقيان و قاسم دهنوي

خروجي ها:مهدي مهدوي کيا، علي کريمي، اميرحسين فشنگچي، محمد قاضي، ولاتکو گروزدانوفسکي، ميثم نقي‌زاده، معدنچي، عادل کلاه‎کج ،کريم انصاري فرد و مارکو پروويچ

پرسپوليس در اين فصل به جاي جذب ستاره‌ها به دنبال بازيکنان جوان ساير تيم‌ها بود. سرخپوشان در اين فصل بمب نترکاندند اما تا توانستند بازيکن جوان جذب کردند. جدايي علي کريمي هم بزرگترين خبر نقل و انتقالات پرسپوليس بود البته سرخپوشان براي به خدمت گرفتن قاسم دهنوي هم راه پر پيچ و خمي را طي کردند.


فولاد خوزستان؛ خريد خارجي

ورودي‌ها: حسن جعفري، مهدي بدرلو، روبرتو نوس آدام جونيور، عباس محمدرضايي، فرزاد حاتمي، سرجيو رافائل دکاستا، لئوناردو چاوز رودريگوئز

خروجي ها:مهدي اميرآبادي، ميثم کريمي، ادريس کوچکي، طالب ريکاني، عباس پورخسرواني و آرش افشين

فولاد سه بازيکن خارجي در فصل نقل و انتقالات جذب کرده است و در بين پنج مدعي قهرماني بيشترين بازيکن خارجي را خريده است. جدايي آرش افشين از اين تيم بزرگترين اتفاق بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها