کد خبر: ۱۴۸۰۷
زمان انتشار: ۲۰:۱۶     ۰۵ تير ۱۳۹۰
به گزارش فارس به نقل از الانتقاد نت، سرتيپ "مصطفي حمدان " دبير هيئت فرماندهي در نيروهاي مرزباني (المرابطون) با استقبال از سخنراني اخير سيد "حسن نصرالله " دبيركل حزب‌الله لبنان اين سخنراني را استراتژيك و مهم توصيف كرده و گفت كه پاسخ به بسياري از نكات مهم و سوال‌هاي بزرگ در اين سخنراني نهفته بود.

وي با اشاره به اينكه اين سخنراني شاخص‌هاي اساسي استراتژيك در اوضاع منطقه و بويژه محور مقاومت از جمله ايران و سوريه تا غزه و لبنان را روشن كرد، تاكيد نمود كه اسرائيل اگر در هر يك از اين چهار جبهه مقاومت ريسك كرده و وارد درگيري شود، درگيري آينده سرنوشت ساز خواهد بود.

حمدان به ابعاد جديدي از تلاش سفارت آمريكا در لبنان براي جذب وي به عنوان جاسوس در لبنان اشاره كرده و گفت كه زماني كه در فرماندهي نيروهاي گارد رياست جمهوري لبنان بوده است، از سوي يكي از وابستگان نظامي سفارت آمريكا تلاش شده بود تا وي را به عنوان جاسوس آمريكا اجير كند، تلاشي كه البته ناكام مانده و وي درخواست‌هاي اين مقام سفارت آمريكا را رد كرده است.

وي در ادامه تاكيد كرد: سفارت آمريكا در لبنان افسران اطلاعاتي و وابستگان نظامي را در خود جاي داده است كه سعي مي‌كنند با شخصيت‌هاي رسمي و غير رسمي در لبنان ديدار كرده و اطلاعات از آنها بگيرند، آنها همچنين سعي مي‌كنند تا بعضي از اين افراد را در دستگاه‌هاي جاسوسي آمريكا جذب كنند.

اين مقام لبناني سازمان سيا را روي سكه ديگري از موساد دانست و تاكيد كرد كه سازمان‌هاي جاسوسي آمريكا و اسرائيل در واقع يكي هستند و نبايد آنها را از هم جدا كرد، از لحاظ سياسي و اخلاقي و كار حرفه‌اي نيز نبايد تفاوتي ميان آنها قايل شد.

سيد حسن نصرالله جمعه شب در سخناني با اشاره به بازداشت سه جاسوس در ميان اعضاي حزب‌الله لبنان تاكيد كرد ، هنگامي كه اسرائيل از نفوذ در ميان عناصر اين حزب ناكام ماند، دست به دامن آمريكا شد و سازمان سيا نيز در اين زمينه توفيق چنداني نداشت.

وي با اعلام خبر بازداشت زودهنگام دو تن از اين جاسوس‌ها كه ارتباط آنها با سيا قطعي شده، گفت كه يكي از آنها تنها بعد از ۵ ماه از جذب شدن به سيا بازداشت شده است.

دبيركل حزب الله اين اقدام را يك دستاورد امنيتي مهم براي مقاومت دانسته و تاكيد كرد كه اين اتفاق بازدارندگي و استحكام حزب‌الله را افزايش داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها