کد خبر: ۱۴۸۰۵
زمان انتشار: ۱۹:۰۶     ۰۵ تير ۱۳۹۰
گزارشات واصله به خبرنگار بولتن نیوز، حکایت از آن دارد که سردرگمی شدید کشورهای 1+5 خصوصا در درگیری های کشور لیبی اوضاع و احوال این کشورها را در وضعیت وخیمی قرار داده است به طوري كه آنان هنوز نتوانسته‌اند نسبت به تحولات منطقه به نقطه‌ي مشتركي برسند.



از سويي ديگر، گروه 1+5 كه قصد دارد در مذاکرات با ایران همچنان دست برنده و پیشتاز را در اختیار داشته باشد اکنون به خوبي می داند که اختلافات بوجود آمده در بین آنها، در مورد موضوع هسته ای ایران اهداف آنها را محقق نخواهد کرد. اين روزها شكاف در بين اعضاء اين گروه جلوه بيشتري به خود گرفته است و سران 1+5 فاقد يك استراتژي منظم در قبال تحولات منطقه و به موازات آن مسأله پرونده‌ي انرژي هسته اي ايران هستند.

بنابراين به نظر مي‌رسد با توجه به وضعیت نابسامان ناتو در کشور لیبی که حداقل تا پایان سال میلادی جاری به درازا می انجامد، گروه 1+5 هیچگونه اقدام عملی برای انجام مذاکرات هسته ای با ایران نخواهد داشت. آمریکا قصد دارد در ماه های پایانی سال میلادی جاری نیروهای خود را افزایش بدهد و تا آن زمان هیچگونه اقدام عملی را به انجام نخواهند رساند.

از طرف ديگر که دبیر کل آژانس بین الملی انرژی اتمی در یک اقدام غیرمسئولانه دعوت رسمی آقای فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را به دیده تردید نگریسته و برای اولین بار سعی نموده که انجام دیدار مذکور را توام با اجابت شروطی! برای ایران به انجام برساند.



افول كشورها و شكست ديكتاتورهاي منطقه كه به عنوان پايگاه‌ها و افراد اصلي حامي غرب در منطقه به شمار مي‌رفتند باعث ضعف هر چه بيشتر غرب شده است. به نظر مي‌رسد هر چقدر كه زمان به جلو مي‌رود حوادث و اتفاقات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا بر ضرر تيم 1+5 ، و بر عكس، همه چيز براي اقدام فعال و رو به جلوي جمهوري اسلامي مهيا شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها