کد خبر: ۱۴۷۸۱
زمان انتشار: ۱۷:۳۴     ۰۵ تير ۱۳۹۰
در كنفرانس «رويارويي با آينده» در اسرائيل مطرح شد؛
«رويارويي با آينده» عنوان كنفرانس رياست جمهوري اسرائيل بود كه در (دانشگاه عبري اروشليم) در تاريخ 21 ـ 23 ژوئن 2011 برگزار شد. اين كنفرانس برخي از برجسته ترين انديشمندان جهان را گرد هم آورد تا در خصوص مسائل بسيار مهم آينده اسرائيل، ملت يهود و جهان را مورد بررسي قرار دهد.
نويسنده کتاب مناهم بن ـ سامون " مناخیم ماگیدور" رئيس دانشگاه عبري اورشليم، سخنران همایش «رویارویی با آینده» در سخنان خود اظهار داشت: ما به عنوان ساكنين كره زمين چگونه مي‏توانيم مسير آينده خود را بدون شناخت موقعيت امروزي تعيين كنيم؟

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، «رويارويي با آينده» عنوان كنفرانس رياست جمهوري اسرائيل بود كه در (دانشگاه عبري اروشليم) در تاريخ 21 ـ 23 ژوئن 2011 برگزار شد. اين كنفرانس برخي از برجسته ترين انديشمندان جهان را گرد هم آورد تا در خصوص مسائل بسيار مهم آينده اسرائيل، ملت يهود و جهان را مورد بررسي قرار دهد.

 ماگیدور افزود: اما ما ساكنين اين كره خاكي چگونه مي‏توانيم مسير آينده خود را بدون داشتن آگاهي و بينش از چگونگي رسيدن به موقعيت كنوني، و مقاصد آينده‏ ي خود را بشناسيم. از ويژگي‏هاي جهان مدرن پيشرفت دائم تكنولوژي‏ها مي‏باشد، كه معلول دست آوردهاي تحقيقات پژوهشگران زيادي است.

اما متأسفانه در رقابت براي پيشرفت در تكنولوژي هر چند كه قابل ستايش است، انگيزه خود را در خصوص آزمودن آنچه كه ما را به اين نقطه رسانده است از دست داده ايم. چگونه مي‏توانيم با آينده خود رو به رو شويم در حالي كه قدر گذشته و آينده خود را ندانسته ايم؟

 در اينجا درباره تحقيقاتي صحبت مي‏كنم كه ما آن را علوم انساني مي‏ ناميم رشته اي كه شامل آن دسته از علومي است كه با تمام جنبه‏ ها، تأثيرات و حالات فرهنگ بشري در تعامل مي‏باشد. خطر بسيار بزرگي را در صورت عدم درك عميق اين ميراث عظيم و غني كه تار و پود بافت ظريف جامعه ما را مي‏سازد، مشاهده مي‏كنم. اين خطر نه تنها اسرائيل بلكه تمام جهان را تهديد خواهد كرد ...

 كاهش مطالعات علوم انساني نتيجه اي جز برگشت به عقب ندارد كه پيامد آن افت دانش فكري، افت كيفيت رهبري ما، و افت توانايي‏هاي شخصي در درك فكر و خلاقيت بشر مي‏باشد كه از موارد ديگر كم اهميت تر نيست.

نمي توان دست رو دست بگذاريم. نمي توانيم و نبايد آموزش خود را تنها به رشته ها و زمينه هايي محدود كنيم كه كاربردهاي عملي دارند. با انجام چنين كاري «امنيت روحي» و فكر خلاق خود را در معرض خطر قرار داده ايم كه اين دو مقوله اساس و شالوده جامعه توانمند و پايدار ما مي‏باشد.

 نويسنده رئيس دانشگاه عبري اورشليم مي‏باشد كه در اين ماه در كنفرانس رياست جمهوري با عنوان «رويايي با آينده» شركت كرد.


                                                   تصویری از ساختمان دانشگاه عبری اورشلیم

لازم به ذکر است که دانشگاه عبری اورشلیم یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های رژیم غاصب اسرائیل است. این دانشگاه، یکی از هشت دانشگاه اصلی رژیم اشغالگر قدس و یکی از صد برترین مراکز آکادمیک در جهان است. اعضای اولین هیئت علمی دانشگاه عبری اورشلیم عبارت بودند از: آلبرت انیشتین، زیگوند فروید، مارتین بوئبر و حاییم وایزمن.

بر اساس همین گزارش، بیشتر شهرت این دانشگاه بخاطر تحقیقاتی اساسی است که در زمینهٔ رشته‌ها  مذاهب و علوم پایه ای انجام گرفته است. گردآوری بزرگترین مجموعه

تحقیقات یهودی در جهان از جمله کارهای دانشگاه عبری اورشلیم است. شماری از تاریخ‌نویسان، فلاسفه، دانشمندان و برندگان نوبل از جمله گرشام شوئلم، مارتین بوئبر، مایکل رابین، دانیل کاهنمن، یشایاهو لیبویتز، دیوید گراس، ساهارون شلاه و روبرت اوئمان از اساتید دانشگاه اورشلیم بوده و هستند.

مترجم: رضا حسن زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها