کد خبر: ۱۴۷۵۷۳
زمان انتشار: ۱۶:۱۲     ۱۹ تير ۱۳۹۲
روزنامه هاآرتص در گزارشی می نویسد ماموریت نتانیاهو در زندگی که حمله به ایران برای حفظ رژیم‌صهیونیستی بود، غیرممکن شده و به پایان رسیده است.
به گزارش 598 به نقل از نامه، روزنامه صهونیستی هاآرتص در گزارشی به قلم «سفی راچلفسکی» نوشت: ماموریت مادام‌العمر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل برای حمله به ایران با هدف نجات اسرائیل  ماموریتی امکان‌ناپذیر شده است و به پایان رسیده است.

اغلب مردم ساکن اراضی اشغالی هم از این مساله تعجب نمی‌‌کنند زیرا اکثر آنها باور نداشتند که چنین حمله‌ای انجام می‌شود. با این حال هیچ‌کدام از آنها نمی‌دانستند که نتانیاهو تا چه حد مشتاق به این حمله است. حمله به ایران تنها یک بلوف نبود بلکه تمایلی است که هنوز وجود دارد و نتانیاهو بیشترین وقت خود را به آن اختصاص می‌دهد و تصمیمات خود را برمبنای آن استوار می‌کند. اما این خواست نتانیاهو دیگر قابل تحقق نیست.

هاآرتص در ادامه می نویسد: همانطور که تا به حال به مواضع محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، گوش دادیم اکنون باید به شخصی که جانشین او شده است، حسن روحانی گوش دهیم. مواضع وی در خصوص برابری، آزادی بیان سخنانی ظهارمابانه نیستند و در نتیجه تمایل اکثریت مردم برای زندگی در این کشور هستند.

در ادامه این گزارش امده است، مساله فعلی بر سر انتخاب بین حمله به ایران یا دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای نیست بلکه مساله انتخاب بین یک حمله نظامی منجر به تشدید تنش‌ها و یا روشی متشکل از فشار بیشتر به همراه گفتگو است.

راچلفسکی می نویسد: در شرایط فعلی نه‌تنها تهدیدی جدی علیه اسرائیل وجود ندارد که توجیه‌گر جنگ باشد، بلکه توان لازم نیز در اسرائیل برای دور کردن چنین تهدیدی نیست و اگر هم تهدیدی هست، «توهم» است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها