کد خبر: ۱۴۷۵۲
زمان انتشار: ۱۸:۴۵     ۰۴ تير ۱۳۹۰

بولتن نیوز : روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای توپولف حامل برخی دانشمندان اتمی روسیه که در پروژه ساخت نیروگاه اتمی بوشهر دخالت داشتند مرگ این افراد را به دلیل همکاری با جمهوری اسلامی ایران دانست .

به گزارش خبرنگار ما هفته گذشته سقوط یک فروند هواپیمای تو پولف 134 روسی در شمال غرب روسیه برخلاف بسیاری از سقوط های هواپیما در سرتاسر جهان بسیار خبر ساز شد چرا که در میان اسامی کشته شدگان این هواپیما نام افرادی به چشم می خورد که از برجسته ترین دانشمندان اتمی روسیه و از همکاران راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر بودند .


این متخصصین و طراحان ارشد نیروگاه اتمی بوشهر شامل سرگئی رزف، گنادی بنیوک، نیکلای ترونوف و آندره تروپینف که از متخصصین فنی ارشد هسته ای روسیه بوده و پس از انتقال قرارداد سایت بوشهر از زیمنس آلمان به روسیه در آنجا مشغول بکار شده بودند . این افراد در استخدام کارخانه هایدروپرس، عضو مجموعه شرکتهای اتمی دولتی روسیه و یکی از شرکت های عمده طرف قرارداد در ساخت بوشهر بودند.

این افراد که در مهار ویروس استاکس نت نیز نقش عمده ای داشته اند در حالی در خاک کشورشان کشته شده اند که برای مذاکراتی پیرامون نهایی کرده نیروگاه اتمی بوشهر به روسیه سفر کرده بودند . سقوط هواپیمای این افراد از آن جایی بسیار مشکوک است که تا دقایقی قبل از سقوط هواپیما کوچکترین اثری از وجود مشکل در سیستم فنی هواپیما وجود نداشته است و به احتمال فراوان با برنامه ای از پیش تعیین شده هواپیما سقوط کرده است .

اما در حالی که در این میان اصلی ترین متهم بروز این خرابکاری کشورهایی هستند که نگران رابطه اتمی ایران و روسیه و همچنین راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر هستند روزنامه هاآرتص ارگان مطبوعاتی سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی با دست پیش گرفتن و با متهم کردن ایران قصد دارد نگاه افکار عمومی را از این حادثه منحرف کند در حالی که اصولا جمهوری اسلامی هیچ سودی از این اقدام نمی برد .

این توطئه جدید صهیونیست ها که با هدف سیاه کردن روابط ایران و روسیه صورت گرفته است در پس پرده فشار مضاعف به ایران در صورت قطع همکاری اتمی با روسیه را دنبال می کند . اما در حالی که خود رژیم صهیونیستی متهم ردیف اول این حادثه است این نوع فرافکنی ها نشان می دهد که معادلات مسئولین اطلاعاتی این رژیم برای این حادثه بهم خورده است .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها