کد خبر: ۱۴۷۲۹۶
زمان انتشار: ۲۱:۵۱     ۱۸ تير ۱۳۹۲
وحید موسائیان گفت: سینمای ما کمتر به جشنواره‌های آفریقایی توجه داشته و این در حالی است که هنگام فیلمبرداری «فرزند چهارم » متوجه شدم مردم آفریقا به سینمای ایران علاقه دارند و خوشحالم که «گلچره» سفیری موفق برای سینمای ایران بود.

وحید موسائیان در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس با اشاره به اهمیت جشنواره زنگبار گفت : این جشنواره مهم ترین رویداد سینمایی شرق آفریقاست که همه ساله با رونق خاصی برگزار می شود و فیلمسازانی از سراسر دنیا در آن حضور پیدا می‌کنند. برای من بسیار خوشحال کننده است که فیلم «گلچهره» در این جشنواره نماینده سربلندی برای سینمای ایران بود و این موفقیت را مدیون همکارانم هستم .

این کارگردان سینمای ایران که این روزها در تکاپوی فراهم کردن شرایط اکران عمومی فیلم سینمایی «فرزند چهارم» است افزود: «گلچهره» محصول بنیاد سینمایی فارابی است و از سوی این بنیاد در جشنواره حضور پیدا کرد که این دستاورد بزرگ را مدیون همکاری فارابی در تولید و عرضه بین المللی فیلم هستم .

وی ادامه داد: سینمای ما کمتر به جشنواره های آفریقایی توجه داشته و این در حالی است که هنگام فیلمبرداری فرزند چهارم در آفریقا متوجه شدم مردم این قاره به سینمای ایران علاقه دارند و ما باید از این فرصت استفاده بیشتری کنیم . خوشحالم که فیلمم سفیری موفق برای سینمای شریف ایران بود و امیدوارم موفقیتهای بین المللی سینمای ایران تداوم داشته باشد .

موسائیان همچنین درباره نمایش «فرزند چهارم» همزمان با اکران عید فطر گفت: این فیلم را اثری انسانی می‌دانم و معتقدم موضوعی جهانی دارد و برای هر انسان آزادی خواه و حقیقت جویی جذاب است ، ضمن این که در این فیلم برای اولین بار فعالیت جهانی هلال احمر ایران مطرح شده .

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با کمک بنیاد سینمایی فارابی که متولی این فیلم است در تلاشیم شرایط اکرانی مناسب و شایسته برای این فیلم فراهم شود و امیدوارم فیلم با شرایط خوبی در عید فطر اکران عمومی شود.

براساس این گزارش، فیلم سینمایی «گلچهره» نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی زنگبار بود که موفق به دریافت کشتی طلایی جایزه اصلی این جشنواره شد .

جشنواره زنگبار امسال با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف و چهار فیلم ایرانی گلچهره، ندارها (محمدرضا عرب)‌،شیرین قناری بود(داوود توحیدپرست) و یکی می‌خواد باهات حرف بزنه (منوچهر هادی ) برگزار شد.

این جشنواره در زمره معتبرترین جشنواره های بین المللی سینمایی است که در قاره آفریقا برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها