کد خبر: ۱۴۷۲۸۷
زمان انتشار: ۲۰:۰۰     ۱۸ تير ۱۳۹۲
مشاور رئیس دانشگاه آزاد گفت: حادثه کوی دانشگاه و ۱۸ تیر عقبه فکری بلند مدتی داشت و در حقیقت ۱۸ تیر استارت اولیه براندازی نظام جمهوری اسلامی بود که به حمدالله با رهبری مقام معظم رهبری به نتیجه نرسید.

محمد حسین پر کره مشاور رئیس دانشگاه آزاد و مسئول بسیج سابق علوم و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پیرامون بررسی علل بروز حادثه 18 تیر 78 اظهار داشت: جامعه اعتماد خاصی به جنبش دانشجویی دارد چرا که این نهاد در فضای فرهیختگی قرار دارد و خروجی‌ آن نیز صادقانه است. به همین خاطر ملت آن را می‌پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه جنبش‌های دانشجویی نباید بازیچه دست گروه‌های سیاسی شوند، خاطرنشان کرد: دانشجویان و جنبش‌های دانشجویی باید خودشان را در حوره اخلاق و ولایت تقویت کنند، متاسفانه در حال حاضر در این دو حوزه عملکرد خوبی نداشتیم.

پرکره در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نباید بگذاریم جنبش‌های دانشجویی به جای اینکه روحیه دانشجویی داشته باشند به سازمان‌های اداری تبدیل شوند که این مورد باعث می‌شود از هدف اصلی‌ که بیداری مردم و روشن کردن آنهاست فاصله بگیرند. دانشجویان باید با روحیه انقلابی جنبش‌های دانشجویی را اداره کنند و فضای مطالبه‌گری را با سهم‌خواهی اشتباه نگیرند.

وی تاکید کرد: جنبش‌ دانشجویی باید بتواند بیانات مقام معظم رهبری را تبیین کرده و در راستای آن حرکت کند و باید تدبیر و تدبر و اخلاق را در فضای دانشجویی‌ ارتقاء دهند چرا که اگر غیر از این باشد مرگ جنبش دانشجویی فرا خواهد رسید.

مسئول بسیج سابق دانشگاه علوم تحقیقات پیرامون حوادث 18 تیر 78 گفت: حادثه کوی دانشگاه و 18 تیر یک عقبه فکری بلند مدت داشت، وقتی تاریخ 34 ساله انقلاب را بررسی می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که دشمن برای هر دهه انقلاب ما برنامه‌ریزی می‌کند تا هدف انقلاب که صدور آرمان‌های آن است محقق نشود. به همین خاطر حادثه 18 تیر را بوجود آورد.

پرکره ادامه داد: در 18 تیر 78 سوء مدیریت‌ها و سهل‌انگاری‌ها منجر شد که یک فضای آشوب در کشور بوجود بیاید و این باعث شد دشمن برای رسیدن به هدفش که جلوگیری از صدور انقلاب بود اقدامات جدی‌تری را انجام دهد، در حقیقت 18 تیر 78 شروع اولیه براندازی نظام جمهوری اسلامی بود که به حمدالله با رهبری مقام معظم رهبری به نتیجه نرسید.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر وظیفه جنبش‌های دانشجویی در آگاهی دادن به مردم، اظهار داشت: در سال 78 ما تدبیر نکردیم و جنبش‌های دانشجویی هم نتوانستند آگاهی‌های لازم را بوجود بیاورند، در حقیقت ما «عمار» نداشتیم و همین باعث شد دشمن آن حادثه تلخ را بوجود بیاورد درحالی که اگر در جنبش‌های دانشجویی روحیه مطالبه‌گری به جای سهم‌خواهی حکم‌فرما بود هیچگاه دشمن نمی‌توانست چنین اقداماتی را انجام دهد.

محمدحسین پرکره در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: آگاهی و عمل به موقع جنبش‌های دانشجویی در سال 92 آگاهی‌بخشی لازم را به همراه داشت و باعث شد دشمن نتواند دخالتی در کشور ما داشته باشد. در حقیقت اگر جنبش‌های دانشجویی با بصیرت‌تر و عمارگونه‌تر عمل کنند، باعث می‌شود کشور از فتنه‌های احتمالی در آینده در امان بماند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها