کد خبر: ۱۴۷۱۹۹
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۱۸ تير ۱۳۹۲
تئوری پرداز جریان دوم خرداد در گفتگو با پایگاه ۵۹۸ بیان داشت:
شاید بتوان انتشار مطالب تحریک آمیز و خلاف واقع از سوی روزنامه سلام را زمینه ساز اصلی وقایع 18 تیر سال 78 دانست روزنامه ای که بیشتر تبدیل به تریبون دشمنان نظام و انقلاب شده بود تا رسانه داخلی حامی منافع ملت و همچنین عملکرد دشمن پسند برخی از مسئولان وقت بستر این فتنه را فراهم نمود. پایگاه 598 در سالروز فتنه 18 تیر در گفتگویی کوتاه با دکتر صادق زیباکلام از چهره های تئوری پرداز اصلاح طلب به بررسی منشاء وقایع 18 تیر سال 87 پرداخته است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، شاید بتوان انتشار مطالب تحریک آمیز و خلاف واقع از سوی روزنامه سلام را زمینه ساز اصلی وقایع 18 تیر سال 78 دانست روزنامه ای که بیشتر تبدیل به تریبون دشمنان نظام و انقلاب شده بود تا رسانه داخلی حامی منافع ملت و همچنین عملکرد دشمن پسند برخی از مسئولان وقت بستر این فتنه که رهبری انقلاب درباره اش می فرمایند "دشمنان اصلى ما در سازمانهاى جاسوسى، طرّاحان این قضایا هستند" را فراهم نمود.

پایگاه 598 در سالروز فتنه 18 تیر در گفتگویی کوتاه با دکتر صادق زیباکلام از چهره های تئوری پرداز اصلاح طلب به بررسی منشاء وقایع 18 تیر سال 87 پرداخته است که دکتر صادق زیبا کلام با ارائه سخنانی متفاوت اصل توطئه بودن 18 تیر 87 را زیر سوال برده و آن اتفاقات را ناشی از بی تدبیری پلیس می داند.

حال به منظور روشن تر شدن نگاه اصلاحات و حامیان کنونی این جریان بخش های اصلی گفتگوی ما با صادق زیباکلام در ادامه می آید:

* 18 تیر را بعدا مانند دیگر پدیده ها در جمهوری اسلامی ایران به سمت و سوی تئوری های توطئه و انقلاب مخملی و جورج سوروس و قس علی هذا بردند. اما واقع مطلب این هست که داستان 18 تیر بخش عمده ای از به وجود آمدنش اشتباه فرمانده پلیس وقت تهران بود.

*در همه جای دنیا کسی را که می خواهند به عنوان فرمانده پلیس پایتخت کنند آن هم شهری که ده تا پانزده میلیون نفر جمعیت دارد شهری که یکی دومیلیون دانشجو دارد، فرماندهی را انتخاب می کنند که مقداری سعه صدر داشته باشد دارای ظرفیت تحمل بالا باشد و حداقل پنجاه تا شصت سال سن داشته باشد.

* دانشجویانی که آمدند در کوی دانشگاه و به نفع آقای خاتمی و روزنامه سلام شعار دادند مگر چند سالشان بود؟ همه آنها سنشان با سن فرمانده نیروی انتظامی آن زمان خیلی تفاوت نداشت و درکنار هم قرار گرفتن این دو جریان حاصلش 18 تیر 78می شود. آن وقت یک قضیه ی به این سادگی را پیچیده میکنیم و از آنطرف اصلاح طلبان بیان می کنند که 18 تیر کودتایی بود علیه خاتمی و از آنطرف اصولگراها هم بیان می‌کنند که 18 تیر کودتایی علیه کلیت نظام بود.

* به نظر من اگر به جای سردار نظری سردار طلائی یا سردار احمدی مقدم بود یا یک کسی که یک مقدار از سعه صدر برخوردار باشد هیچکدام از این وقایع اتفاق نمی افتاد و 18 تیر نه کودتایی بود نه طرحی بود و نه سازماندهی بود.

* آقای فرهاد نظری فکر می کند که اگر چهار تا دانشجو بیان کنند زنده باد خاتمی و مرگ بر کسانی که روزنامه سلام را بستند یعنی آمریکا به ما حمله کرده و ما باید با تمام توان و با تمام قوا برویم و با امریکا بجنگیم.

* آقای فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران سال 88 در اوج آن درگیریها و مسائلی که بود مهر سال 88 آقای وزیر علوم آمد دانشگاه تهران برای افتتاح سال تحصیلی و به ایشان گفته شده بود نیایید ولی ایشان اصرار داشت بیاد وقتی ایشان آمد دانشجوها متوجه شدند، آقای دکتر رهبر کاری که کردند این بود که به جای اینکه با دانشجوها درگیر شونداول در دانشگاه را بستند تا کسی از بیرون نتواند بیاد دانشگاه و کسی هم از داخل نتواند برود بیرون از دانشگاه بعد آمدند سریع آقای دکتر فرهاد دانشجو را که وزیر علوم بودند را خیلی سریع از دانشگاه خارجشان کردند و اقدام سومی که انجام دادند این بود که اجازه ندادند دانشجوها بیایند تظاهرات کنند یک ساعت دو ساعت دانشجوها دور دانشگاه تظاهرات کردند بعد هم خسته شدند رفتند سر کلاسشان.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها