کد خبر: ۱۴۷۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۰۴ تير ۱۳۹۰
معاون تبليغ و آموزش‌هاي كاربردي حوزه‌هاي علميه مهم ترين معضل در عرصه تبليغ و اعزام مبلغ را كمبود اعتبارات و بودجه مورد نياز دانست و گفت: اگر بودجه و هزينه يك مربي فوتبال را به ما بدهند، مي‌توانيم چند هزار مبلغ را به مناطق محروم اعزام ‌كنيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از روابط عمومي معاونت تبليغ و آموزش‌هاي كاربردي حوزه علميه قم، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن نبوي با اشاره به ارزش و جايگاه تبليغ روحانيت اظهار داشت: با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري بر ضرورت توسعه‌ و تقويت تبليغ روحانيت يا تبليغ مشافهه‌اي از سوي حوزه‌ي علميه، بي‌شك اين امر نيازمند كمك‌ها و مساعدت‌هاي خاص است‌.
وي بيان داشت:‌ به عنوان يكي از كساني كه وظيفه‌ام خدمت‌رساني به مبلغان ديني است بودجه‌هاي بسيار ناچيزي در اختيار دارم‌.
وي با اشاره به برخي هزينه‌هاي غيرضروري در كشور گفت: اگر بودجه و هزينه يك مربي فوتبال را به ما بدهند، مي‌توانيم چند هزار مبلغ را به مناطق محروم اعزام ‌كنيم‌.
معاون تبليغ و آموزش‌هاي كاربردي حوزه‌هاي علميه اظهار داشت: هنوز جايگاه حمايت جدي از مبلغان براي اعزام به مناطق محروم احيا نشده است‌.
‌نبوي بيان داشت:‌ گاهي به دليل اينكه مهندسي درستي در مخارج فرهنگي نمي‌شود، براي تامين هزينه‌هاي ضروري از جمله در عرصه تبليغ با مشكل مواجه هستيم‌.
وي نام‌گذاري اول تير ماه و سالروز تاسيس سازمان تبليغات اسلامي به نام روز تبليغ و اطلاع‌رساني ديني را ارزشمند دانست و گفت: بسيار شايسته است كه حداقل در سال يك روز ذهن‌ها متوجه بحث تبليغ ديني شود‌.
‌نبوي عنوان داشت: تبليغات در بين انسان‌ها به دليل ويژگي‌هاي خاص انسان و استعدادهاي ويژه‌ي او از جايگاه والايي برخوردار است‌.
وي با اشاره به مختار بودن انسان در رسيدن به سعادت و شقاوت دنيوي و اخروي گفت: تمام ارزش‌هاي وجودي انسان در قالب اختيار رشد و بروز پيدا مي‌كند‌.
معاون تبليغ و آموزش‌هاي كاربردي حوزه‌هاي علميه بيان داشت‌: همه طرفداران پاكي و گمراهي به خاطر وجود ويژگي مختار بودن انسان در انتخاب راه، كار تبليغي دارند‌.
اين استاد حوزه علميه قم با اشاره به آياتي از قرآن كريم با توصيف ارزش و جايگاه تبليغ دين تاكيد كرد: بر اساس ظرفيت انسان در رسيدن به سعادت و شقاوت، خداوند نخستين و مهم‌ترين وظيفه انبياي الهي را تبليغ دين تعيين كرده است‌.
معاون تبليغ و آموزش‌هاي كاربردي حوزه‌هاي علميه با استفاده از آيات قرآن كريم اظهار داشت: بي‌شك اگر ما در عرصه تبليغ دين خوب عمل كنيم مي‌توانيم انسان را به جايگاهي بالاتر از ملائك ببريم‌.
اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگرچه تبليغ دين در قالب‌هاي مختلف علمي و هنري صورت مي‌گيرد اما بحمدالله امروزه روحانيان ناب‌ترين و صريح‌ترين شيوه‌ي تبليغ ديني را در دنيا ارائه مي‌كنند‌.
وي در ادامه بيان داشت: شناخت نيازهاي فكري مخاطبان و آسيب‌هاي اعتقادي و اجتماعي موجود در جامعه از ضرورت‌هاي يك تبليغ موفق است‌.
وي فرصت تبليغ تابستان را يك فرصت استثنايي و مناسب دانست و اظهار داشت: مبلغاني كه از ارگان‌هاي مختلف براي تبليغ تابستان اعزام مي‌شوند بيشترين برنامه‌ريزي را براي ايجاد ارتباط موثر و صميمي با جوانان و نوجوانان داشته باشند‌.
معاون تبليغ و آموزش‌هاي كاربردي حوزه‌هاي علميه گفت: مبلغان بايد تلاش كنند با اجراي برنامه‌هاي شاد و با نشاط، حضور در مكان‌هاي ورزشي و استفاده از فضاهاي اردويي و با جذب بيش از پيشِ جوانان، تبليغ موفقي داشته باشند‌.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها