به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از روابط عمومي معاونت تبليغ و
آموزشهاي كاربردي حوزه علميه قم، حجتالاسلام والمسلمين محمدحسن نبوي با
اشاره به ارزش و جايگاه تبليغ روحانيت اظهار داشت: با توجه به تاكيد مقام
معظم رهبري بر ضرورت توسعه و تقويت تبليغ روحانيت يا تبليغ مشافههاي از
سوي حوزهي علميه، بيشك اين امر نيازمند كمكها و مساعدتهاي خاص است.
وي بيان داشت: به عنوان يكي از كساني كه وظيفهام خدمترساني به مبلغان ديني است بودجههاي بسيار ناچيزي در اختيار دارم.
وي با اشاره به برخي هزينههاي غيرضروري در كشور گفت: اگر بودجه و
هزينه يك مربي فوتبال را به ما بدهند، ميتوانيم چند هزار مبلغ را به مناطق
محروم اعزام كنيم.
معاون تبليغ و آموزشهاي كاربردي حوزههاي علميه اظهار داشت: هنوز
جايگاه حمايت جدي از مبلغان براي اعزام به مناطق محروم احيا نشده است.
نبوي بيان داشت: گاهي به دليل اينكه مهندسي درستي در مخارج فرهنگي
نميشود، براي تامين هزينههاي ضروري از جمله در عرصه تبليغ با مشكل مواجه
هستيم.
وي نامگذاري اول تير ماه و سالروز تاسيس سازمان تبليغات اسلامي به نام
روز تبليغ و اطلاعرساني ديني را ارزشمند دانست و گفت: بسيار شايسته است
كه حداقل در سال يك روز ذهنها متوجه بحث تبليغ ديني شود.
نبوي عنوان داشت: تبليغات در بين انسانها به دليل ويژگيهاي خاص انسان و استعدادهاي ويژهي او از جايگاه والايي برخوردار است.
وي با اشاره به مختار بودن انسان در رسيدن به سعادت و شقاوت دنيوي و
اخروي گفت: تمام ارزشهاي وجودي انسان در قالب اختيار رشد و بروز پيدا
ميكند.
معاون تبليغ و آموزشهاي كاربردي حوزههاي علميه بيان داشت: همه
طرفداران پاكي و گمراهي به خاطر وجود ويژگي مختار بودن انسان در انتخاب
راه، كار تبليغي دارند.
اين استاد حوزه علميه قم با اشاره به آياتي از قرآن كريم با توصيف ارزش
و جايگاه تبليغ دين تاكيد كرد: بر اساس ظرفيت انسان در رسيدن به سعادت و
شقاوت، خداوند نخستين و مهمترين وظيفه انبياي الهي را تبليغ دين تعيين
كرده است.
معاون تبليغ و آموزشهاي كاربردي حوزههاي علميه با استفاده از آيات
قرآن كريم اظهار داشت: بيشك اگر ما در عرصه تبليغ دين خوب عمل كنيم
ميتوانيم انسان را به جايگاهي بالاتر از ملائك ببريم.
اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگرچه تبليغ دين در قالبهاي مختلف علمي
و هنري صورت ميگيرد اما بحمدالله امروزه روحانيان نابترين و صريحترين
شيوهي تبليغ ديني را در دنيا ارائه ميكنند.
وي در ادامه بيان داشت: شناخت نيازهاي فكري مخاطبان و آسيبهاي اعتقادي و اجتماعي موجود در جامعه از ضرورتهاي يك تبليغ موفق است.
وي فرصت تبليغ تابستان را يك فرصت استثنايي و مناسب دانست و اظهار
داشت: مبلغاني كه از ارگانهاي مختلف براي تبليغ تابستان اعزام ميشوند
بيشترين برنامهريزي را براي ايجاد ارتباط موثر و صميمي با جوانان و
نوجوانان داشته باشند.
معاون تبليغ و آموزشهاي كاربردي حوزههاي علميه گفت: مبلغان بايد تلاش
كنند با اجراي برنامههاي شاد و با نشاط، حضور در مكانهاي ورزشي و
استفاده از فضاهاي اردويي و با جذب بيش از پيشِ جوانان، تبليغ موفقي داشته
باشند.