کد خبر: ۱۴۶۹۲
زمان انتشار: ۰۱:۲۶     ۰۴ تير ۱۳۹۰
دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، پرداختن به مساله جهاد اقتصادي را اولويت سال جاري برشمرد و خاطرنشان كرد كه اگر من مسئول مسئله‌ام برگزاري جشن ايرانيان و يا مفاهيم فرهنگي-هنري مبتذل است، خود معلوم مي شود كه اين زاويه با رهبري است.

به گزارش 598 به نقل از ايسنا، حسين فدائي در پانزدهمين نشست جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با طرح اين سوال كه تصور كلي كه ما از آرايش جريان حق و باطل كه در عرصه بين المللي مي خواهيم ارائه بدهيم چيست؟ اظهار كرد: در حال حاضر خط و مسير انبياء و جبهه حق در شرايطي است كه نظام سلطه با يك سابقه سيصد الي چهارصد ساله توانسته است يك نظام سياسي و جهان شمول را تعريف كند و به الزامات اجرايي اين تصوير كلي عليت ببخشد و سردمدار و پرچمدار جريان باطل نيز در حال حاضر آمريكا، انگليس و اسرائيل هستند.

وي افزود: زماني كه نظام طاغوتي در كشور ما حاكم بود، نيروهاي طرفدار حق از امكاناتي برخوردار نبودند و اين در حالي بود كه نظام سلطه به لحاظ امكانات مالي با مشكلي روبرو نبود.

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بيان اين‌كه در حال حاضر با تغييرات معادلات دنيا ديگر شرايط گذشته براي آمريكا در سطح جهان وجود ندارد، گفت: آن ها عملا در باتلاق خود فرو رفته و شكست خورده اند.

فدايي گفت: ما وقتي مسائل جزئي دنيايمان را بررسي مي كنيم، بسيار نگران مي شويم، ولي بايد از بيرون به وضعيت خود بنگريم تا از جريان حق تصوري كلان به دست بياوريم.

وي با اشاره به پيشرفت هاي تكنولوژيكي كشورمان، اظهاركرد: وضعيت ما در حال حاضر پس از سي و دو سال مقاومت و تلاش به گونه‌اي است كه نظام سلطه بسيار نسبت به جايگاه نظام ما نگران است .

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: ما از اين‌كه برخي از مسولانمان وفاي به عهده نكرده‌اند و آن گونه كه شايسته است، در مسير انقلاب و شهدايمان گام برنداشته‌اند ناراحتيم، ولي اين ناراحتي‌ها نبايد منجر به اين شود كه واقعيت‌هاي پيش رو جمهوري اسلامي را نبينيم.

فدايي با بيان اين‌كه حرف درون خانوادگي ما نبايد منجر به درگيري ذهنمان و نديدن جايگاهمان درمقابل نظام سلطه شود، ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر سردمدار جبهه حق در دنيا است و اگر ما نتوانيم در تحليل مسائل مختلف وزن مناسب آن‌ها را مد نظر قرار دهيم، در تحليل‌هايمان دچار انحراف مي شويم .

وي گفت: تمام دسيسه‌هاي دشمن براي اين است كه ما را جزئي‌نگر و درگير مسائل جاري كند و از رسالت تاريخي خود قافل شويم، ما نبايد تغيير موضع دهيم، بلكه بايد به جايگاه خودمان در مسير تاريخ بشريت و رسالت سنگين و بزرگمان در اين مسير و جبهه حق بنگريم.

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: ما اگر نگاه تاريخي و جايگاه خود را در مناسبات بين الملل درك نكنيم در مسائل جزئي، عيني و روزمره درگير مي شويم، پس از چند سال عمرمان تمام مي شود و هيچ نقش موثري نخواهيم داشت، از اين منظر انتظاراتمان را تعريف كرده و از همين منظر نيز دوست خواهيم داشت كه دولتمان، دولت كريمه باشد.

فدايي در ادامه با بيان اين‌كه يك مسئول در جهاد اقتصادي بايد پاك، ايثاْرگر، مجاهد و خدمتگزار باشد و گفت:با رويكرد و نگاه ي كلي مي توانيم مقداري معنا و مفهموم جهاد اقتصادي را از منظر مقام معظم رهبري درك كنيم .

وي اظهار كرد: جهاد يعني يك تلاش مستمر و خستگي ناپذير براي دفع تحليلات دشمن و رفع موانع براي تحقق عدالت و پيشرفت به قصد غربت، بايد بدانيم جهاد اقتصادي عنواني بي مفهوم و بي معنا نبوده است، بلكه طرح آن از سوي رهبري به معناي بسيج همه ظرفيت‌هاي دروني نظام است.

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اظهار كرد: خط فتنه، نحراف و نيز نظام سلطه به صورت مشترك به گونه ي عمل مي كنند كه ما ظرفيتمان درگير وضع موجود شود و كمتر به وضع مطلوب و پيشرفت و عدالت انديشيده و در اين مسير گام برداريم.

فدايي گفت: انتظار ما از دوستانمان، حزب اللهي ها ، فرهيختگان، تصميم سازان ، تصميم گران و رسانه ها اين است كه موضوع جهاد اقتصادي مسئله اصلي كشور شود و محور تعيين كننده در همه مناسبات حتي عزل و نصب‌ها ، سفرها، مذاكرات بين المللي ، جلسات ، كنفرانس‌ها ، همايش‌ها ، نمايش‌ها و آموزش ها بر اساس تحقق گفتمان جهاد اقتصادي در اين سال سامان پيدا كند.

وي با بيان اين‌كه متاسفيم كه سه ماه از سال مي گذرد و شايد كمترين توجه نسبت به جهاد اقتصادي در اين مدت وجود داشته است، گفت: زيباترين رفتار را خود مقام معظم رهبري در اين زمينه داشته‌اند، زيرا در روزهاي اول سال در منطقه عسلويه حاضر شدند و اين حركت به مسئولان نشان مي دهد كه اين مسير را برويد و اگر من مسئول از همان موقع تا به حال حاضر مسئله‌ام برگزاري جشن ايرانيان و يا مفاهيم فرهنگي-هنري مبتذل است، خود معلوم مي شود كه اين زاويه با رهبري است و استدلال نمي خواهد.

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: خوب است كه در مناسبت هاي مختلف فراموش نكنيم كه اين انقلاب چه فرازها و فرودهاي داشته است و چه خون هاي تقديم آن شده است.

فدايي گفت: شكل گيري جهاد اقتصادي يك طرح جامع مبتني بر الگوي اسلامي ايراني است، تا بتوانيم نسبت همه فعاليت‌ها را با آن ارزيابي كنيم.

وي ادامه داد جهاد اقتصادي در واقع با دو رويكرد برخورد با دشمن و رفع موانع داخلي و عقب افتادگي‌ها بايد همراه باشد و اين دو بايد باهم ديده شود.

وي اظهار كرد:براي اين‌كه بتوانيم در عرصه جهاد اقتصادي به پيش برويم، نيازمند به ايجاد قرارگاه اقتصادي هستيم تا فرماندهي واحدي از ظرفيت‌هاي گوناگون كشور بهره گيري كند.

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: در جهاد اقتصادي بايد برنامه‌ها، اهداف، راه بردها و تاكتيك هاي دشمن را خوب بشناسيم، زيرا نمي توانيم جداي از رفتار دشمن برنامه ريزي كنيم و بايد در اين عرصه با توجه به تصميماتي كه در عرصه بين المللي بر عليه كشورمان اتخاذ مي شود، اقدام كنيم.

فدايي در ادامه با بيان اين‌كه انتظار جلسه از من اين است كه وارد بحث هاي جنجالي روز بشوم، گفت: مثلا دوست دارند كه بگويم فتنه چيست؟ انحراف چيست؟ جن چيست؟ رمل و اسطورلاب چيست ؟ ولي بايد بگويم ما را به اينجا كشانده‌اند و خودمان نيز در حال رفتن به دنبال آن‌ها هستيم.

وي افزود: فردي مي‌گفت" من به گونه اي حرف مي‌زنم كه با من مخالفت كنند و باعث معروف شدنم، بشود" و بايد بدانيد در اين ميان ميدان بازي را فرد و يا جريان مقابل تعريف مي كند و اين ما هستيم كه منفعل مي شويم.

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي همچنين اظهار كرد: رهبر انقلاب تاكيد بر جهاد اقتصادي كرده‌اند و نبايد بگذاريم كه اين ميدان از دستمان برود و اين يعني كه يك نماينده، وزير، ‌رئيس جمهور، رئيس قوه قضايه و رئيس قوه مقننه و كساني كه در اين جلسه هستند، اين را از من و اين مسولان مطالبه كنند؛ بنابراين از من نپرسيد كه رمل و اسطورلاب و جن گيران چه شده‌اند و چه چيزي مي گفتند، زيرا اين در واقع همان چيز است كه دشمن دوست دارد.

فدايي با بيان اين‌كه ما بايد مطالباتمان بر اساس مهندسي رهبري سامان يابد، ادامه داد: نهايت پرداختن به مباحثي چون جريان فتنه اين است كه باعث مي شود، دشمن از فضا و نتيجه‌اي كه حاصل مي شود، بهره ببرد.

وي گفت: عده اي از حدود دو سال پيش برنامه ريزي كرده بودند و عمليات هم كردند كه بگويند امسال سال فرهنگي است، تا بدين وسيله در راستاي توسعه ي فرهنگ اباهه گري گام بردارند و به حساب خود جامعه خاموش را بيدار كنند، تا جاذبه را در محيط اجتماعي خاكستري براي خود به وجود بياورند تا در نهايت در انتخابات راي بياورند،اما همه بافته‌هايشان با مفهومي كه رهبري انتخاب كردند، به هم ريخت.

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در ادامه اظهار كرد:من نمي گويم كه مشكلات وجود ندارند، ولي نبايد مشكلات روزمره ما را از جايگاه مان در منظر كشورهاي مسلمان و جبهه ي حق غافل سازد و در اين زمينه ما را از رسالت تاريخي‌مان دور نگه دارد و باعث شود كه آن ها را فراموش كرده و در مسائل روزمره متوقف شويم.

فدايي گفت: مفهوم جهاد اقتصادي يك راهبرد است كه بايد تحت ضلع يك راهبرد بزرگتر به عنوان دهه توسعه و پيشرفت معنا يابد كه آن را نيز رهبري ترسيم كرده‌اند.

وي اظهار كرد: ما در مسير تحقق جهاد اقتصادي بايد وحدت داشته باشيم و مهمترين عامل تحقق وحدت نيز تكيه بر اصول است و در اين عرصه بايد بدانيم كه مفاهيم اساسي انقلاب بايد محور گفت‌وگو شود، زيرا وحدت روي افراد ارتجاع و بازگشت است و اين وحدت با مفاهيم و تكيه بر آن‌ها است كه پيش مي رود.

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در ادامه گفت: نيروي اصول گران بايد وحدت داشته باشند، يعني اين‌كه كساني بايد روي كار بيايد كه باور داشته باشند جهاد اقتصادي بايد محور بشود و به عدالت و مبارزه ي با فساد باور داشته باشند و افرادي فاسد ستيز، انحراف ستيز، ‌فتنه ستيز و عدالت خواه باشند و به آرمان هاي امام و شهدا ايمان داشته باشند و اين يعني مفاهيم اساسي كه باعث شكل گيري و پيروزي انقلاب شد و گفتمان انقلاب اسلامي و اصول گرايي را سامان داد، اتخاذ كنيم و نگذاريم كه آن‌ها فراموش شوند.

فدايي گفت: ما نبايد بگذاريم كه فراز و فرودهاي زندگي باعث شود يادمان برود كه مسئوليت در جمهوري اسلامي، يعني فداكاري و قرار دادن همه وجوه براي مردم و اين كه اين امانت الهي در دست يك انسان صالح و امانتدار باشد و ابزاري براي رسيدن قدرت فرد يا گروهي كه بخواهد در مقابل جمهوري اسلامي قرار بگيرد، نشود.

وي اظهار كرد: ما بايد بدانيم كه يك قوه اعتبار و مشروعيتش پايبند به اسلام و مطيع رهبر باشد و مطيع رهبر بودن را ما يك ارزش مي دانيم و قائل به اين نكته هستيم اين ارزش غير از عقبه شرعي، داراي عقبه اي عقلاني است.

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي همچنين اظهار كرد: وقتي كه ما گفتمان را احيا نكنيم، ديگر اين كه فردي فاسد مسئول شود يا اين‌كه يك فردي صالح، ديگر برايمان فرقي نمي كند. و يك مسئول هم جرات پيدا مي كند تا فردي ناصالح را مسئول قرار دهد.

فدايي افزود: وحدت در مسير تكامل انقلاب اسلامي لازم ،ضروي و اجتناب ناپذير است، ولي منظور ما وحدتي است كه هدفش مشخص و معيار و محتوا دارد و مبتني بر گفتمان انقلاب اسلامي است .

وي گفت:كشور ما در حال حاضر از چند جهت مورد تهديد و فشار قرار گرفته است. كه يكي از آنها از سوي نظام سلطه و ديگري ضد انقلاب حرفه‌اي و همچنين طايفه جديدي به نام فتنه است و جريان جديدي نيز به نام انحراف از جمله آن‌ها است كه البته اين ظرفيت و بزرگي انقلاب را نشان مي دهد.

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در ادامه اظهاركرد: همه اين جريانات بسيج شده‌اند و شبانه روز در حال نقشه كشيدن هستند، تا به اين انقلاب و مردم مظلوم ما ضربه بزنند، ولي مشيت الهي برعكس است و خدا چيز ديگري را مي خواهد.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين مراسم از فدايي سوال شد كه با توجه به نامگذاري امسال با عنوان جهاد اقتصادي و اظهار نظر وي كه در اين زمينه بايد قرارگاهي تشكيل شود، چرا اكثر وزارتخانه هاي اقتصادي ما وزير ندارند؟ كه وي اظهار كرد: همه دشمنان ما با هم مي خواهند ميدان بازي را به گونه‌اي طراحي كنند كه ما در جلسات خود ظرفيت‌هاي مختلفمان درگير اين مسئله شود و اين يك شگرد است و ما بايد بدانيم كه شيطان نيز جهان شمول فكر مي كند و فكر هم كه شيطاني باشد، شيطان رامي يابد و اين دو به يكديگر مي رسند، البته اين نكته در مورد انديشه الهي نيز صدق مي كند و در صورت ايستادگي ما برمواضع الهي آنها نيز جهان شمولي خواهند يافت.

وي با بيان اين‌كه بايد از موانع عبور كنيم، افزود: به هر حال بعضي از مطالب به خاطر مصلحت عالي نظام غير قابل گفت در محافل عمومي است، زيرا امكان سوء استفاده از آن ها توسط ديگران ودشمنان وجود دارد و در اين صورت بيان آن ها خلاف شرع است.

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي همچنين اظهار كرد: ما نسبت به خيلي از اتفاقاتي كه در حال رخ دادن است، راضي نيستيم، ولي بايد بتوانيم به درستي عمل كنيم و خوب، صحيح و درست عمل كردن ما در همه مقاطع و مشخصا مقطع زماني حاضر، اين است كه در مسيري كه رهبري ترسيم مي كنند، گام برداريم و ايشان نيز موافق تزريق التهاب در جامعه نيستند و دوست دارند جامعه بيش از هر زمان وحدت داشته باشد و مسئولان نيز در مسير وحدت گام بردارند و ما بايد در اين زمينه كمك كنيم.

فدايي همچنين اظهاركرد: همچنين رهبري مي خواهند كه با مشكلات و معضلاتي كه به وجود مي آيد، عقلاني و نه احساسي برخورد شود و ايشان مي فرمايند كه نگذاريد مسائل حاشيه اي به مسائل اصلي تبديل شود و اگر ما همه در اين عرصه كمك كنيم، باعث ايجاد بازدارندگي در برابر دسيسه‌هاي دشمن مي شويم.

وي گفت: البته نبايد آنچنان هم نگران باشيد، زيرا حزب الله "بيل به كمرش نخورده است" و به موقع اش هر كس باشد را مي گيرد و به كناري مي اندازد، حال هر كس كه مي خواهد باشد و اصلا نگران نباشيد.

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: متاسفانه يكي از مشكلات ما اين است كه هر كدام ما فكر مي كنيم، راه خودمان درست است و به اين ترتيب در كارها مشكل ايجاد مي شود.

وي افزود: در حال حاضر احساس مي كنيم كه سه رويكرد عملا در مجلس نسبت به مسائل جاري خود را نشان مي دهد البته من نمي گويم كه تيم خاصي آن را طراحي كرده است.

وي افزود: يكي از اين رويكردها مي گويد كه اين مشكلاتي كه مي بينيم مانند جريان فتنه ،انحراف و... مهم نيستند و دو سال ديگر صبر مي كنيم تا در انتخابات آينده ي رياست جمهوري نظرمان را اعمال كنيم.

فدايي گفت: رويكردي ديگر نيز مي گويد كه ما نماينده مردم هستيم و مردم از ما مطالبه مي كنند و وظيفه ما اين است كه قانون را اعمال كرده و از همه ظرفيت‌هاي قانوني و نظارتي خودمان استفاده كنيم تا نسبت به رفتار انحراف و فتنه بازدارنده باشيم.

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در ادامه اظهار كرد: همچنين گروه سوم مي گويد كه ما رويكرد گروه اول را قبول نداريم و نيز مي گويد ظرفيت‌هاي قانوني را هم قبول داريم، ولي اينها بايد تابع يك مصلحت بالاتر باشند كه آن هم اين است كه استفاده از اين ظرفيت‌ها منجر به درگير شدن بيشتر و توقفمان نشود و التهاب نيز بيشتر نشده و وحدت را از بين نبريم.

فدايي با بيان اين‌كه من فكر مي كنم اين رويكرد سوم عقلاني است و درست هم هست، ادامه داد: البته شاخص اصلي آن نيز در تبعيت از رهبري است.

به گزارش ايسنا، در سوال ديگري از فدايي در رابطه با اختلافات مسولان داخلي سوال شد كه وي گفت: عده اي از دوستان هستند كه اسمشان اصولگرا است و مي گويند كه ما بايد واقع گرا باشيم و اين از نظر آن‌ها يعني اين‌كه بايد با توجه به واقعيت‌هاي موجود تصميم گرفت.

وي ادامه داد : يك حرف ديگر مي گويد واقعيت را ببين، ولي آرمان هم داشته باش، يعني واقع بيني به همراه آرمان خواهي و اين به معني به جلو رفتن است و من بايد بگويم كه چشمم را نسبت به واقعيت نمي بندم، ولي بايد يادمان باشد كه در چه جايگاه تاريخي قرار داريم و آرمان هايمان چه چيزهاي است و با توجه به آن ها بايد تصميم بگيريم.

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با شركت سايپا و برگرداندن آن به بيت المال گفت: در كميسيون اصل 44 اين موضوع بررسي شده است و به احتمال غريب به يقين موضوع آن منتفي خواهد شد، يعني كار خلالف قانوني داشتند، انجام مي دادند و واكنش نمايندگان بسيار خوب بود و در كميسيون اصل 90 نيز اين موضوع دنبال شد و اصل كار خلالف قانون برمي گردد.

فدايي در پاسخ به سوالي درباره عملكرد يك جريان در مورد اجنه، گفت: در بحث اعتقادي نسبت به اين موضوع كاري نداريم و ميزان نفوذ اجنه و ابعاد وجودي آن‌ها در مباحث اعتقادي ما مطرح شده است ولي نكته مهمي كه در اينجا وجود دارد اين است كه در طول تاريخ بشريت همه حكام غير از اولياء و زمامداران الهي سعي كرده اند كه از ظرفيت اين موجودات براي خود بهره ببرند.

وي افزود: طايفه انحراف معجوني از همه فكرهاي غلط و درست و گوناگون دارد وارتباط با افرادي را كه ادعا مي‌كنند، قدرت پيشگويي و پيش‌بيني دارند را جايگزين ارتباط با افراد وارسته كرده‌اند. عده‌اي از اين افردا توجيهاتي شيطاني براي كارهاي‌شان دارند. عده‌اي نيز هستند كه با شيطان و اجنه ارتباط برقرار مي كنند و حال اين اجنه در همه جا هستند، همانطور كه ملائكه نيز هستند.

فدايي گفت: ما بايد بدانيم آن‌چه كه باعث مي شود انسان مومن مسير صحيح را برود، توكل به خدا، رفتار منطقي و عقلاني است و ما مكلف هستيم كه در دنيا با روال معمولي و منطقي كه خداوند و ائمه معصومين (ع) به ما ياد داده اند، عمل كنيم و در اين مورد مي بينيم كه حتي امام حسين (ع) در صحراي كربلا كمك اجنه را در مقابله با سپاه ظلم نمي پذيرد.

به گزارش ايسنا، فدايي در جمع خبرنگاران حاضر در اين مراسم نيز در پاسخ به اين سوال كه مقام معظم رهبري ، نمايندگان شوراي مجلس اسلامي را به دوري از منابع قدرت و ثروت توصيه كرده‌اند و با توجه به بيانات ايشان، آيا افرادي كه به اين منابع نزديك مي شوند، مي‌توانند خادم مردم باشند؟ گفت: خير حتما اين گونه نيست يعني اگر كسي بخواهد با كانون هاي قدرت و ثروت خودش را تنظيم كند، نفس تنظيم و هماهنگي اين فرد با اين كانون ها از ابتدا براي خودش و نه براي مردم است.

وي افزود: فرد براي اين خود را با كانون هاي قدرت هماهنگ و تنظيم مي كند كه به مطامع و خواسته‌هاي خود برسد و اگر كسي بخواهد به مردم خدمت كند، معلوم است كه ارتباط با كانون‌هاي قدرت و ثروت در تضاد با آن و رابطه ي ميان آن دو مانند رابطه آب و آتش است.

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در پاسخ به اين سوال كه چه راهكارهايي را براي جلوگيري از نزديك شدن نمايندگان مجلس به منابع قدرت و ثروت پيشنهاد مي كنيد، گفت: يكي از راه حال ها براي پيشگيري از اين اتفاق بصيرت و مطالبه افكار عمومي است، زير ا افكار عمومي بايد به سمت و سوي برود كه اين خواسته ،‌خواسته عمومي بشود و در اين عرصه رسانه ها نيز نقش بسزايي دارند و بايد اين مطالب را توجيه و تبليغ كنند.

فدايي گفت: همچنين دستگاه‌هاي نظارتي نيز بايد در بررسي صلاحيت هاي دقت كنند تا افرادي كه ضوابط و معيارهاي صحيح را رعايت نمي كنند، نتوانند از آنها عبور كنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها