کد خبر: ۱۴۶۶۴۱
زمان انتشار: ۱۹:۵۱     ۱۶ تير ۱۳۹۲
شبکه خبری اسکای نیوز عربی از پیشروی‌های ارتش سوریه در استان حمص و تسلط ارتش بر بخش‌هایی از این استان خبر داد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت این شبکه خبری، ارتش سوریه که از چند ماه گذشته تاکنون شهر حلب را به محاصره درآورده، موفق شده است به پیشروی‌های چشمگیری در این شهر دست یابد.

بنا به گزارش این شبکه خبری، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند در شماری از مناطقی که گروه‌های مسلح سوری در آن حضور داشتند پیشروی کرده و بسیاری از ساختمان‌های این مناطق را از تروریست‌های تکفیری پاکسازی کنند.

علاوه بر این طی درگیری‌های ارتش با گروه‌های تروریستی شمار زیادی از افراد مسلح تروریستی کشته شدند.

این در حالی است که برخی منابع محلی سوریه نیز اعلام کردند که طی درگیری‌های استان حمص از گاز زرد رنگ استفاده شده و در پی آن ده‌ها تن دچار حالات خفگی شده اما هنوز صحت این خبر از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

در منطقه الخالدیه نیز نیروهای نظام سوریه که از هشت روز گذشته تاکنون عملیات گسترده‌ای را آغاز کردند موفق شدند تا بخش‌هایی از این شهر را به سلطه خود درآورند.

طارق بدرخان، یکی از فعالان در حمص در این خصوص اعلام کرد که ارتش سوریه موفق شد خط اول دفاعی گروه‌های مسلح در شهر حمص را نابود کند.

وی همچنین در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز عربی که از طریق اسکایپ صورت گرفت، اعلام کرد: حملات ارتش به گروه‌های مسلح به نحوی کوبنده بود که ما احساس کردیم آنها آسمان را به لرزه درآوردند.

بنا به گفته این منبع مخالف، درگیری‌ها تا صبح روز شنبه نیز ادامه داشت.

در دمشق نیز نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح در منطقه القاوون درگیر شدند که در پی آن موفق شدند شمار زیادی از گروه‌های مسلح را از بخش‌های اعظم دمشق به بیرون برانند.

تلویزیون رسمی سوریه در این خصوص گزارش داد: نیروهای ارتش این منطقه را به طور کلی به سلطه خود درآورده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که ارتش این کشور روز شنبه حملات هوایی را به مناطق شرقی و جنوب دمشق انجام داد و در پی این حملات درگیری‌های خونین میان ارتش و نیروهای مخالف مسلح در منطقه العسالی، جورة الشریباتی در دمشق به وقوع پیوست.

از سوی دیگر، سایت خبری الوطن العربی گزارش داد: ارتش سوریه روز شنبه خاکریز‌هایی را در منطقه مرزی با لبنان ایجاد کرد.

بنا به گفته یک منبع امنیتی، این خاکریزها در منطقه مشترک مرزی با لبنان قرار دارد و ارتش سوریه از 10 روز گذشته اقدام به ایجاد آنها کرده است.

این منبع ادامه داد: خاکریزهای ایجاد شده تا مسافت 800 متر ادامه دارد و شمار زیادی از اهالی این مناطق مجبور به ترک منازل‌شان شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها