کد خبر: ۱۴۶۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۰۲ تير ۱۳۹۰
به گزارش فارس، پايگاه خبري الجزيره قطر اعلام كرد كه هفت نويسنده معروف از جمله سلمان رشدي در نامه‌اي خطاب به شوراي امنيت سازمان ملل، خواستار محكوميت سوريه شدند.

الجزيره اعلام كرد كه سلمان رشدي، امبرتو اكو (نويسنده ايتاليايي)، برنار هنري لوي (نويسنده فرانسوي)، ديويد گروسمن و آموس اوز (نويسندگان اسرائيلي) و اورهان باموك (نويسنده ترك) و والي سونيكا (نويسنده نيجري) كساني هستند كه نامه مذكور را امضا كردند.

هم اكنون نمايندگان كشورهاي فرانسه، انگليس، آلمان و پرتغال سخت در تلاش هستند تا پيش‌نويس قطعنامه عليه سوريه تصويب شود اما چين، روسيه، برزيل، لبنان و آفريقاي جنوبي با اين اقدام مخالفند و روسيه تصريح كرد كه هرگونه قطعنامه عليه سوريه را در اين خصوص وتو خواهد كرد.

بنا بر اين گزارش، اين نامه در پايگاه اينترنتي برنار هنري لوي منتشر شده است و در آن از شوراي امنيت خواسته شده است تا به علت آنچه سركوب تظاهرات مردم سوريه خوانده شده، دولت اين كشور محكوم شود.

هنري لوي كسي است كه گفته مي‌شود مارس گذشته در اتخاذ تصميم نيكلا ساركوزي رئيس جمهوري فرانسه براي دخالت نظامي در ليبي نقشي مهم ايفا كرده است.

در اين نامه آمده است: از لحاظ اخلاقي فاجعه‌آميز و غيرقابل قبول خواهد بود كه به اين پيشنهاد توجهي نشود و به دليل تهديد برخي به وتو كردن قطعنامه، سرنوشت آن سطل زباله باشد.

روز گذشته اتحاديه اروپا در ادامه تشديد تحريم‌هاي سوريه، ارتش اين كشور را نيز در ليست تحريم قرار داد و اعلام كرد كه در صورت موافقت رسمي اعضاي اين اتحاديه، تحريم جديد از جمعه اجرايي مي‌شود.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها