کد خبر: ۱۴۶۲۳۵
زمان انتشار: ۰۰:۱۷     ۱۵ تير ۱۳۹۲
وزير خزانه‌داري آمريکا: تحريم‌هاي ايران در طول تاريخ بي‌سابقه است
مواضع مغرضانه و خصمانه آمريکايي‌ها درباره موضوع هسته‌اي کشورمان به مانند تمامي سال‌هاي اخير بر روي ميز واشنگتن قرار دارد.
در حالي که مقامات ارشد وزارت خارجه آمريکا ادعا مي‌کنند واشنگتن بر حل ديپلماتيک موضوع هسته‌اي ايران مصمم است، وزير خزانه‌داري آمريکا اذعان کرد که تحريم‌هاي کنوني عليه اقتصاد ايران، سخت‌ترين تحريم‌ها در طول تاريخ است.
اين اذعان «جک لو» وزير خزانه‌داري آمريکا در شرايطي است که علت و بهانه اعمال تحريم‌هاي ضد ايراني، برنامه هسته‌اي کشورمان مي‌باشد.
در همين رابطه، توماس کانتريمن معاون وزير امور خارجه آمريکا در سخناني با ادعاي اينکه واشنگتن مي‌خواهد موضوع هسته‌اي ايران را به صورت ديپلماتيک حل کند از تهران خواست به ميز مذاکرات بازگردد!
اين در حالي است که ايران هيچ‌گاه در سال‌هاي اخير ميز مذاکرات را ترک نکرده که اکنون به ميز مذاکرات بازگردد.
به گزارش رويترز، کانتريمن افزود: ما حاضريم نسبت به احتمال تغيير سياست در ايران خوشبين باشيم، ولي اين امر بايد از طريق مذاکرات واقعي نمايان شود، نه فقط از طريق اظهارنظرهاي لفظي.
آخرين دور مذاکرات ايران و کشورهاي گروه 1+5 (آمريکا، روسيه، چين، انگليس، فرانسه و آلمان) در ماه آوريل در شهر آلماتي در قزاقستان برگزار شد.
کانتريمن با تکرار اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن برنامه هسته‌اي ايران نسبت به اين اميد که رئيس‌جمهور جديد ايران اراده و قدرت تغيير سياست هسته‌اي تهران را داشته باشد به اصطلاح هشدار داد و گفت: هنگامي که روحاني بر سر کار آيد، ما دليلي نداريم باور کنيم اين حقيقت که قدرت تصميم‌گيري درباره موضوع برنامه هسته‌اي تسليحاتي ايران برعهده رهبر اين کشور است و نه دفتر رياست‌جمهوري، تغيير خواهد کرد.
از سوي ديگر؛ ادعاي آمريکايي‌ها در خصوص مصمم بودن بر رويکرد ديپلماتيک درباره برنامه هسته‌اي کشورمان در حالي است که به موازات اظهارات معاون وزير خارجه اين کشور، جک لو وزير خزانه‌داري آمريکا در کنفرانسي در کلرادو مدعي شد: بهترين گزينه براي ايران و بهترين گزينه براي جهان اين است که تحريم‌هاي اقتصادي موثر واقع شود چرا که جايگزين‌هاي ديگر هم براي جهان خطرناک است هم براي ايران.
وي افزود: من فکر نمي‌کنم هيچ رئيس‌جمهوري درآمريکا بدون فرصت دادن به ابزارهاي موجود سراغ گزينه‌هاي ديگر برود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، آمريکا و غرب به منظور تحت فشار قرار دادن برنامه‌هاي هسته‌اي ايران سالهاست که تحريم‌هاي اقتصادي و تجاري سنگيني عليه ايران اعمال کرده‌اند.
ايران بارها تاکيد کرده که تمامي فعاليت‌هاي هسته‌اي اين کشور صلح‌آميز و شفاف است و ادعاي غربي‌ها را رد مي‌کند.
وزير خزانه‌داري آمريکا با ارائه تصويري تاريک از اقتصاد ايران مدعي شد که تحريم‌هاي اقتصادي موثر واقع شده‌اند.
وي تحريم‌هاي کنوني عليه اقتصاد ايران را سخت‌ترين تحريم‌ها در طول تاريخ خواند و مدعي شد: هدف تحريم‌ها، آسيب زدن به مردم ايران نيست بلکه هدف تغيير مسير و تصميم ايران است.
رويکرد دوگانه آمريکايي‌ها که از يکسو ژست حل ديپلماتيک مي‌گيرند و از سوي ديگر تحريم‌هاي وحشيانه ضد ايراني را اعمال مي‌کنند در شرايطي است که رسانه‌هاي غربي اذعان دارند که اولا تحريم‌ها آن هم تحريم‌هايي چون در حوزه دارو و بهداشت مردم ايران را نشانه رفته است و ثانيا؛ تحريم‌ها نتوانسته منجر به تغيير محاسبات و تصميم رهبران ايران شود.
مقارن با اين فضا، مواضع و رويکردهاي آمريکا در مواجهه با ايران بيانگر آن است که با توجه به ناکارآمد بودن تحريم‌ها، آنها بر مقاومت بي‌نظير ملت ايران اعتراف دارند که نمونه آن انتخابات اخير در کشورمان است که علي‌رغم فشارها و تهديدها، مردم با حضور حداکثري و حماسي خود نقشه‌هاي دشمن را نقش بر آب کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها