کد خبر: ۱۴۶۰۳
زمان انتشار: ۱۸:۰۵     ۰۱ تير ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران در جلسه مورخ 11/3/1390 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های رفاه و بهداشت و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و تایید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استناد بند (هـ) ماده (38) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه ، سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش غیردولتی و خصوصی در سال 1390 را تعیین کرد.

بر اساس این مصوبه، سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخشهای غیردولتی و خصوصی در سال 1390 برای ویزیت پزشکان و کارشناسان پروانه ‌دار به شرح زیر تعیین شده است:

ویزیت پزشکان عمومی (80.000) ریال،  ویزیت پزشکان متخصص (130.000) ریال، ویزیت پزشکان روانپزشک و فوق‌تخصص (160.000) ریال، ویزیت فوق تخصص روانپزشکی (180.000) ریال، (PHD) پروانه‌دار (80.000) ریال، کارشناس ارشد پروانه‌دار (70.000) ریال، کارشناس پروانه‌دار (55.000) ریال

بر اساس مصوبه هیئت وزیران، پزشکان روانپزشک و فوق‌تخصصی در صورتی می‌توانند از تعرفه‌های مذکور استفاده کنند که مدارک آنها توسط وزارت بهداشت تایید و در پروانه مطب درج شده باشد.

همچنین کارشناسان ارشد و PHD پروانه ‌دار در صورتی می‌توانند از تعرفه‌های کارشناسی ارشد یا PHD استفاده کنند که کارشناسی ارشد و PHD ثبت شده آنها مرتبط با رشته کارشناسی بوده و در پروانه فعالیت درج شده باشد.

متوسط زمان ویزیت برای پزشکان عمومی حداقل 15 دقیقه، برای پزشکان متخصص حداقل 20 دقیقه و برای پزشکان فوق تخصص 25 دقیقه و روانپزشکان حداقل 30 دقیقه تعیین می شود.

بر اساس مصوبه دولت، پزشکان عمومی با سابقه بیش از 15سال کار بالینی مجاز به دریافت معادل 15 درصد علاوه بر تعرفه مصوب است.

بر اساس این مصوبه، سقف ضرایب تعرفه‌های خدمات درمانی نیز به شرح ذیل ذیل تعیین شده است.

1- ضریب تعرفه داخلی (32.000) ریال

2ـ ضریب تعرفه بیهوشی (160.000) ریال

3ـ ضریب تعرفه جراحی (360.000) ریال

4ـ ضریب تعرفه دندانپزشکی (4.800) ریال

5 ـ ضریب تعرفه فیزیوتراپی (4.200) ریال

بر این اساس ، سـرجمع تعرفـه‌های خدمات آزمـایشگاهی و پاتـولوژی و ژنتیک بخش غیـردولتی برای سـال 1390، بدون رشـد نسبت به تعرفه‌هـای مصوب سال 1389 باقی خواهد ماند.

همچنین به سـرجمع تعرفه‌هـای خدمات پرتـوپزشکی بخش غیـردولتی برای سـال 1390، سه درصد به تـعرفه‌های مصـوب سال 1389 اضـافه خواهد شد.

تعرفه‌های رادیولوژی 15 درصد، سایر خدمات بدون رشد نسبت به سال 1389 باشد و تعرفـه سـی‌تی‌اسـکن اسـپیرال بـه ‌مـیزان 25 درصد نسـبت به Conventionalافزایـش می یابد.

بر اساس این مصوبه، سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش غیردولتی در مراکز استانها و شهرستانهای تابعه با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه و در سقف تعرفه‌های این تصویب‌نامه توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان و رئیس سازمان نظام پزشکی استان و یک نماینده از سازمانهای بیمه‌گر پایه استان تعیین و پس از تأیید استاندار، توسط استاندار ابلاغ می شود.

بر اساس این مصوبه، در استانهای دارای بیش از یک دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه واقع در مرکز استان موظف به بررسی و کارشناسی تعیین سقف تعرفه‌های بخش غیردولتی در منطقه با هماهنگی سایر دانشگاه و دانشکده‌های استان خواهدبود.

بر اساس این مصوبه، در استانهای داری بیش از یک دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه واقع در مرکز استان موظف به بررسی و کارشناسی تعیین سقف تعرفه های بخش خصوصی در منطقه با هماهنگی سایر دانشگاه و دانشکده های استان خواهد بود.

این تصویب ‌نامه از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها