کد خبر: ۱۴۵۹۰۴
زمان انتشار: ۲۳:۵۱     ۱۲ تير ۱۳۹۲
در پی پایان ضرب الاجل ۴۸ ساعته نیروهای مسلح:
در پی پایان ضرب الاجل 48 ساعته ارتش برای نیروهای سیاسی مصر فرمانده نیروهای مسلح این کشور با صدور بیانیه‌ای نقشه راه آینده کشور را تعیین کرد که بر اساس آن رئیس دادگاه قانون اساسی اداره امور کشور را بر عهده گرفت در این بیانیه آمده است: رئیس دادگاه عالی قانون اساسی مصر عهده‌دار اداره کشور شد.

به گزارش سرویس بین الملل 598 به نقل از شبکه تلویزیونی «المیادین»، بعد از پایان ضرب الاجل 48 ساعته ارتش به سیاستمداران کشور برای تحقق مطالبات مردم، «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر و فرمانده نیروهای مسلح با انتشار بیانیه‌ای نقشه راه آینده این کشور را ترسیم کرد.

السیسی لحظاتی پیش با حاضر شدن بر صفحه تلویزیون مصر بیانیه خود را خطاب به ملت این کشور قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است:  رئیس دادگاه عالی قانون اساسی مصر عهده‌دار اداره کشور شد.

بر اساس این بیانیه، رئیس دادگاه عالی قانون اساسی تا انتخاب رئیس جمهور جدید قدرت را در دست خواهد داشت. نقشه راه شامل تعلیق قانون اساسی به صورت موقت خواهد بود.

کمیته‌ای عالی برای آشتی ملی شامل تمامی رویکردها تشکیل می شود.‬

‫منشور شرف رسانه‌ای در راستای تضمین آزادی مطبوعات تدوین خواهد شد.‬

شبکه تلویزیونی فرانس 24: محمد البرادعی، رئیس سابق سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و نماینده گروه بزرگی از مخالفان مصر برگزاری انتخابات زودهنگام را از اصلی‌ترین مطالبات مردم و یکی از مفاد نقشه‌راه مصر عنوان کرد. وی پس از انتشار بیانیه ارتش در خصوص انتقال حکومت در این کشور گفت: نقشه‌راه بر اساس اصلی‌ترین مطالبات مصری‌ها یعنی برگزاری انتخابات زودهنگام تنظیم شده است. وی سپس از تصویب قانون اساسی دموکراتیک که متضمن حقوق و آزادی باشد، سخن به میان آورد. البرادعی از برنامه‌ریزی برای ایجاد کمیسیونی با هدف برقراری آشتی ملی در نقشه‌راه مصر خبر داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس: یکی از مشاوران رییس‌جمهوری مصر می‌گوید که مرسی به مکان نامعلومی منتقل شده است.

خبرگزاری شینهوا: الازهر و کلیسای قبطی مصر اعلام کردند، از نقشه راه ارتش برای دوره انتقالی پس از مرسی در این کشور حمایت می‌کنند.

خبرگزاری شینهوا: ارتش از تظاهرکنندگان خواست تظاهرات و اعتراض‌های خود را به شکل مسالمت‌آمیز و به دور از هرگونه خشونت دنبال کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها