کد خبر: ۱۴۵۸۲۵
زمان انتشار: ۲۲:۴۱     ۱۲ تير ۱۳۹۲
رئیس سابق باشگاه قضات مصر تاکید کرد که حکم صادره درباره بازگشت قاضی «عبد المجید محمود» به سمت سابق خود یعنی دادستانی کل مصر لازم الاجراست و باید اجرا شود.

قاضی «زکریا عبد العزیز»، رئیس سابق باشگاه قضات مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد، تصمیمات و احکامی که قاضی «طلعت عبد الله» به عنوان دادستان کل مصر پیش از بازگشت «عبد المجید محمود» به سمت سابق خود یعنی دادستانی کل مصر صحیح و لازم الاجرا است و نیازی به بطلان ندارد.

وی در ادامه توضیح داد که به عبارت دیگر بازگشت «عبد المجید محمود» به سمت سابق به معنای باطل بودن احکام «طلعت عبد الله» نیست.

عبد العزیز تاکید کرد: احکام صادره از سوی دادگاه تجدید نظر احکام قضایی لازم الاجراست و به همین دلیل به محض صدور باید به اجرا گذاشته شود و باید به آن احترام گذاشت و مسئولان اجرایی کشور باید فورا این احکام را به اجرا گذاشته و قاضی عبد المجید محمود را به منصب سابق خود باز گردانند و از وارد کردن موضوعات و مسائل قضایی به مسائل سیاسی و سیاسی کردن قضا خودداری کنند.

وی در ادامه افزود: صدور این حکم در این زمان ارتباطی به حوادث سیاسی جاری در مصر ندارد، چون زمان تشکیل این جلسات مدت‌ها پیش و قبل از آغاز حوادث جاری در کشور مشخص شده بود، به همین دلیل نمی‌توان گفت که این حکم در این برهه از زمان با قصد و نیت خاصی صادر شده است و در این ارتباط باید به دستگاه دادگستری مصر اعتماد داشت که دستگاهی غیر سیاسی و به دور از سیاست است و تنها قوانین را به اجرا می‌گذارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها