کد خبر: ۱۴۵۳۰
زمان انتشار: ۲۰:۱۲     ۳۱ خرداد ۱۳۹۰
در سایه غفلت مسئولان شهرداری صورت می‌گیرد؛
چندی پیش که این نمادها در ایستگاه متروی تازه تأسیس چهارراه ولی عصر(عج) نصب شده بود، با اعتراض شدید مردم، شهرداری مجبور به جمع‌آوری سریع آن شد، اما پس از آن در اقدامی تأمل‌برانگیز دیدیم که دوباره بسیاری از نمادهای چشم شیطان‌پرستی در ایستگاه‌های بی‌آرتی نصب شده که متأسفانه شهرداری هنوز اقدام جدی را در خصوص جمع‌آوری آن‌ها انجام نداده است.
به گزارش 598 به نقل از شبستان، مدتی ا‌ست که نمادهای فراماسونری در مقابل چشمان شهروندان تهرانی در ایستگاه‌های بی‌آرتی رژه می‌روند و انگار مسئولان شهرداری با همه هیاهویی که در خصوص جمع‌آوری این نمادها ایجاد شده، خود را به خواب زده‌اند. این نمادها که به شکل چشم شیطان‌پرستی در بسیاری از المان‌های شهری خودنمایی می‌کند، موجب ناراحتی افکار عمومی و اعتراض‌ بسیاری از اقشار مختلف مردم شده که البته مسئولان شهری با همه وعده و عیدهایی که در خصوص جمع‌آوری این نمادها داده بودند، هنوز اقدام مثبتی را در این خصوص انجام نداده‌اند.
 

هنوز معلوم نیست که این موضوع از کجا نشئت گرفته و بالاخره کی می‌خواهد تمام شود، اما چندی پیش که این نمادها در ایستگاه متروی تازه تأسیس چهارراه ولی عصر(عج) نصب شده بود، با اعتراض شدید مردم، شهرداری مجبور به جمع‌آوری سریع آن شد، اما پس از آن در اقدامی تأمل‌برانگیز دیدیم که دوباره بسیاری از نمادهای چشم شیطان‌پرستی در ایستگاه‌های بی‌آرتی نصب شده که متأسفانه شهرداری هنوز اقدام جدی را در خصوص جمع‌آوری آن‌ها انجام نداده است.
 

«چشم‌ جهان‌بین» که یکی از این نمادهاست به صورت یک هرم و چشم در رأس آن قرار دارد که مربوط به یکی از خدایان مصر باستان بوده و روی دلار آمریکا هم وجود دارد که شهروندان تهرانی هر روز به صورت بسیار آشکار این نماد را در ایستگاه‌های اتوبوس شهر می‌بینند.
 

نصب نمادهای فراماسونری از دست در رفته است!
محمدباقر قالیباف شهردار تهران در آخرین اظهارات خود خواستار دقت و هوشمندی بیشتر همه دستگاه‌ها به خصوص شهرداری تهران در عدم استفاده از نمادهای فراماسونری در شهر شد و افزود: اگر هم در جایی نمادی نصب شده، از دست در رفته است.
 

به گفته وی، بحث نمادهای فراماسونری متعلق به تهران نیست و موضوعی عمیق است که در همه کشور و حتی کشورهای دیگر نیز مورد توجه قرار دارد. بنده فکر می‌کنم جریاناتی که این موضوع را دنبال می‌کنند کاملا برنامه‌ریزی شده وارد عمل شده اند و علاوه بر اینکه باید با آنها برخورد شود، لازم است نسبت به پیشگیری و دقت در طراحی کار توجه بیشتری صورت گیرد.
 

شهردار تهران با بیان اینکه این کار خاص شهرداری نیست، می گوید: این اقدام یک کار ملی است و همه مردم، اندیشمندان و صاحبان سبک و هنر باید نسبت به این موضوع توجه کنند، طبیعتا شهرداری نیز به عنوان مدیریت شهری باید به این موضوع تأکید بیشتری داشته باشد.
 

واکنش تأمل‌برانگیز مسئولان شهری
در حالی‌که هر فرد بیننده می‌تواند به راحتی از وجود فراماسونری بودن نمادها از جمله "چشم جهان‌بین" پرده بردارد، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنش به اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر وجود نماد فراماسونری در ایستگاه‌های حمل ونقل عمومی عنوان کرده است که طرح‌های به کار رفته در ایستگاه‌ها به هیچ عنوان شباهتی به نماد فراماسونری و یا شیطان‌پرستی ندارد و مانند این طرح را می‌توان در شبکه‌های مختلف تلویزیونی، لوگوی خبرگزاری فارس و مکان‌های بسیار دیگری مشاهده کرد.
 

سیدجعفر تشکری هاشمی با رد این موضوع افزود: المان‌های به کار رفته در ایستگاه‌های حمل ونقل عمومی به هیچ عنوان شباهتی به نماد فراماسونری و یا شیطان‌پرستی ندارد و برخی از حساسیت‌ها نابجاست.
 

به گفته‌ معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران، هم اکنون حساسیت‌های بی‌جایی در این مورد به وجود آمده که هر چشمی در جایی از شهر مشاهده می‌شود، به عنوان نماد فرماسونری از آن یاد می‌کنند.
 

البته جای سوال و تأمل دارد که برخی مدیران و متولیان امر تا کجا می‌خواهند خود را به خواب‌آلودگی بزنند که اگر آنان نیز خواب باشند، مردم ایران‌زمین همیشه بیدارند.
 

در همین حال مجید ابهری متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار شبستان می‌گوید: مجریان و مدیران مکاتب دروغین فکری دارای دو چهره هستند که چهره نخست فعالیت‌های آشکار آنان که برگرفته از دستورات و فلسفه صهیونیسم، فراماسون و شیطان‌پرستی است که مجموعه این مکاتب دروغین ناتوی فرهنگی را تشکیل داده و با هدف تضعیف ارکان باورهای اصیل اسلامی سرمایه‌گذاری‌های گسترده کرده‌اند.
 

به گفته وی، آنان با انتشار ده‌ها هزار جزوه، کتاب و تشکیل محافل مخفی و آشکار تبلیغات فراماسونری کرده و در قالب عرفان هندی و تفکرات به ظاهر فلسفی به تخریب فرهنگی می پردازند.
 

مدیران صهیونیستی بهره‌برداران پشت‌پرده فراماسون

مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان می‌کند: چهره مخفی آنان در کاربرد علائم و آثار مکاتب ضدفرهنگی خود در زمان‌ها و مکان‌های مختلف نشان می دهد که واسطه‌های مختلف، دست‌اندرکاران فرهنگی را دچار انحرافات فکری نموده و با القای نظریات خود افکار و فلسفه پوچ خود را پیاده می‌کنند.
 

وی می‌افزاید: بعد از پیاده‌نمودن علائم و نمادهای خود حتی توسط بعضی از دوستان که از اصالت انتقال فکری غافل هستند، با عسکبرداری و فیلم‌برداری از این نمودها به تبلیغات گسترده در مورد آنها می‌پردازند که به عنوان نمونه "چشم‌های جهان‌بین" فراماسون که امروزه حتی در پشت اسکناس‌های آمریکایی بر بالای هرم نقش بسته و آشکارترین علامت این مکتب مخوف سیاسی است، یکی از این نمادها بوده و بعد از آن بعضی از تزئینات مانند گردنبد و انگشتر که آزادانه در بعضی از مغازه‌ها و کنار خیابان‌ها فروخته می‌شود، در زمره این نماد هستند.
 

ابهری ادامه می‌دهد: بعضی از طراحان که به طور غیرمستقیم در معرض انتقال فکری قرار گرفته‌اند، به طور عمدی یا سهوی یا با دریافت پاداش‌های کلان و در پاره‌ای از اوقات به طور رایگان این نمادها را در بعضی از مراکز و میادین درکشورهای مسلمان ایجاد کرده و مدیران پشت‌پرده فراماسون صهیونیستی کاربرد این علائم را برای خود پیروزی قلمداد می‌کنند.
 

وی اضافه می‌کند: در هفته‌های گذشته این نمادها در بعضی از ایستگاه‌های اتوبوس و مترو ظاهر شدند و فراماسون حداکثر بهره‌برداری خود را از این حرکت شیطانی انجام داد.
 

غفلت تا کی؟!

این متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی معتقد است؛ قابل پذیرش و باور نیست که مدیران اجرایی از مقاصد شوم فراماسونری‌ها مطلع بوده و یا به ظرافت این تهاجم آگاه باشند، اما باید اینگونه حرکت‌ها توسط کارشناسان به ویژه متخصصان نمادهای فکری و فرهنگی کنترل شود تا در اینگونه مواقع بهانه‌ای به دست ارباب تهاجم ندهند.
 

ابهری می‌گوید: متأسفانه بر اساس غفلت یا کم‌اطلاعی، این نمادها در بعضی از ایستگاه‌ها ظاهر شدند و رسانه‌های صهیونیستی حتی دو مجله در تلاویو، وجود این علامت‌ها را دلیل نفوذ عوامل صهیونیسم در بعضی از محافل فرهنگی قلمداد کردند؛ در حالیکه این ادعای دروغ برای آگاهی تکرار تجربیات گذشته است.
 

ضعف اطلاعات فرهنگی دلیل کاربرد نمادهای فراماسون

به عقیده مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس، فراماسونرها و بهائیان برای بزرگ‌نمایی خود همواره تلاش می‌کنند تا بعضی از حرکت‌ها را پیروزی خود قلمداد کرده و آنها را علائم نفوذ خود اعلام کنند، در حالیکه کم‌توجهی، ضعف اطلاعات فرهنگی به ویژه در نمادشناسی تنها دلیل کاربرد این نمادها بود و در نظام فرهنگی و فکری جامعه ما منفورترین افکار و چهره‌ها عوامل صهیونیستی، امپریالیستی و بهائیت هستند.
 

ابهری می‌گوید: امیدوارم همان طور که مدیران اجرایی بعد از اطلاع از حقایق مطلب در مرحله نخست نسبت به جمع آوری این علامت‌ها اقدام کنند و بعد از این نیز با هوشیاری، دقت و ظرافت انقلابی و هنری اجازه اینگونه فعل و انفعلات را به نوکران اجانب و جیره‌خواران فرهنگی استعمار ندهند.
 

محمدهادی ایازی سخنگوی شهرداری تهران نیز اعلام کرده است که این نمادها را از سطح شهر تهران جمع‌آوری می‌کنند، اما تاکنون این امر رخ نداده است! به نظر می‌رسد یک جریان مشکوک فرهنگی در سال‌های اخیر در تکاپوی گسترش پدیده شیطان‌پرستی برآمده است، اما جریان دیگری که وابستگی آن به غرب مشهود است، به نام "فراماسونری " وجود دارد؛ فراماسونری یا "فراموشخانه " که دارای کانون‌های گسترده‌ای در جهان است، اما یک سیستم مدیریت فراگیر جهانی ندارد ولی بر ارکان دولت‌های جهان و اکثر وجوه زندگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جوامع، سلطه یافته است و بسیار هم آزادانه عمل می‌کند.
 

این کانون‌ها، ریشه‌ای کهن در اروپای غربی دارد؛ به افرادی که عضو آن باشند «ماسون» و ساختمانی که مرکز فعالیت آنهاست «لژ » می‌گویند. کلمه ماسون به معنای بنّا و فراماسون به معنای بنّای آزاد است.
 

نبود حکم قضایی دلیل خودنمایی نمادهای فراماسونری
در همین زمینه نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران دیدگاه جدیدی ارایه کرده و در واقع با ارایه این دیدگاه به دنبال تبرئه شهرداری و محول کردن مسئولیت به سایر نهادها است. وی با بیان اینکه ما باید برای تشخیص نمادهای فراماسونری شاخص تعریف کنیم، می گوید: جمع‌آوری تمام این نمادها از سطح شهر تهران نیازمند حکم قضایی است.
 

حسن بیادی، پیرامون جمع‌آوری نمادهای فراماسونری از سطح شهر به خبرنگار شبستان می گوید: هنوز نمادهای فراماسونری در سطح شهر هستند، مانند ساختمان‌هایی که از قبل ساخته شده‌اند که به عنوان نمونه می‌توانیم ساختمان مؤسسه مالی اعتباری قوامین در میدان آرژانتین را نام ببریم که این بنا در نزدیکی مصلای امام خمینی (ره) است.
 

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران معتقد است: جمع‌آوری تمام نمادهای فراماسونری از سطح شهر باید از طریق قوه قضاییه پی‌گیری شود؛ زیرا برخی از نمادها دارای مالکیت شخصی هستند که باید با استدلال قانونی پی‌گیری شود.
 

وی با بیان اینکه ما باید برای تشخیص این نمادها شاخص داشته باشیم، خاطرنشان می کند: نمادهای فراماسونری که از طریق شهرداری در ایستگاه‌های اتوبوس نصب شده بود، اصلاح شد و این موضوع نشان از عزم جدی شهرداری دارد، اما بخشی از این کار در دست ما نیست و باید با حکم قضایی جمع‌آوری شود.
 

شهرداری سریع‌تر اقدام کند/ تعلل چرا؟
بی‌شک نمادهای فراماسونری در کلان‌شهر تهران در پی قصور مدیریت شهری ایجاد شده است و باید هرچه سریعتر مسئولان امر نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند، اما در حال حاضر بهتر است مسئولان شهری به جای آنکه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند، کار امروز را به فردا نسپارند و هرچه سریعتر نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایند؛ زیرا هر روز که می‌گذرد این نمادها در اذهان عمومی بیشتر ماندگار می‌شود و دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم‌شان یاری می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها