کد خبر: ۱۴۴۷۲۵
زمان انتشار: ۰۴:۰۰     ۱۰ تير ۱۳۹۲
رئيس فدراسيون فوتبال کشورمان مي گويد: براي آمادگي بيشتر تيم ملي مي توانيم با تيم هاي بزرگ دنيا بازي تدارکاتي برگزار کنيم.
علي کفاشيان در واکنش به اظهار نظر دبير فدراسيون فوتبال مبني بر اين که آماده‌سازي تيم ملي براي حضور موفق در جام جهاني برزيل نياز به 30 ميليارد اعتبار داريم، گفت: همان طور که رئيس جمهور گفته طبق برنامه کارلوس کي‌روش برنامه‌هاي تدارکاتي، ‌اردوها و بازي‌هاي دوستانه را طي نامه‌اي به رييس جمهور ارائه کرديم تا دستور پرداخت 30 ميليارد تومان به فدراسيون فوتبال را بدهد. بخشي از اين بودجه ارزي است و شامل حقوق کادر فني، پاداش و برپايي اردو در کشورهاي خارجي و ديدار دوستانه با تيم‌هاي بزرگ صرف خواهد شد. ما براي بازي با تيم‌هاي قوي بايد هزينه کنيم که اين هزينه در اعتبار 30 ميلياردي پيش‌بيني شده است.
وي در پاسخ به اين پرسش که کي‌روش چه برنامه‌اي براي تيم ملي در جام جهاني دارد؟ اظهار کرد: ان‌شاءالله هفته‌ آينده کي‌روش برنامه‌هايش را به فدراسيون ارائه مي‌کند و در نشستي خبري آنها را به اطلاع عموم مي‌رساند. او زمان بازي‌هاي دوستانه و اردوها را تعيين کرده و ما بايد مذاکرات لازم را مشخص کنيم. کي‌روش ممکن است چند تيم را پيشنهاد کند که بعد از مذاکره مشخص مي‌شود با چه تيم‌هايي امکان بازي دوستانه را داريم. کفاشيان در واکنش به اين اظهار نظر که براي برپايي ديدار دوستانه با تيم‌هاي بزرگ نياز به حمايت دولت و مذاکره با مقامات بالا وجود دارد چه برنامه‌اي در اين رابطه داريد؟ يادآور شد: وقتي کي‌روش برنامه‌هايش را به ما اعلام کند سعي مي‌کنيم از کانال خودمان، دولت و سفارت‌ها لابي کنيم. من خوشبين هستم که 100 درصد مي‌توانيم با تيم‌هاي بزرگ براي جام جهاني ديدار دوستانه داشته باشيم.
وي که براي جلسه با رييس شوراي المپيک آسيا در رابطه با فوتبال به اينچئون سفر کرده در مورد نتايج اين ملاقات، يادآور شد: در اين جلسه صحبت شد که کشورهاي آسيايي به چند منطقه تقسيم شوند. پيشنهاد کرديم که کشورهاي ايران، ازبکستان، قرقيزستان و افغانستان با هم در يک گروه باشند و ايران سرگروه شود و برنامه‌ريزي کنيم که در آينده کرسي‌هايي در هيات اجرايي AFC داشته باشيم. در اين ديدار به جهت حمايت فدراسيون فوتبال از فوتبال، فوتبال ساحلي و فوتسال بانوان از فدراسيون قدرداني شد و شيخ احمد خواست که ايران در زمينه آموزشي و برپايي اردو با کشورهاي پيشنهاد شده همکاري داشته باشد تا سطح فوتبال آنها رشد کند.
رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اين که آيا در جلسه با رييس شوراي المپيک آسيا به اقدام اخير اماراتي‌ها در استفاده از نام خليج ع. ر. ب. ي و تغيير نام ليگ امارات به خليج ع.ر.ب.ي اعتراض کرديد؟ خاطر نشان کرد: اين موضوع جزو موضوعات کاري ما نبود و هيچ ارتباطي به اين نشست نداشت. ما در جاي ديگر در رابطه با اين مساله صحبت مي‌کنيم. قرار است به زودي از طريق وزارت خارجه و سفارت ايران در امارات اين مساله پيگيري شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها