کد خبر: ۱۴۴۶۳۹
زمان انتشار: ۱۹:۴۴     ۰۹ تير ۱۳۹۲
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اختلاف نظر اعضای این اتحادیه با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره برخی مسائل حقوق بشری خبر داد.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از ظهر امروز در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در شهر منامه پایتخت این کشور گفت: اختلاف نظر درباره توافقنامه تجارت آزاد مسئله ای فنی و مربوط به مالیات بر صادرات است و مربوط به مقوله حقوق بشر نمی باشد.

وی در عین حال تاکید کرد: ما با وزیران امور خارجه کشورهای شورای همکاری درباره موضوعات حقوق بشر بحث و گفت‌وگو داریم که ممکن است با  آنها درباره برخی از این موضوعات اختلاف نظر داشته باشیم.

احزاب و جمعیت های سیاسی داخلی در بحرین و سازمان های حقوق بشری داخلی و بین المللی از جمله سازمانهای دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل از کاترین اشتون خواسته بودند که در جریان سفرش به بحرین برای آزادی فوری معترضان و زندانیان سیاسی به مسئولان این کشور فشار بیاورد.

هفت نماینده پارلمان اروپا به نام های ادوارد مک میلان اسات معاون رئیس پارلمان اروپا و باربارا وخبیلر مسئول دموکراسی و حقوق بشر، ریچارد هویت، آنا گومیز، روری تاواریس و مریتیچ اشاک (Marietje Schaake) و تینی کلیم نیز اخیرا در بیانیه مشترک خود تاکید کردند: ما از کاترین اشتون می خواهیم - برای فشار به منظور آزادی فوری و بی قید و شرط همه کسانی که به صرف اعمال حقوق خود در آزادی بیان و تجمعات در بحرین زندانی شده اند- با اعضای اتحادیه اروپا هماهنگی کند".

نشست مشترک وزیران امور خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با حضور اشتون امروز در هتل ریتز کارلتون شهر منامه برای بررسی روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی آغاز بکار کرد.

رژیم بحرین از آغاز انقلاب مردمی در فوریه سال 2011 میلادی تاکنون شمار زیادی از فعالان و شخصیت های مخالف و معترض را به خاطر بیان دیدگاههای خود به طور مسالمت آمیز در جریان تظاهرات، به احکام سنگین زندان محکوم کرده است.

در همین مدت، شماری از مردم و معترضان شهید یا زخمی و یا بازداشت و شکنجه شده اند که نهادهای حقوق بشری بخشی از این جرایم را مستند سازی کرده اند.

وزیر امور خارجه بحرین نیز در این کنفرانس مطبوعاتی استقبال خود از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را ابراز داشت و گفت که چشم انتظار برقراری بهترین روابط با ایران و گام های مثبت رئیس جمهور ایران درقبال منطقه و پرونده هسته ای ایران در مذاکرات 5+1اس


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها